{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
566 visninger | Oprettet:

Skifte elaftale: fra fastpris til flex/variabel {{forumTopicSubject}}

Hej,

Til dem af Jer som har skiftet Jeres el fra fastpris til flex (eller variabel - kært barn har mange navne). Har det været en fordel? Kan se nogle helt vilde prisforskelle på op til 600% - men hvordan er det i praksis?

L

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skifte elaftale: fra fastpris til flex/variabel
  • #1   6. feb 2023 Fjorde det til Q4 22, hvor fastprisen steg til omkring 5,- ved Frederikshavn forsyning. Har kun sparet på det.

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #2   6. feb 2023 Kæmpe forskel, jeg er gået fra en fastpris på 4,9kr uden afgifter til at den af og til er nede på 5 øre. Men i gennemsnit omkring de 2kr

• #3   6. feb 2023 Stort set samme som Kompressor Knud, bare et par mdr senere (desværre) så jeg blev flået for ca 2-3k i overpris.
    Vælger at få flex fordi det ligner der er ro på, og overprisen er høj.
    Derudover har jeg noget solcelle og batteri grej på, så jeg kan komme rundt om det.
    Troede faktisk jeg havde flex inden, men fik tjekket og ændret det.... triste penge at bruge.
    Andel har som jeg forstår det kun et overskud før investeringer på 32 mia i 2022... stakler.

• #4   7. feb 2023 Skiftede i november efter en absurd høj regning.
    Vi bruger ca. 7000 kWh timer årligt, to voksne + to børn og en plug-in hybrid.
    Kan se nordlys nu er på 5,12 øre pr. kWh alt inklusiv på deres såkaldte pulje el.
    Mit gennemsnit for dagen i dag på Ewii flex er 2,37 kr. pr kWh, og det er bestemt ikke en billig dag på grund af sol / vind osv. må dog glæde mig over at det er under halv pris af det jeg havde før.
    Fra 17-19 er vi oppe på 3,5 kr. det skyldes primært at transport prisen her trækker prisen op. Den er i tidsrummet 1,32 kr. kWh hvor den her tidlig morgen er 0,54 kr.

Har et familie medlem der mener at flex priser er “gambling” med ens økonomi.
    Det jeg ser er at min regning falder til under det halve, for nogen perioder til 1/3 del.
    Enkelte har haft en ok fastpris fastlåst for længe siden, men vil dog alligevel påstå at de fleste med fordel kunne vælge et flex produkt.
    VII bruger ikke meget krudt på at omlægge forbruget, vi laver mad, vakse osv. lige når der er brug for det.

Du kan kigge https://elpris.dk/#/results men husk lige at det er operatøren selv der masser priser ind, så der er også intro tilbud imellem + at de billigste faktisk ikke nødvendigvis er repræsenteret.

Skiftede selv fra nordlys til Ewii, så har jeg ingen aconto og betaler bagud pr måned. Havde på et tidspunkt knap 20.000 ude at flyve til nordlys. En forkert regning + en bommert i forsøg på at ændre produkt.
    Det gad jeg ikke at skulle facilitere fremadrettet.

• #5   7. feb 2023 Fastpris incl alle afgifter tariffer osv 4.5 kr pr kWh næste 3 mdr hos NRGi og da det var dyrest 6.10 kr så heller fast pris istedet for at konstant fise rundt og læse diverse timepriser på nettet og vaske konens gstreng om natten og have tyndskide når vindmøller ikke drejer rundt
    Liver er for kort til det

• #6   7. feb 2023 Ja men stadigt dobbelt pris af mit flex på en dyr dag.
    Stadig dyrere end de tre timers kogespids.
    Så ikke meget tid man skal investere der du smiley

• #7   7. feb 2023 Jeg har også bagud og betaling mdr basis og bor i murmestervilla 180 kvm med elradiatore ovenpå og vildeste elregning på 2100 om mdr får mig ikke til at hoppe på variabel

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #8   7. feb 2023 Min dyreste flex pris siden skift er 3.45kr i 1 time. ellers altid under 2kr. Når vejret er helt rigtigt faktisk gratis. Skiftede med virkning fra 1/11-22 og min el regning var i december 556kr udbetalt til mig og i januar 244kr udbetalt til mig. I februar 304kr i aconto. Mod 8-900kr mdr før det....Så 2 mdr hvor jeg fik penge...

• #9   8. feb 2023 fra gennemsnit pr kvartal

profilbillede
  • #10   8. feb 2023 til spot pris, variabelt

så jo det kan da mærkes smiley

profilbillede
Kommentér på:
Skifte elaftale: fra fastpris til flex/variabel

Annonce