{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
630 visninger | Oprettet:

Hus ved grænsen? Hvor leder man henne? {{forumTopicSubject}}

Nu kan jeg godt lide at være på forkant, og sådan som regeringen fører politik lige pt. kan en flytning til udlandet måske være "udvejen". Derfor ville jeg lige høre, hvor det er man leder efter boliger i Tyskland? Ligesom vi har Boligsiden, der samler alle boliger ét sted, hvilken hjemmeside bruger tyskerne? Jeg kan kun finde individuelle ejendomsmæglere i Tyskland. Kan det virkelig passe, at der slet ikke er nogle huse til salg eller leje lige efter grænsen?

Og uden at gøre det helt politisk her på et bilforum, hvad tænker I så om situationen med alle de nye (og fremtidige) km-baserede afgifter på lastbiler og senere hen personbiler, nedlægningen af små landbrug osv?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hus ved grænsen? Hvor leder man henne?
  • #1   16. maj 2023 "Haus mieten" og så et bynavn på Google

• #2   16. maj 2023 Eneste jeg tænker på om den "løsning" de har lavet er.

Hvor meget bliver en Bus og Tog billet dyre, og hvorfor bliver de 2 aldrig nævnt?, hvad bliver deres km afgift på?

Hjernedød ide som kun kan være gennemtænkt af en lidt for stram studenterhue er aldrig har være ude at arbejde i dansk erhverv. smiley

• #3   16. maj 2023 Enig!
    Det er ikke gennemtænkt, man kan ikke tvinge en vornmand til at købe en elil han ikke har råd til, det går bare ikke.

• Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 320
    #4   16. maj 2023 Åhh du vil væk fra Bananrepublikken Danmark, tror også de kæmper med noget i Tyskland, da meget af lortet kommer fra eu. Jeg havde nok overvejet New Zealand, hvis jeg skulle rive pælene op.

• #5   16. maj 2023 New zealand er da alt for langt væk, men ja, jeg overvejer da også hvor slemt det det kan være i andre nabolande ifht det her cirkus.

• Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 320
    #6   16. maj 2023 Langt væk for hvad? Lorte vejr og blegfede kællinger

• #7   16. maj 2023 Før du rykker teltpløkkerne op, så regn det hele godt igennem, og se hvad de økonomiske konsekvenser (positive som negative) vil være. Bedst af alt vil være hvis du kan finde en dansker, eller flere, som er flyttet, og få deres input til leveomkostninger, beskatning (især hvis du fortsat vil arbejde i DK) og lign. Der findes mange Facebook grupper for danskere i udlandet, eks. se på netværket DABGO.

Jeg har efterhånden boet i udlandet i nogle år, og selvom nogle lande har lavere skat og lavere afgifter, så bliver det for en stor del af befolkningen udlignet med omkostninger på andre punkter. Den største forskel er nok, at man har større frihed til at bestemme over sine penge i mange andre lande, men det er lidt en falsk frihed, da nogle af de områder der er brugerbetaling på i stedet for skattebetale ydelser, er det ens situation der afgør om det er en fordel eller ej.

Befinder man sig i middelklassen tror jeg ikke der er den store økonomiske fordel ved at flytte udenlands, det skulle da lige være for bedre klima, nye oplevelser eller lign. Jeg vinder ved at min løn i udlandet er markant højere end den var i DK, samtidigt med at jeg nu betaler mindre i skat (procentvis). Men ekstreme leveomkostninger lægger alligevel lidt en dæmper på festen smiley

• #8   17. maj 2023 Er det pga kilometerafgift på lastbiler at du vil flytte til Tyskland? Eller hvad er det HELT præcist du er utilfreds med?

• #9   17. maj 2023 Hej. Jeg tror heller ikke det betyder meget at flytte ud af DK. Umiddelbart har vi det jo godt her i landet. Jeg er ikke tilhænger af deres afgift og pis. Jeg forstår bare ikke det kun er transport branchen som skal rammes så hårdt. Landbruget har billig diesel de modtager tilskud for at overleve.
    Fjern alt tilskud og lad butikken overleve ved sund fornuft

God dag til alle smiley

• #10   17. maj 2023 Folk der er utilfreds med tingenes tilstand i med Danmark, skulle virkelig tage ud og kigge lidt på verden, i har ingen ide om hvor godt vi har det..!

• #11   17. maj 2023 Von<< den plade har været rundt flere hundrede gange, og det er fandme til at brække sig over.
    Årsagen til at folk flytter er fordi de netop har set hvordan det foregår alle andre steder i verden, og man har nøjagtig samme muligheder her i dk, men pointen er at man bare konsekvent bliver røvpulet uden at få mere værdi for de samme penge.

• #12   17. maj 2023 Von,
    Systemet i Danmark er lavet således, at det tilgodeser flertallet. Ja, det er vel omkring 95% af danskerne som (trods alt brok) har det bedst i Danmark, og det er jo ikke så skidt endda.

Men det er ikke alle der har det bedst i Danmark, der er et lille mindretal det ikke gælder for, den konklusion kom jeg til i en meget tidlig alder, faktisk mens jeg var teenager. Jeg ville mere, havde lyst til prøve kræfter med noget der var større. Jeg var ikke utilfreds med at bo i Danmark, jeg følte bare der var mere spændende udfordringer for mig andre steder i verden.

Efter snart 14 år i udlandet kan jeg sige, at jeg har det bedre i udlandet, end jeg havde det i Danmark. Og det er ingen kritik af Danmark, det er mere fordi jeg fandt et sted der passer bedre til mine ambitioner og mentalitet. Og jeg ved at jeg tilhører mindretallet.

• #13   18. maj 2023 Sverige, vanvittigt billige biler, billig forsikring, billige huse/lejligheder, man må en masse med sine biler, smukt landskab, men sproget, det er jo noget kaudervælsk smiley

Der er nogen restriktioner om spiritus, for sen betaling af afgifter, skat, bøder, det gør man kun en gang siger de kloge.

Arbejder man i Danmark, så kan man købe de varer der er dyre i Sverige, når man tager "hjem" til Sverige.

• #14   20. maj 2023 Fandt du noget??

• #15   21. maj 2023 #14 Nej. Af de få huse der er til salg, er prisen oppe i en del millioner. Det ser ud til, at værdien af huse nærmest er 4x prisen i Danmark.

Kigger man på huse i Kruså mod huse lige efter grænsen, er Kruså mange gange billigere for de samme kvm.

Kommentér på:
Hus ved grænsen? Hvor leder man henne?

Annonce