{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rendegraver knækstyret eller ej?
  • #1   25. nov 2022 En knækstyret har kan finde på at lyfte et af baghjulene når du drejer skarpt hvis der er tungt læs på foran. Til gengæld kan en knækstyret dreje meget skarpere.

  • #2   25. nov 2022 Så ser du en knækstyret som et plus, evt også med henblik på salg senere efter endt projekt?

  • #3   25. nov 2022 Mange rendegravere uden knæk, kan oftes vælges med styring på begge aksler.

    De kan manøvreres lige så godt som en med knæk.
    Hvis du skal grave langs huse eller lignende ville jeg nok vælge en med mulighed for krabbestyring.

    Men det kommer an på dit projekt.


  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 306
    #4   25. nov 2022 Hydrema er jo altid knækstyret, hold dig fra de mest avancerede med joystik, det kan koste kassen hvis det går istykker, kan alt på en hydrema, men det er også kvalitet.
    Overvej en hydrema 805 eller så noget til 80000, det er begrænset hvor dyrt et bekendtskab det kan blive.
    Jcb ford osv er da sikkert fine nok, men kan du trække momsen på sådan en maskine? ellers er det jo halvpebret isenkram, og gensalg uden en momsfaktura er lidt svært.
    Har du virkelig brug for bagarmen på en rendegraver? ellers køb en gummiged til 30-50000, det arbejder noget bedre med frontskovl. Min mening om en rendegraver er at det er en maskine der kan det hele halvt.


  • #5   25. nov 2022 Har kørt knækstyret gummiged siden 80erne. Har egentlig ikke tænkt over, om der er nogle ulemper ved det. Husk blot at køre lige når du læsser tungt eller kører stejlt op af stakke.

  • #6   25. nov 2022 Hej igen Allan.
    Jeg skulle lige have fri fra arbejde.

    Hvis valget stod med knæk eller ej, ville jeg personligt vælge med knæk. Det kommer også lidt an på hvor langt du skal køre med det du har i skovlen. Skal du køre 2 kilometer hver gang du læsser, ville jeg ikke vælge med knæk da den er lidt meter levende. Men en knækstyret er nemmere at styre på mindre pladser eller omkring bygninger hvor man skal vende meget. smiley


  • #7   26. nov 2022 Så hvis man skal køre 30 km for at lave noget. så skal man køre lidt langsommere fordi man ellers kan miste kontrollen over dyret?

  • #8   26. nov 2022 Hej
    Køb begge så er man helgarderet.
    Den knækstyrede version har visse ulemper ved hastigheder omkring skarpe hjørner og vægt i kassen.
    mVH KP


  • #9   26. nov 2022 Hvis ellers du har lidt erfaring med en knækstyret er det ikke noget problem og kører 30 km.
    Men en rendegraver er lavet til og kører på en byggeplads og ikke rigtigt til vej transport.


Kommentér på:
Rendegraver knækstyret eller ej?

Annonce