Appel problem! iMac {{forumTopicSubject}}
hjælp! har fået en gratis iMac af min bror. den fungere endelig som den skal. men ville gerne have den nulstillet. så alt på harddisk er slettet nu. gjort igennem appel indstillinger. og nu mangler den så at få geninstalleret OS. den køre med (sierra) men når den skal geninstallere siger den bare den ikke kan finde det??
Google løs!. så har jeg prøvet at åbne det der nød program med i ternet forbindelse. så skriver folk at det virker altid.? dog ikke for mig. fordi den siger så det samme. at den ikke kan gå videre med opdatering/geninstallere opstod en fejl. noget med forbindelse.
så læste jeg noget med at rette tiden. altså klokken. den var hellere ikke precis. så det fik jeg rettet. men stadig vil den ikke noget? der virker det så for alle folk ser det ud til??
nogle der kan hjælpe? den har 2 harddiske. en lille harddisk med styresystemet på. og en stor tom 500gb harddisk som er nulstillet.
den skod computer er uduelig lige nu.
det er jo også Apple!.
nogle nørder der ved hvad man skal gøre. jeg fatter intet af Apple.
eneste Apple jeg har/ejer er en gammel Macintosh plus fra 80'erne. den fungere satme godt!
men nyt Apple. det er ligeså ringe som nye biler.
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.261
jul 2016
Følger: 21 Følgere: 120 Biler: 10 Emner: 7 Svar: 269
simpelthen for gammel kun 10 år.? hvad kan man så gøre? stik en usb pind i den med noget os på den? nogle der ved hvordan det kan lade sig gøre?. det kan man da på Windows.
dec 2007
Følger: 73 Følgere: 129 Biler: 5 Annoncer: 1 Emner: 234 Svar: 1.413
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.261
mar 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 1.057
jul 2016
#3 men den var gratis så hva faen. kan være det ender med at jeg køre den over med en Volvo jacob
jul 2016
og hvor dælen skal det hentes det os program? vil bare have der hedder Sierra igen. den som var på den til at starte med.
hvad jeg umiddelbart læser på Apples hjemmeside. siger den at man skal downloade den fra deres App store?? men kan jo ikke engang åbne ind til desktop? så vil de have man skal have 2 Apple computer eller hva fak?
jul 2016
det er jo endelig også mærkelig når man bare sletter alt på harddisk. at man så også skal gen installere os programmet. fra 0. det burde den sku da ikke slette.? kan man ikke komme ind på pc ud på skrive bord på en måde. uden at skulle bøvle med det gen installering. hvis man gør det på en Windows. og starter den op igen finder den selv ud af det og laver en hurtig boot af Windows. så skal den selvfølgelig opdateres men det da alt.
takker for svar til alle. håber der kommer noget der lykkes.
dec 2007
jul 2016
Blogger
Følger: 38 Følgere: 4394 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.081
jul 2016
Blogger
Generelt fungerer Apple bare, ikke det samme bøvl og konstante opgraderinger af hardware og opdateringer der kører i hegnet som man kender fra Windows. Jeg har fire Macs (2x MacBook Pro, MacBook Air og iMac) og har aldrig haft problemer. Og som software udvikler findes der bare ikke bedre computere.
jul 2016
Apple er en trend. et mærkevare. funktion og brug. er ikke der fokus er!. det er fint i har vænnet jer til det. men det er et træls system.
se så meget bøvl det giver med gammel apple hardware. det må helst ikke bliver mere end 1-2 år gammel før det fakker
til gengæld kan en gammel Android sagtens blive 6-8 år gammel og stadig køre butter smooth. samme med en gammel Windows pc. den kan altid opgraderes og køre videre. tænkt på funktion også får du samme hardware for en 1/4 af pris i forhold til Apple. kun dyrt fordi det er mærke vare.
samme med tøj? og biler.?
mærke vare er dyrt og lort. og du kan få samme lort ved at betale kun 10% af den dyre mærkevarer som er 100% pris og få det samme. med et andet logo på. så åndsvagt.
Blogger
Jeg bor i Silicon Valley, hvor virksomheder som Google, Facebook, Netflix, Twitter etc. hører hjemme og INGEN udviklere her kunne drømme om at bruge Windows. Windows er for problemfyldt og for dyrt.
Og Macs bliver bare bedre og bedre, især nu hvor de bruger Apple's eget chipset istedet for Intel. Det er ligesom biler - de nye er hurtigere og kører bedre end de gamle
jul 2016
eneste stor og godt fra Apple. var da Steve Jobs levede. 80'er og 90'er apple det er var godt!! og meget lidt af start 00'er. (meget lidt)
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
Jeg ville da gerne have en MacBook hvis nogen gad give mig den, men jeg har ikke behov for den, en ordinær Lenovo Thinkpad W541 købt brugt gør arbejdet godt nok for mig
Kan man simpelthen bo i selve Silicon Valley, jeg troede det var et sted man bare arbejdede Carsten?
jul 2016
har også en 6 år gammel Asus pc købt for 3333kr. faktisk en gamer bærbar.! helt ny. og den er så fandens hurtig. min anden gamle pc bærbar også Asus. fra 2005 fungere stadig! og men dog lidt sløv til win 8. skifter man den gamle harddisk ud til nyere eller ssd. så er den som ny. og den kostede også kun 2800kr. kørt trofast siden 2007 til 2017. så købte jeg ny. da den gamle begynde at blive sløv. slidte harddisk
jul 2016
jeg bliver altid træt når jeg ser et Apple produkt.
jul 2016
Blogger
Ja, Silicon Valley er mere eller mindre Santa Clara County. Der bor vel 2 mio. mennesker i Silicon Valley.
dec 2007
eller gå all-inn og opgradér til en Amiga med diskette-station enten floppy el. 3.5" disc.
Blogger
Til erhverv kan det slet ikke betale sig at bruge andet end Apple. Virksomheder bruger langt færre timer på support, der er langt bedre kontrol over hvad der kører på virksomhedens computere, og det er nemmere at administrere softwaren der kører på dem med Macs. Og så giver Apple virkelig gode priser på virksomhedens gamle Macs når de bliver skiftet ud. IT afdelingen i den virksomhed jeg arbejder for spørger mig jævnligt om jeg vil have en ny MacBook fordi det koster dem meget lidt at opgradere mig.
Jeg løste engang en software opgave for Microsoft og koden kørte fint på min MacBook Air, men de skulle bruge en stor server for at køre koden med samme hastighed, fordi de kun måtte bruge Windows
Rent økonomisk har det også været godt for mig at skifte fra Microsoft til Apple. Hvis jeg stadig brugte Microsoft OS og PC'ere, kørte jeg i hvert fald ikke i en fabriksny Porsche 911.
Blogger
Jeg startede med at programmere på Commodore 64. Spillene var så kedelige at jeg begyndte at programmere istedet, og det endte med at blive min levevej
jul 2016
og 0 virksomheder i Danmark. eller Europa der bruger Apple. da det ikke kan køre en skid programmer. så det fuld af lort de oplysninger. men godt du er glad for det. det er kun en trend og spild af penge!
og man bruger nemlig Windows alle steder fordi det er nemt og simpelt. og kan flere ting!.
og du bliver nød til at få et nyt Apple produkt hver år eller 2. fordi ellers virker det bare ikke!! hvis det skal køre det nyeste af det nyeste. ren skrammel.
og folk. samt firmaer vælger nemlig Windows fordi det er bedst!.
se bare i folkeskolen. Apple pc'er kan ikke bruges til særligt meget der. fordi der ikke er lavet programmer til dem. eller at de ikke engang kan køre nogle hjemmesider som alle andre pc'er Windows kan.
du er fuldstændig forgabt i det lort. det er noget skrammel og hvis du har lidt fornuft inden bag ved. så ved du det også er rigtigt....
det er kun et dårligt mærkevare/trend alle skal have for at vise at man kan spilde pengene.
det fungere ja. til en hvis grænse. men hvorfor betale så møj. når man kan få meget billigere som fungere meget bedre. og kan meget mere!???
jeg køber kun ting der virker! og det gælder alt!
samme med folk og deres skide Tesla biler. det er det samme. Apple og de andre. tesla og de andre. det er en gang makværk. den bil er så plastik og billig lavet. absolut ikke den bedste bil som alle folk gør den til. det er blevet en trend/mærkevare alle skal eje. den er grim og kedelig oveni hatten. ligesom Apples bruger system.
jul 2016
Blogger
Den kommentar er helt til grin
Hvor mange år har du været i IT industrien og hvilket niveau er du på?
Jeg har udviklet software, som er brugt af virksomheder som Apple, Microsoft, Google, Intel, Disney, Uber, PayPal, IBM, Amazon og lign. Jeg bliver betalt godt for at stå på scener til IT konferencer for at give mit input til fremtidens IT. Jeg tror jeg har lidt bedre indsigt i IT branchen end den gennemsnitlige bruger. Jeg har udviklet software siden jeg var 9-10 år gammel (mere end 35 år siden), jeg vandt min første nationale pris som ung forsker som teenager. Der er en grund til at jeg bor i Silicon Valley og ikke i Danmark.
Ja, der er flere installationer af Windows, primært fordi indkøbsprisen er lavere. Man kan købe billige PC'ere med OEM installationer af Windows (har selv solgt 100-vis af dem), det giver en lavere købspris, hvilket passer fint til manges budget. Danmark er utrolig loyal mod Microsoft, den tidligere CEO Ballmer sagde engang at hvis bare alle lande var så loyale mod Microsoft som Danmark, ville Microsoft være en langt større virksomhed.
jul 2016
bare fordi du har være i noget længe. gør dig hverken god eller dygtigt. eller erfaring. det ses så tit at folk ikke ved bedre indefor deres arbejdsliv!. (gælder alle brancher) der skal jo være nogle der gider at lukke ævl ud. men bliver man betalt for det. så værsgo da.! jeg tager høreværn på imens. alle skal jo prøve at sælge et produkt.
og bare fordi man køber en klam ny Porsche gør dig ikke til et bedre menneske. begge mine onkler ejer masser af nye grimme biler. Porsche. og Lamborghini. whatever dyre sport biler. og de er nogle fisse mænd alle sammen. klamme personer jeg hader at være i nærheden af. deres liv sejler. og de har et lorte liv udad til.
jeg mangler heller ikke lige frem penge. ved snart ikke hvad de skal bruges på. men biler vil jeg aldrig! købe noget nyt. 2000 og før. er det eneste jeg vil eje. synes alt op er så grimt. og mangel på kvalitet. kunne sagtens købe en ny bil betalt kontant. men det er jeg sku for nærig til!. behøver ikke vise at man har spildt penge.
en billig bil til 20.000 er mere end rigeligt hvad man har behov for! og det smarte er den altid kan sælges for samme pris igen! så er bil ejer jo helt gratis lige pludselig!
jul 2016
dec 2007
jeg kan huske Bubble Bobble fra den tid. tit og ofte oplevede man båndsalat ha ha. så kom floppy'en frem og så blev det total hardcore indtil Amiga 100/500 kom med indbygget diskette-slot og så blev alt andet puterhalløj total no go.
men de gamle, er begyndt at blive populære igen.
jul 2016
og noget af det gamle er blevet vildt dyrt
dec 2007
så et program, som hedder Machines that build the world.
den var om hvordan sega, nitendo m.fl strides om spilverdenen dengang. var faktisk ret godt at se.
jul 2016
også Atari's historie.! det er fed. der var jo ping pong spillene (tennis). også Atari. samt colecovision. og intellevision der kørte det ræs sammen. det endte kun med at Atari overlevede. ved at gå computer vejen.
og Nintendo der forlader Sony frem for Phillips. så Sony vælger selv at udgive en spillekonsol de har lavet sammen med Nintendo. også kommer PS1. Nintendo trode ikke helt på disc spil endnu. så de droppede ide'en. derfor kom så N64. og sjældent tilbehør N64DD som faktisk er en halv PlayStation 1. der blev kun lavet 8 spil eller sådan noget til den.
og Xbox da kom. fik de Sega indover sig med at lave spil til dem. da deres Dreamcast åbenbart var for langt fremme da den kom ud. så det blev ikke en populær konsol. og var døden på Sega på konsol markedet. så de satsede på at lave spil til Xbox original. og senere også til PS2. GameCube.
dec 2007
i samme serie, er også historien om CAT, Massey F, John D, Ford samt om Milwaukee-værktøj osv. foruden telefonerne og kampen dengang.
faktisk en meget god programserie om mange af de ting vi bruger i hverdagen.
jul 2016
dec 2007
kan ikke huske hvad kanal, men tror det var på Science el. en af History-kanalerne, men du finder dem nok.
Appel problem! iMac