Hus ved grænsen? Hvor leder man henne? {{forumTopicSubject}}
Nu kan jeg godt lide at være på forkant, og sådan som regeringen fører politik lige pt. kan en flytning til udlandet måske være "udvejen". Derfor ville jeg lige høre, hvor det er man leder efter boliger i Tyskland? Ligesom vi har Boligsiden, der samler alle boliger ét sted, hvilken hjemmeside bruger tyskerne? Jeg kan kun finde individuelle ejendomsmæglere i Tyskland. Kan det virkelig passe, at der slet ikke er nogle huse til salg eller leje lige efter grænsen?
Og uden at gøre det helt politisk her på et bilforum, hvad tænker I så om situationen med alle de nye (og fremtidige) km-baserede afgifter på lastbiler og senere hen personbiler, nedlægningen af små landbrug osv?
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.861
Hvor meget bliver en Bus og Tog billet dyre, og hvorfor bliver de 2 aldrig nævnt?, hvad bliver deres km afgift på?
Hjernedød ide som kun kan være gennemtænkt af en lidt for stram studenterhue er aldrig har være ude at arbejde i dansk erhverv.
nov 2009
Det er ikke gennemtænkt, man kan ikke tvinge en vornmand til at købe en elil han ikke har råd til, det går bare ikke.
dec 2019
Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 320
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 140 Annoncer: 30 Emner: 45 Svar: 322
dec 2019
Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 320
Blogger
Følger: 38 Følgere: 4394 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.081
Jeg har efterhånden boet i udlandet i nogle år, og selvom nogle lande har lavere skat og lavere afgifter, så bliver det for en stor del af befolkningen udlignet med omkostninger på andre punkter. Den største forskel er nok, at man har større frihed til at bestemme over sine penge i mange andre lande, men det er lidt en falsk frihed, da nogle af de områder der er brugerbetaling på i stedet for skattebetale ydelser, er det ens situation der afgør om det er en fordel eller ej.
Befinder man sig i middelklassen tror jeg ikke der er den store økonomiske fordel ved at flytte udenlands, det skulle da lige være for bedre klima, nye oplevelser eller lign. Jeg vinder ved at min løn i udlandet er markant højere end den var i DK, samtidigt med at jeg nu betaler mindre i skat (procentvis). Men ekstreme leveomkostninger lægger alligevel lidt en dæmper på festen
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 521 Emner: 216 Svar: 1.059
jan 2014
Følger: 3 Følgere: 10 Emner: 6 Svar: 213
Fjern alt tilskud og lad butikken overleve ved sund fornuft
God dag til alle
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 12 Emner: 21 Svar: 910
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 140 Annoncer: 30 Emner: 45 Svar: 322
Årsagen til at folk flytter er fordi de netop har set hvordan det foregår alle andre steder i verden, og man har nøjagtig samme muligheder her i dk, men pointen er at man bare konsekvent bliver røvpulet uden at få mere værdi for de samme penge.
Blogger
Følger: 38 Følgere: 4394 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.081
Systemet i Danmark er lavet således, at det tilgodeser flertallet. Ja, det er vel omkring 95% af danskerne som (trods alt brok) har det bedst i Danmark, og det er jo ikke så skidt endda.
Men det er ikke alle der har det bedst i Danmark, der er et lille mindretal det ikke gælder for, den konklusion kom jeg til i en meget tidlig alder, faktisk mens jeg var teenager. Jeg ville mere, havde lyst til prøve kræfter med noget der var større. Jeg var ikke utilfreds med at bo i Danmark, jeg følte bare der var mere spændende udfordringer for mig andre steder i verden.
Efter snart 14 år i udlandet kan jeg sige, at jeg har det bedre i udlandet, end jeg havde det i Danmark. Og det er ingen kritik af Danmark, det er mere fordi jeg fandt et sted der passer bedre til mine ambitioner og mentalitet. Og jeg ved at jeg tilhører mindretallet.
nov 2009
Der er nogen restriktioner om spiritus, for sen betaling af afgifter, skat, bøder, det gør man kun en gang siger de kloge.
Arbejder man i Danmark, så kan man købe de varer der er dyre i Sverige, når man tager "hjem" til Sverige.
nov 2009
nov 2020
Følger: 12 Følgere: 133 Emner: 23 Svar: 73
Kigger man på huse i Kruså mod huse lige efter grænsen, er Kruså mange gange billigere for de samme kvm.
Hus ved grænsen? Hvor leder man henne?