{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.215 visninger | Oprettet:

Marcus F
Marcus F
Tilmeldt:
13. feb 2023
Emner: 1 Svar: 2

Sauna på trailer {{forumTopicSubject}}

Hej kloge hoveder
Jeg har et lidt unormalt emne som jeg gerne vil blive klogere på.
Jeg har i sinde, at bygge en sauna på en trailer (mobilsauna).
Men først skal jeg have købt en passende trailer. (Mindst 2m bredde og 3,5m længde)
Jeg er ikke særlig sikker på, hvilken slags trailer det skal være?
Hvilket mærke det skal være?
Fordele og ulemper?
Hvad skal jeg være opmærksom på, når jeg skal ud til en trailer forhandler.
Kan det betale sig at købe brugte trailere?

Alt input, information og erfaring er værdsat
tak på forhånd

-Marcus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sauna på trailer
  • #1   13. feb 2023 kan jo godt betale sig at købe en brugt og så slagte den.
    vil da umiddelbart gå efter en 1000/1200 kg boogie pga vægten du tilføjer samt er også skønnere at køre med..


  • #2   13. feb 2023 Har du regnet på hvad det vil komme til at veje ?
    Et gammel campingvognsstel, så har du støttebenene fra starten smiley kender ikke reglerne, i gamle dage kunne man godt få godkendt ombyggede trailere/campingvogne.

    Man skal kigge sig godt for hvis man køber noget gammelt, en bekendt købte en OK udseende autotrailer, alt bremseudstyr var pillet ud af tromlerne, så der skulle et større indkøb til.....


  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 532
    #3   14. feb 2023 Glem alt om at bygge på campingvogn eller hestetrailer undervogn,de er ikke typegodkendt med anden opbygning,det er en åben trailer heller ikke ,men der kan du så bare sætte en sauna på trailer uden at skrue sen fast. Evt med et par spændestropper eller et beslag ala såden et til ladsider

  • Marcus F
    Marcus F Tilmeldt:
    feb 2023

    Emner: 1 Svar: 2
    #4   14. feb 2023 Står det i loven, at jeg ikke må lave tilbygning/overbygning på en trailer? i mit tilfælde en sauna. Den må simpelthen ikke skrues fast?

  • Henrik H
    Henrik H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 532
    #5   14. feb 2023 Nej det står ikke i lovgivningen, men det står på typegodkendelsen på de fleste påhængsvogne.men du kan selvfølgelig få godkendt din opbygning hos eks. Autoconsult. Men hør lige om prisen før du går igang.

  • #6   15. feb 2023 godset skal jo være fastspændt, så kan ikke umiddelbart set noget forkert i, du fastmonterer det fast til rammen på en eller anden måde.
    du kan jo tage i en synshal og høre dem til råds.


  • #7   15. feb 2023 Nogle gør noget i ombyggede trailere, der findes også Grupper på FB.

    https://tinyoffice.dk/da/produktioner/


  • Marcus F
    Marcus F Tilmeldt:
    feb 2023

    Emner: 1 Svar: 2
    #8   16. feb 2023 Tak for alle svarerne indtil videre.
    Jeg har fundet nogle trailer kandidater og samtidig forhørt mig ved trailer forhandler som giver grønt lys til at lave konstruktion på traileren, så længe man ikke ændrer på trailerens konstruktion/stel.
    En af kandidaterne:
    https://www.kongeaa.dk/p/ANS-030057/anssems-amt-1300-400x188-eco

    Opfølgende spørgsmål:
    Hvis jeg laver en konstruktion på traileren som præcis passer med den tilladte belastnings vægt. Kan akslerne så godt klare, at 6 voksne personer sætter sig i saunaen og yderligere belaster med 500-600kg?
    Skal jeg evt sætte støtteben på eller købe 2 akslet?


  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 309
    #9   16. feb 2023 Akslerne kan godt tåle lidt ekstra belastning. Men køber du en trailer hvor akslerne er godkendt til feks 500 kg, så kan de ikke tåle ekstra 600 kg. Men nogen trailere har stærkere aksler end de er godkendt til. Synes du skal finde en tariler som passer til det egentlige max belastning. En aksel med støtteben går da sikkert fint. Boogie vil også kræve støtteben.
    Hvis du så feks tager aksel der passer med din faktiske køreklare vægt. Så kan du jo aflaste ved kun at sætte dig ind i den med støtteben nede.
    Jeg vil bare sige, ikke nøjes med en lille aksel, en der passer koster ikke meget mere.


Kommentér på:
Sauna på trailer

Annonce