1.552 visninger
|
Oprettet:
Udvidelse af indkørsel - muligheder {{forumTopicSubject}}
Vi kunne godt tænke os at udvide vores indkørsel, og gøre den lidt bredere så vi kan have begge biler holdende ved siden af hinanden.
Dette er dog lidt svært at gøre grundet kantstenen.
Er der nogen som har erfaringer med om det er muligt at få lov til at nedlægge dem, og få et fladt stykke i stedet - jeg går ud fra man skal søge om tilladelse til dette ved kommunen?
dec 2019
Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 320
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
Mine forældre byggede hus på en villa vej
Ved en vendeplads.
De havde fået en grunder lå på hjørnet
Og min far ville gerne have en indkørsel man kørte lige inde i.
Men det kunne man ikke få lov til
Da kantstenen ikke kunne bære biler, der hvor han ville køre ind
Og det uendelige er at alle kantsten hele vejen rundt var lavet på helt samme måde ??
Så de fik en indkørsel man kørte ind og skulle så dreje 90grader
Fordi en papir nusse, ikke ved hvad han havde med og gøre.
Så uanset hvad
Spørg kommunen før du ændre noget
jan 2014
Følger: 3 Følgere: 10 Emner: 6 Svar: 213
Er kantstenene høje/skarpe..?
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 55
Problemet er den høje kantsten med rødt kryds over - den er for høj til at vi kan køre en bil over og bør derfor nedlægges.. MEN den tilhører med stor sandsynlighed kommunen
jan 2014
Følger: 3 Følgere: 10 Emner: 6 Svar: 213
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 50 Biler: 13 Emner: 2 Svar: 3.714
Du kunne jo lave den “frække” halv usynlige og sænke kantstenen fra hjørnet.
Ned i en højde hvor det kun er det skrå du skal over. Plant en fræk busk der hvor niveau forskellen på kantstenen så kommer. Ingen får ondt i rumpen over det de ikke kan se.
Nederste hus her er mit, vi spurgte selv får nogle år tilbage med at udvide indkørsel så den var bred nok til to biler. Det måtte man ikke.
Min nabo øverste gule cirkel, han gjorde det bare uden at spørge.
Her 4 år senere er han hverken blevet hængt eller dømt fallit. Han sørgede selv for asfalt fra ved op over kantsten. Der er endda plads til hele tre biler + egentlig indkørsel.
Selv parkerer jeg bil nummer to ind på græsstykket, det er ikke optimalt og kræver lidt af en manøvre for ikke klippe postkassen. Engang skal jeg nok have det lavet om, men er ikke lige til pga. kabler osv. i jorden lige der.
jul 2008
Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 161 Svar: 6.465
Tag den kantsten der ligger ved din indkørsel og byt den ud med den der ligger i vinklen så du på den måde får en blød kant ind mod din nye plads.
Læg samme type flise på det nye stykke osse.
og så ville jeg nok gemme de kantstene der bliver gravet op eller som foreslået sænke dem så de stadig er tilgængelige hvis der skulle være en der får ondt i bagdelen
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 521 Emner: 216 Svar: 1.059
apr 2004
Følgere: 2 Biler: 4 Emner: 14 Svar: 1.265
Udvidelse af indkørsel - muligheder