{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
651 visninger | Oprettet:

LuiP
LuiP
Tilmeldt:
3. jun 2007
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14

Alufælge rensning {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg skal høre om der er nogle der ved hvad de guttere der arbejder på hjulskift steder bruger til rens af fælge.
Jeg var engang ude i glostrup og købe nogle brugte fælge og så rensede de dem lige inden jeg fik dem monteret.
Hold nu fast. De blev fuldstændige rene som nye på meget lidt tid ??
Har så været ude forbi i dag og høre om jeg måtte købe en dunk af det men de var helt lukkede.
De ville ikke sige hvad det var ej heller sælge mig nået, æv
Meget stærkt sagde de bare og det kunne de ikke sælge mig.
Jeg siger jer. Det tog 3-5 nin alle 4 fælge med lidt børste og resten højtryk spul.
Der må være nogen der ved hvad det er for noget ?
Alt det man kan købe hos f.eks t hansen eller benzin stationer det er bare, glem det i forhold til det her.
Har prøvet dem alle og mine fælge bliver aldrig rigtig rene men det skal jeg love for de gjorde med deres.
Er der nogen der ved noget om det ?
Tror der er mange der ville blive glade for hemmeligheden ???? for det må det være siden de var helt lukket med hvad det var.
Håber nogen ved hvad det kan være. Det eneste de sagde var. Meget stærkt uha det kan vi ikke sælge dig, når ok æv men tak.

Takker og håber nogen ved mere.
Lui P


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alufælge rensning
  • #1   27. okt 2022 Det er sikkert bare en syreholdig fælgrens. Det meste du kan købe er syrefrit. Men syreholdig fælgrens kan du ikke bruge til "dagligdags rengøring" af dine fælge.

  • #2   27. okt 2022 Flere fabrikanter laver kradse syreholdig fælgrens.
    Den her https://www.carcarefreaks.eu/products/tuga-aluminum-teufel kan tage ved eksempelvis.
    Ikke noget man bør bruge hver gang, men tager ved når man har et par godt mis vedligeholdte fælge.


  • #3   27. okt 2022 Misligholdte fælge skal bare i syre, koster kr 300,- stk, så er de klar til at male på bagefter smiley

  • LuiP
    LuiP Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14
    #4   28. okt 2022 Hej og tusinde tak for jeres beskeder.

    Jo det må være noget rimelig heftigt noget de har. De ville ikke sælge mig noget rigtig ærgerligt for mine fælge blev bare rene på få min.
    De ville heller ikke fortælle mig mærket så jeg selv kunne finde det.


  • #5   28. okt 2022 Køb den som Carlo har linket til, den kan det samme.

  • #6   28. okt 2022 Jeg bruger noget som hedder Remover.
    Brygget på phosphorsyre. Det er lidt dyrt(625kr 5l).Men ellers kan brun sæbe klare meget, hvis du lægger fælgen i en pose med vand(for at give et fugtigt miljø). Hvis dækkene er afmonteret, skal der bare en kop 3dbt salmiakspiritus i posen.


  • LuiP
    LuiP Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14
    #7   28. okt 2022 til #6

    Takker Kim J men vil helst finde noget der kan gøres uden jeg skal afmontere dæk.
    Det jeg så den gang var crazy. Selvfølgelig de afmonterede fælgene fra bilen og så vaskede de dem med det her wonder middel som jeg så ikke kender, æv.
    Det var som en tryllestang heh.
    Har bestilt fra linket #2 "Carlo" så må vi se om det er lige så wonder ????
    Lidt ærgerligt de ikke ville sælge mig noget. De var helt sådan. Hvad.. nej det kan vi sørme ikke. Øh nå sagde jeg bare.. Og hvorfor så ikke. Nej det er meget farligt så det kan vi ikke... uhhmmm og jeg kørte...

    Takker allle


  • #8   29. okt 2022 Fra en god ven der er klargøringsmand:
    1 dåse oxalsyre (fås i matas)
    10 liter vand
    4 dråber opvaskemiddel

    Brug handsker og en gammel opvaskebørste, skyl efter med rent vand

    Denne blanding opløser ALT, incl bremsestøv, skidtet løber af så snart du gør fælgen våd.

    God fornøjelse


  • LuiP
    LuiP Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14
    #9   13. jan 2023 Takker mange gange

Kommentér på:
Alufælge rensning

Annonce