{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.756 visninger | Oprettet:

Tesla er en rustbunke siger nordmænd... {{forumTopicSubject}}

Dele af garantien frafalder hvis man undervognsbehandler en Tesla, men hvis man ikke behandler dem så begynder de at ruste allerede efter første vinter smiley

Forstår stadigvæk ikke folk er så vilde med Tesla, de bliver jo købt i massevis, kan kun se ulemper ved at købe sådan en .

https://www.boosted.dk/danmarks-mest-populaere-bil-er-en-rustbunke-siger-nordmaend/


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tesla er en rustbunke siger nordmænd...
  • anden_
    anden_ Online Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 3 Følgere: 29 Emner: 14 Svar: 663
    #1   19. jan Måske tesla mest er bygget til californien, eller er køb/smid væk på 10år.
    (Så er rusten jo ligemeget)
    Altså der er jo mange der har en tesla, så noget må den jo kunne.. for mig personligt er det en møgspand, men hver sin smag - det kan folk jo os sige om min bmw.
    Tror dog folk med bla tesla kommer til at æde en del mer værditab de kommende år end normalen har været længe, så det ville jeg ta mer ilde op end rust problemer.
    Dog ville jeg være mest bekymret over kingøjser elbilerne der sprøjtes ud.. for hvem overlever og hvem dør hurtigt, og hvad med de der så har en bil fra et døende firma, hvordan står de??
    Ta fx polestar, hva sker der for ejerne ved evt gensalg af bilen hvis de ryger på røven..
    Jeg ville klart selv "køre" sikkert og vælge etableret mærker.. rust eller ej

    https://www.berlingske.dk/business/sidste-aar-koebte-2000-danskere-denne-luksusbil-nu-er-selskabet


  • #2   19. jan Mener at have læst et sted at gennemsnits levetiden på US biler er 5 år, derefter køber man en ny.
    Og derover er kvalitet noget andet en her, der er en god ting "made with US steel", hvor vi meget hellere ville have at døren faktisk passede i hullet den skulle lukke smiley

    Jeg tror faktisk ikke man skal være så nervøs for reservedelen til de kineske biler, for lad os være ærlig, de er ikke kendt for at opfinde hjulet igen, så vil tro de fleste sliddele er ting fra hylden ved, Brembo/ATE o.s.v
    Om ikke er/var de gode til at bruge en kopimaskine smiley


  • #3   19. jan Det er jo også lidt på mode at købe en Tesla! folk tror jo at det giver lidt prestige at have en Tesla holdene i indkørslen! før skulle det være Audi, Mercedes og BMW, nu skal det være en grim Tesla!

  • #4   19. jan Det vil være meget krænkende at anfægte kvaliteten for en typisk Tesla ejer.
    Men om man vil det eller ej, så er 3 og Y et discount produkt. Det elsker danskerne, se hvordan Lidl, Rema og Netto blomstrer.
    Tænker ikke mange 3 og Y modeller når mere end 5-7 år inden de er færdigt. Det er 18 karats natpotteblik der er smidt sammen uden stolthed.
    Prøv tjek sæder og kabine på en Y med nogle kilometer på bagen. Sæder osv. kan ikke holde til brug.
    Der er i 60 år vel nærmest heller ikke rullet mange amerikanske biler af samlebåndet, hvor man kan rose den generelle kvalitet.
    De laver fede “rigtige Mustang”, Dodge Charger, Corvette med flere, men det er jo ikke lige i det segment at en Tesla Y eller tre placerer sig.
    Tesla har en fin motor, batteri og drivlinje, men resten er ikke noget man andet end kan trække overbærende på skuldrene over.
    Tæmker at skingrende skøre Musk virkeligt gnider sig i hænderne.
    De gamle S modeller virker til at være i en radikal anden bygge kvalitet.


  • anden_
    anden_ Online Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 3 Følgere: 29 Emner: 14 Svar: 663
    #5   19. jan Men tesla starter så et nedadgående prispress.. så det vel ik så skidt det ik er godt for noget, kan være andre der blir trykket i pris har bedre kvalitet?
    Seneste rygte..

    https://jyllands-posten.dk/podcast/bilradio/ECE16773603/massive-rygter-om-skodaprisdumping/


  • #6   19. jan Tesla model 3 har også en svaghed med rust på panelet under dørene
    Her en model 3 fra 2019


    profilbillede
  • #7   19. jan Anden model 3

    profilbillede
  • #8   19. jan

    profilbillede
  • #9   19. jan #1 "noget må den jo kunne"
    Tror det der tiltrækker folk er drivlinjen, altså du kan jo købe en Tesla model 3 performance til 300.000 nu og den er hurtigere end end Bmw m5 eller Mercedes amg af samme årgang til dobbelt pris og mere.
    Ellers kan jeg virkelig ikke se hvorfor, de er ikke ret kønne, og synes ikke om deres interiør, det ligner noget alle kunne designe på et par timer.


  • anden_
    anden_ Online Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 3 Følgere: 29 Emner: 14 Svar: 663
    #10   19. jan Helt vildt, jeg har lige solgt min gamle bmw fra 2005.
    Den havde ik engang det der rust.. men er det ik noger med at lakken er extrem tynd

    har faktisk tideligere linket til en model 3 preformance til 240.000


  • #11   19. jan Jo det ser sådan ud ihvertfald, det ligner et lags maling smiley
    Og ja der kan man bare se, 240.000 er billigt for hvad du får på papiret, men i realiteten er sådan en spand ikke det halve værd


  • #12   19. jan Tror det der tiltrækker folk er drivlinjen, altså du kan jo købe en Tesla model 3 performance til 300.000 nu og den er hurtigere end end Bmw m5 eller Mercedes amg af samme årgang til dobbelt pris og mere.

    Kommer an på hvordan man definere hurtiger, mig bekendt er der ingen Tesla´er der kan køre 300km/t+, det er der flere af de andre der kan smiley

    Som de gode meme der køre
    At sammenligne 0 til 60 tider, er underordnet, der er jo hellere ingen der vil have en burger fra microovnen, selvom det er langt hurtiger smiley


  • #13   19. jan når det er så dårlig kvalitet og folk køber det i massevis så er jeg slet ikke bange for at gå efter en AR Giulia næste gang jeg skal have bil

    men så længe folk står i kø for at hoppe på at de redder klimaet bare de køber en Tesla så vil folk blive ved med at købe det lort


  • #14   19. jan Det her er en model 3 performance

    profilbillede
  • #15   19. jan Og her en m5 f10.
    Teslaen er lige så hurtig op til 150 km/t
    Og hurtigere op til 130 km/t


    profilbillede
  • #16   19. jan Så man kan sige, Tesla model 3 er hurtigere end en m5 f10 op til fart grænserne

  • anden_
    anden_ Online Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 3 Følgere: 29 Emner: 14 Svar: 663
    #17   19. jan Tesla tiderne er det ik ud fra one foot roll out? Mener ik de er målt fra stilstand

    I øvrigt hvor finder du de data?
    Kunne være sjovt lige at slå min egen bil op


  • #18   19. jan Det er målt fra stilstand de starter alle fra 0

  • #19   19. jan Fastestlaps.com eller automobile-catalog.com

  • #20   19. jan #13 jeg vil meget hellere en Alfa Romeo end en Tesla

  • anden_
    anden_ Online Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 3 Følgere: 29 Emner: 14 Svar: 663
    #21   19. jan I øvrigt ang kinesiske elbiler der sprøjter ud, så ved de godt selv det ved at være ukontrollerbar, hvis ik der gøres noget

    https://www.berlingske.dk/virksomheder/kina-vil-gribe-ind-mod-blind-ekspansion-paa-elbilmarkedet?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwAR3h_ywhpoUIbBsqzmESTYpuHCanrxMmkAYM-aK5AqmzDnsChq-hPqZM1UY


  • Drum R
    Drum R Online Tilmeldt:
    jun 2023

    Følgere: 74 Emner: 7 Svar: 65
    #22   20. jan Jeg har en teori.
    I disse "Instagram tider", hvor de fleste spejler sig i andre, i stedet for at gå sin egen vej. Der passer en Tesla ret godt ind.

    Det er en bil til en lav pris, en lav vedligeholdelses udgift og en lav ejerafgift.
    Tilgengæld ser de futuristiske ud, det er "noget nyt", og så er elbiler hurtigere i optrækket.
    Man får altså mulighed for at udstråle noget, som nogen mener er vigtigt på en social status, og så til end langt lavere pris end hvis man havde valgt en bil med samme præstationer på benzin.

    Jægerkorpset har et motto der hedder: "Mere at være, end at syntes". Situationen med Tesla er den modsatte, det virker til at folk gerne op i en højere social klasse, end de i virkeligheden hører til. Og det forsøger man ved at "pynte sig med lånte fjer".

    Det virker til at man gerne vil udstråle "jeg er en succes" og "se hvor godt mit liv er". Men i virkeligheden har jeg sku lidt medlidenhed med de folk, som kører den type biler. For deres valg viser, at de ikke er det de vil være, og derfor må nøjes, i et desperat forsøg på at snyde omverdenen.


  • #23   20. jan Ha ha ja tesla ruster men nok ikk være end Vw gennem tiderne.
    Nååååå nej Vw er kvalitet ha ha min bare øv


  • #24   20. jan Ha ha ja tesla ruster men nok ikk være end Vw gennem tiderne.
    Nååååå nej Vw er kvalitet ha ha min bare øv


  • #25   20. jan ''vw gennem tiderne''
    du kan ikke sammenligne gamle biler med nye, de nye biler er bedre galvaniseret og stærkere lak ( bortset fra Tesla )
    altså selv mercedes og btw fra 90'erne rustede gevaldigt, men det er der så blevet gjort noget ved. du finder meget sjældent en Bmw eller Mercedes med rust efter 2006, medmindre den har været skadet og omlakeret på et tidspunkt ( bliver aldrig som nyt )

    men de teslaer på billederne jeg viste dig var næsten nye 2-3 år gamle på de billeder. DET EN OMMER


  • #26   21. jan Ville nu også hellere køre i en kabinescooter, end jeg vil ses i en Tesla ??

  • #27   21. jan I de 4 år jeg snart har haft min Tesla Model 3 har jeg sparet kr. 42.000,- på brændstof og kr. 12.000,- på service. (km 20.000 årligt) smiley
    Jeg tror sku der er rigeligt på bankbogen til lidt rustarbejde, hvis det skulle komme dertil smiley


  • Drum R
    Drum R Online Tilmeldt:
    jun 2023

    Følgere: 74 Emner: 7 Svar: 65
    #28   21. jan Det er fornuftigt at tænke over sin økonomi.
    Og jeg forstår godt nødvendigheden, hvis man har kone og 1,8 børn, mens man bor i et hus i forstaden med et afdragsfrit lån.

    Men i min verden er det et lidt sørgeligt, argument at vælge bil efter hvor meget man sparer, det er ihvertfald ikke den prioritet jeg har når jeg vælger bil.
    Og jeg har ondt af de mennesker der lever sådan.
    Det bliver dog en mere eksistentiel debat end der er lagt op til.


  • #29   21. jan Så vidt jeg ved er både model S og X med aluminums ydre, så de ruster ikke på samme måde.
    De har dog nogle sårbarheder omkring batteriet hvor en eller anden tumpe har lavet et metal låg som dækker ned til BMS og der ruster og så har man vand i det lille rum hvor BMS sidder og den kan sjovt nok ikke lide vand.
    Derudover oxidere nogle dele af batteriskålen også, der er et par steder der åbenbart er sårbare for at holde på vand/saltvand. Slutteligt er øverste bærearm lavet af stål og de ruster.
    Generelt er jeg spændt på at se alle de nye materialers holdbarhed, Audi har kørt med aluminium længe, og jeg syntes ikke man har hørt meget skidt til det valg.


  • #31   21. jan DURUM - Hvordan kan du konkludere at jeg har valgt min bil for at spare penge?
    Det er utroligt tyndt og fordomsfuldt.
    Da jeg bestilte min Tesla i 2019 kørte der sku ikke særligt mange rundt. Det var om noget dengang et "Leap of faith"
    Den blev valgt på disse kriterier

    Fremragende anmeldelser
    Sjove køreegenskaber
    0-100 tiden
    HK
    Komfortabel
    Masser af udstyr - får rigtig meget for pengene.
    4 års garanti på hele bilen og 8 års garanti på drivlinjen og batteriet.

    Om den ruster eller andet, er driftsomkostningerne heldigvis så lave at det ikke betyder noget hvis det kommer dertil.

    Noget må Tesla kunne, siden de nu kan sælge 1,8 millioner biler årligt på verdensplan, og det er uden at bruge så meget som en eneste krone på markedsføring.

    Hvad der virkelig undre mig er at der er så mange der har ondt i røven over ny Teknologi, men det er ikke noget nyt, og det kommer helt sikkert til at ske igen


    profilbillede
  • Drum R
    Drum R Online Tilmeldt:
    jun 2023

    Følgere: 74 Emner: 7 Svar: 65
    #32   21. jan Du har hverken læst mit navn eller mit indlæg ordentligt.

    Min kommentar er en tilkendegivelse og forståelse af, at det for nogen kan være både fornuftigt og nødvendigt, at prioritere på en bestemt måde. Det er en generel betragtning, jeg kender dig ikke, og kender ikke dine forudsætninger (om end dit eneste fokus du nævner, vedr valgt af elbil, er besparelse).

    1,8 mio biler er mange. Stalin sagde engang, at: "kvantitet er også en kvalitet", men jeg kan være i tvivl om det gør sig gælde her...


  • #33   21. jan Mr T
    Det kan godt være at Tesla påstår at de har 4 års garanti på bilen og 8 år på drivlinjen, men hvad hjælper det hvis de gør hvad de kan for at sno sig uden om at betale reparationer som burde gå under garantien?

    I en anden tråd var der et eksempel fra en Reuters artikel med en Model Y hvor hvor hjulophænget kollapsede fordi styrespindlen knækkede hvor bærekuglen til nederste bærearm var monteret.
    Dette skete under 24 timer efter bilen blev leveret og den havde kun 185km på tælleren... Tesla nægtede at lave det på garantien.


  • #34   21. jan Mr T
    Ingen snakker om hvor vidt elbiler er gode eller dårlige i denne tråd, men vi snakker om Teslas byggekvalitet som halter, og det er ikke kun rust, kabine kvalitet, dårlige samlinger udvendigt, men Tesla er en af de bilmærker med flest fejl generelt. De ligger 28 plads ud af 32 bilmærker.


    profilbillede
  • anden_
    anden_ Online Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 3 Følgere: 29 Emner: 14 Svar: 663
    #35   21. jan #27# hva har du så brugt på strøm?? Det skal vel fratrækkes 42.000 i brændstof??

    Hvaså hvis dit værditab ender i extra 42.000 hva har du så sparet.

    Værditab er den helt store joker, derfor svært at regne med noget indtil den dag der er realiseret


  • anden_
    anden_ Online Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 3 Følgere: 29 Emner: 14 Svar: 663
    #36   21. jan Her er en preformance, den er halveret i værdi på knap 4 år.
    Måske mere til, for forhandler udsalgsprisen har sælger jo næppe fået i nærheden af..

    Man kører ik en skid billigt.. med mindre man samligner med fx en tilsvarende porche eller noget.. men kan man det hvis man ikke alternativt havde købt sådan en, nej for man købte jo aldrig en bil med 500hk hvis ik man kunne ha fået det for en halv mill af ny..

    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-3/performance-awd-4d/6046333


  • #39   22. jan De kr. 42.000,- i brændstofbesparelse på 4 år er incl. strøm til bilen.
    Det er en direkte driftsbesparelse i forhold til hvilken som helst anden benzin bil.
    Du har fuldstændig ret værditabet er en joker, og specielt efter det stunt med de store nedsættelser. Det er der ikke nogen der havde set komme. Nu har jeg heldigvis tænkt mig at beholde bilen længe, Tænker værditabet ebber lige så stille ud, i forhold til resten af
    markedet.


  • anden_
    anden_ Online Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 3 Følgere: 29 Emner: 14 Svar: 663
    #40   22. jan Tjaa, ved ik hva bil du havde før, men kan ta udgangspunkt i min egen ret så uøkonomiske diesel. Opgivet til knap 20km/l kør realistisk 16km/l jeg kør ik så meget, men havde jeg kørt 20.000km årligt i 4 år til en diesel listepris på 13kr literen havde det givet 65.000kr til diesel. Skulle jeg ha sparet 42.000kr i det setup skulle jeg ha kørt de 80.000km for kr 23.000 i strøm.. kunne jeg det?? Ved ik om din gamle bil var mer eller mindre økonomisk end min?
    Ja behold og kør længe det er jeg enig i grundet prisfaldet..
    Men hva er værditabet om 10år og hva hvis så batteriet dør eller noget andet slemt.
    Det er stadig meget uvist indtil bilen er afhændet


  • anden_
    anden_ Online Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 3 Følgere: 29 Emner: 14 Svar: 663
    #41   22. jan Du skriver i øvrigt i forhold til en hvilken som helst anden benzinbil, dvs tog vi udgangspunkt i en benziner der kørte 20km/l til kr 14 literen. Så ville de 80.000km ha kostet ca 56.000kr og du skulle i det setup ha "tanket" strøm for kun 14.000kr på 4 år og de km ????

  • #42   22. jan Så retter jeg det til - I forhold til de benzinbiler jeg har ejet.
    Jeg har aldrig ejet en bil der kunne klare 20km/l, min beregning er lavet på 17 km/l. Benzin pris kr.14.39
    Teslaen bruger 3800 kWh på 20.000km ( 0,190kw pr km) Min strømpris var i gennemsnit for 2023 kr. 1.70 alt inklusive.
    Det gør min besparelse alene på energi er kr. 42.000,- 4 år
    Plus service besparelse, hhv. kr. 2000,- og 4.000,- (stort og lille) 4 år kr. 12.000,-
    Det var ingenting i forhold til den gode tider i 2020 hvor min gennemsnitlige strømpris var kr. 0.80 alt inklusive.


  • #43   22. jan Mr T
    Hvor meget har du så sparet i forsikring efter at have skiftet til Tesla?


  • #44   22. jan jeg giver kr. 6.100,- årligt så det er nogenlunde det samme

  • #45   22. jan Det er da også den billigste forsikring af en Tesla jeg nogen sinde har hørt om.
    Jeg blev selv flået da jeg havde en Model 3, alle de forsikringsselskaber jeg forhørte mig ved ville have lige så meget som for at forsikre en Porsche til en markant højere værdi, og nogle endda mere.


  • #46   22. jan De har lige hævet præmien med kr.100,- for 2024
    ASG care gennem Sønderjyske


    profilbillede
  • #47   22. jan Så det er en fordelsforsikring som man kun kan få hvis bilen er købt igennem en af deres forhandlere?
    Så er det jo nok ikke noget som reflekterer markedsprisen på en forsikring af en Tesla.


  • anden_
    anden_ Online Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 3 Følgere: 29 Emner: 14 Svar: 663
    #48   22. jan I de gode tider 2020 tankede jeg vist os diesel til 7.5kr literen eller hvornår det nu var der var alt det corona halløj

  • #49   22. jan Morten
    Jeg har heller ikke sagt at det er en gennemsnitlig pris. Jeg har blot svaret på dit spørgsmål.
    Jeg har ikke købt den gennem nogen forhandler, bilen er købt direkte ved Tesla, og forsikringen er tegnet online. Det kom i stand efter en anbefaling fra en facebook gruppe.


  • #50   27. jan Nu er der jo normal en stænk klappe på, at de så har valgt at fjerne den på de biler der er vist længere oppe i kommentar er vel ikke teslas skyld,

  • #51   31. jan det er faktisk værre med stænkklappe da det holder vand og salt inde, det var der min gamle vw cc begyndte at rust.

  • #52   31. jan Nu ruster de fleste ældre VW jo er i hvert fald min erfaring har sgu haft en del. det der vises billeder af er egentlig en sand blæsning da de ikke har monteret de stænk klapper der fulgte med til bilen.

  • #53   31. jan Stænkklapper holder på sand og vand og er grunden til rust også, det samme med biler der har plastik på nederste del af dørene, de begynder også at ruste af den grund da de holder på sand og vand, det gør man så ikke mere af den grund.
    det ville ikke hjælpe med stænklapper på teslaen det ville gøre problemet større, problemet er at lakken er for tynd og bilen er dårligt behandlet.
    du kan læse om det på nettet, det er ren fakta.


Kommentér på:
Tesla er en rustbunke siger nordmænd...

Annonce