{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.370 visninger | Oprettet:

Kia service {{forumTopicSubject}}

Står snart med en Kia Sportage 2021 mildHybrid der skal have 60.000km service.


Har en pris fra Kia på svimlende 6000kr

Og en pris fra en lokal værksted på 3400kr



Nogen der har været i problemer med garantien ved at bruge en ikke certificeret Kia værksted.


Overslag fra Kia.


Model
Sportage 1,6 crdi mhev

Udfor 60.000 km service km/48 maneders service iht. handbog
Karrosseri inspektion
Navigationssoftware og kortdata opdateret U/B
Gratis Videotiek udfort
4,40 Q8 Formula VX Long life 5w-30
4,40 Miljo afgift
4,40 Bortskaffelsesafgift
1,00 Oliefilter
1,00 Miljoomkostninger
1,00 Bundprop pakning
1,00 Luftfilter
1,00 Brandstoffilter
1,00 Miljoomkostninger
1,00 Pollenfilter
1,00 Bremsevaske Dot4
1,00 Miljo afgift
1,00 Bell Add Servicerens Diesel
1,00 Miljo afgift
1,00 Kabine A/C Rens 200ml.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kia service
  • #1   28. nov 2022 Ville vælge KIA, bilen er så ny og så vil du stå meget bedre ved eventuelt en garantisag, der er jo også opdatering U/B på GPS og kortopdatering samt karosseri tjek.


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #2   28. nov 2022 Kia kan IKKE afvise en reklamation fordi du har brugt et mindre værksted....Så tag du bare det mindre værksted. Eneste er måske opdatering af gps som det mindre værksted ikke har adgang til. Men hvad garanti angår betyder det absolut intet.

  • #3   28. nov 2022 Lige min tanke Knud, og ang. opdatering af gps så mener jeg det er gratis.

  • #4   28. nov 2022 Så længe der er garanti på bilen, kører jeg altid til aut. værksted.

    Selvom Knud (#2) jo har ret i at det ikke påvirker garantien, så kan det især i kulance sager have en betydning. Men hvor stor er sandsynligheden for at man får brug for det? Nok ikke stor.

    Det undrer mig egentligt at navigation skal opdateres på værksted, de fleste nye biler henter vel selv opdateringer løbende, vil jeg tro. Hvis bilen har Apple CarPlay eller Android Auto og du bruger det, så er navigation opdatering for det meste ligegyldigt (medmindre du kører meget rundt omkring i Europa, eller steder uden mobildækning).



  • #6   28. nov 2022 Alt det der kan de fleste værksteder klarer.

    Lige på nær gratis opdatering af GPS osv. og karrosseri tjek.
    - Det koster nok en ekstra ydelse hos den lokale at opdatere. Men helt sikkert ikke 2600,-

    Karrosseri tjek er intet værd i 9/10 tilfælde.
    Har du bedt om en A/C rens?

    Vælg det du føler dig mest tryg ved.


  • #7   29. nov 2022 Så længe den bliver serviceret efter fabrikantens forskrifter, får du ingen problemer med garantien.

  • #8   29. nov 2022 Jeg bad bare om en pris på et 60.000km service og prisen jeg fik var 6000kr.

    Overvejer også stærkt den lokale ... syntes det andet er tyveri.


  • #9   30. nov 2022






    Som vist ovenfor fik jeg et tilbud på 60.000 service.

    Forhørte mig efterfølgende ved Kia Thisted hvor bilen er købt

    Reservedele Antal
    I alt
    Diverse Antal I alt
    Service Kit, Oil Filter
    Filter, Air Cleaner
    Fuel Filter Cartridge - Filter Assembly, Pollen
    DOT4T - Bremsevæske
    DV - Diversematerialer
    MO42 - Motorolie (ACEA C2)
    TESTER - KONTROL MED GDSTESTER
    BELLADD1 - BELLADD SERVICERENS
    BO - Bortskaffelse af olie

    Arbejde 1.435,20 kr. Reservedele 1.351,10 kr. Diverse 1.052,80 kr. Andet 0,00 kr. Rabat 0,00 kr.
    Samlet ekskl. afgift 3.839,10 kr. Moms 959,78 kr. Afrunding 0,12 kr.

    4700kr


    Spurgte så første sted igen om de kunne gøre det til samme pris og fik denne besked...
    Der er åbentbart et dyrt og billigt filter.

    Hvis jeg fjerner de additiver til brændstof og A/C, som ikke er et krav fra Kia men en anbefaling herfra
    Samt vælger Kia’s alternative servicedele matcher prisen – nøjagtigt kr.4798,- så det er tæt

    Er det, det vi skal finde en tid til?



    Alternative servicedele !!!!! Så der er både dyre og så lidt billigere filtre,,,eller er der ?. Man bliver taget i R***n gang på gang smiley


  • #10   1. dec 2022 jeg ville ganske enkelt ikke turde kører en kia hen til andre end kia i garanti perioden, for lur mig om de hos kia godt kunne finde på at brokke sig over at den ikke er lavet hos dem i garanti perioden.
    ved godt lovgivning siger noget andet , men jeg ville ikke orke at skulle slås for min ret hvis noget gik istykker som var under garantien.


  • #11   2. dec 2022 Vi laver rigtig mange nye/nyere kiaer på det frie værksted jeg arbejder på, da der er langt til nærneste kia-værksted, der har aldrig været problemer med garanti.
    De skal bare laves efter bogen.


  • #12   2. dec 2022 Enig med ovenstående.

    KIA og Hyundai er virkelig ikke pjattet hvad garanti angår.


Kommentér på:
Kia service

Annonce