{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.552 visninger | Oprettet:

Udvidelse af indkørsel - muligheder {{forumTopicSubject}}

Vi kunne godt tænke os at udvide vores indkørsel, og gøre den lidt bredere så vi kan have begge biler holdende ved siden af hinanden.

Dette er dog lidt svært at gøre grundet kantstenen.

Er der nogen som har erfaringer med om det er muligt at få lov til at nedlægge dem, og få et fladt stykke i stedet - jeg går ud fra man skal søge om tilladelse til dette ved kommunen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udvidelse af indkørsel - muligheder
  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 320
    #1   28. sep 2023 Det kan jo sådan set kun være kantsten der er kommunens, græsset er jo dit, og der må du jo gerne lave indkørsel. Jeg havde hevet det op og lagt fliser, men du kan jo også høre kommune, de kan nok ikke nægte dig det, men det kan jo komme til at tage så lang sagsbehandlingstid at det bliver et forårsprojekt.

• #2   28. sep 2023 Kommunen er mærklig

Mine forældre byggede hus på en villa vej
    Ved en vendeplads.

De havde fået en grunder lå på hjørnet

Og min far ville gerne have en indkørsel man kørte lige inde i.

Men det kunne man ikke få lov til
    Da kantstenen ikke kunne bære biler, der hvor han ville køre ind

Og det uendelige er at alle kantsten hele vejen rundt var lavet på helt samme måde ??

Så de fik en indkørsel man kørte ind og skulle så dreje 90grader

Fordi en papir nusse, ikke ved hvad han havde med og gøre.

Så uanset hvad
    Spørg kommunen før du ændre noget

• #3   28. sep 2023 Havde det været mig så ville jeg lave det som jeg ønskede det.
    Er kantstenene høje/skarpe..?

• #4   28. sep 2023 Jeg kan sagtens fjerne græsset og lægge fliser der så jeg får arealet som ønsket - det er min grund.

Problemet er den høje kantsten med rødt kryds over - den er for høj til at vi kan køre en bil over og bør derfor nedlægges.. MEN den tilhører med stor sandsynlighed kommunen

• #5   29. sep 2023 Kan du udligne den kantsten med "tror" det kaldes kold astfald. Så er det jo ikke sikker kommunen lige lækker mærke til det

• #6   29. sep 2023 Bare gør det, det andet bliver en lang kamp.
    Du kunne jo lave den “frække” halv usynlige og sænke kantstenen fra hjørnet.
    Ned i en højde hvor det kun er det skrå du skal over. Plant en fræk busk der hvor niveau forskellen på kantstenen så kommer. Ingen får ondt i rumpen over det de ikke kan se.

Nederste hus her er mit, vi spurgte selv får nogle år tilbage med at udvide indkørsel så den var bred nok til to biler. Det måtte man ikke.
    Min nabo øverste gule cirkel, han gjorde det bare uden at spørge.
    Her 4 år senere er han hverken blevet hængt eller dømt fallit. Han sørgede selv for asfalt fra ved op over kantsten. Der er endda plads til hele tre biler + egentlig indkørsel.

Selv parkerer jeg bil nummer to ind på græsstykket, det er ikke optimalt og kræver lidt af en manøvre for ikke klippe postkassen. Engang skal jeg nok have det lavet om, men er ikke lige til pga. kabler osv. i jorden lige der.

profilbillede
  • #7   29. sep 2023 Hvis det var mig så ville jeg "bare" gøre det.

Tag den kantsten der ligger ved din indkørsel og byt den ud med den der ligger i vinklen så du på den måde får en blød kant ind mod din nye plads.
    Læg samme type flise på det nye stykke osse.
    og så ville jeg nok gemme de kantstene der bliver gravet op eller som foreslået sænke dem så de stadig er tilgængelige hvis der skulle være en der får ondt i bagdelen

• #8   30. sep 2023 Kunne man skære dem i 45 eller 60 grader så de var nemmere at køre op over?

• #9   2. okt 2023 Tror det største problem er naboer som kan blive småborgerlige og melde dig til kommunen.

• #10   3. okt 2023 Jeg har fået udvidet min indkørsel uden problemer. Det er dog kun en meter ekstra der kom på. Jeg spurgte teknisk forvaltning om lov og fik svar i løbet af få uger. Der skulle dog ikke laves om på kantstenen eller andet end det der var på min egen grund. Jeg fik selv forlænget opkørslen med asfalt (krav fra kommunen), men det klarede en entreprenør der lavede noget vejarbejde i nærheden for en ramme cola og en kanelstang.

Kommentér på:
Udvidelse af indkørsel - muligheder

Annonce