{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
928 visninger | Oprettet:

Salgspris og salgssted {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har sådan en Vw eos R32 cabriolet i sort med baige læderkabine jeg overvejer af sælge efter 6 år i min varetægt.
Jeg har ikke handlet bil i 6 år og har ikke fulgt med i markedet, derfor vil jeg høre hvad I herinde mener jeg bør sælge den for, og hvor man bør sætte til salg.
Jeg kender til Bilbasen og dba, er det stedet.

Jeg er bekendt med at forhandlere giver en urimelig lav byttepris så derfor kommer dette ikke på tale, den skal sælger privat til en der kan se værdien i en bil med en lækker V6 med 250hk og DSG.

Bilen fik en ny motor fra en forhandler i Tyskland, motoren har pr. Kørt ca 110.000 km
Bremser er af nyere dato, gode dæk og nyt håndbremsekabler..
Er synet for ca 6 md siden uden anmærkninger.

Hvad mener i den bør sælges for privat ??På forhånd tak for imput.??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salgspris og salgssted
  • #1   20. feb Prøv søg efter VW EOS på facebook, der er noget gruppeværk for modellen.
    R32 er en lækker motor, Golf R32 sælges ofte til ret høje priser.
    Men samme motor i eksempelvis Passat er der ikke meget salg i.
    En Golf R32 er nok lidt af et ikon for mange.
    Om køberen til en EOS er derude, den er svær. Der er jo masser af ældre åbne biler til salg. EOS ser sådan noget frisør agtig ud, selvom R32 motoren dog trækker op.
    Tænker ikke den bliver nem at sælge for en fornuftig pris.


  • #2   20. feb Tak for dit imput.
    Jeg har aldrig, og får aldrig facebook, men min kæreste har, så hun kan da sætte den til salg hvis det kommer til den beslutning (det er jo snart sommer) og “frisør” bilen vækker da lidt opmærksomhed alligevel… hvis man er til det ??
    Hvis jeg skal “forærer” den væk så kører jeg da bare videre i den, den kører jo godt trods de 12-13 km/l ??


  • #3   20. feb Prøv at kigge på Mobile.de så kan du få en indikation af hvor prislejet ligger..
    -er en god del til salg..

    Rigtig fin bil i øvrigt.


  • #4   20. feb De står fra 9-20.000 EUR på mobile, det er noget af et spænd.
    Svær at bedømme hvad afgift render i, det er jo ikke en metervare.


  • #5   20. feb Jeg ville beholde den, du skal være mer end heldig for at få en go pris..
    Og sorry to say...250hk er ik meget nu om stunder, slet ik i den model der -
    Kun lyden trækker op..

    Tænker 90.000,- på en go dag

    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/eos/32-v6-dsg-2d/6062345


  • #6   24. feb Hvis du mener køber skal se værdien i en eos frem for en golf r32, og derved skal give en højere pris så tror jeg du bliver nød til at beholde bilen

    Den er svær at prissætte, men et bud er nok en 90.000-120.000 kr ud fra den ene der er linket til

    Salg i Tyskland kan også være en mulighed, der er flere sammenlignelige til en 7.000-10.000 euro, men igen er markedet ikke stort. Nogle forhandlere mener en eos 3,2 v6 skal prissættes til 20.000 euro, men tror de får svært ved at få dem solgt

    Golf r32 og passat r36 står ofte til høje priser, men det er bestemt ikke biler hvor de sælges indenfor få dage. Flere af dem står til salg i mange måneder


  • #7   24. feb Jeg er med på at mange Danske bilnørder hellere vil køre i en Audi som alle de andre der kører i Audi ??
    Hvis der ikke er meget positivt at sige om en eos.. DSG.. V6 lyd… cabriolet med ståltag.. ikke de der stofkalecher som de fleste, så må jeg nu bare indrømme at jeg har aldrig været misundelig på andre cabrioleer jeg har mødt, jeg syntes en eos R32 cabriolet har de bedste fordele samlet i én bil.
    Ja en golf R32 er da også lækker, men der kan man jo ikke køre taget af på en sommerdag.
    At sælge den i Tyskland bliver ikke en mulighed, så skal den vel sættes til salg på mobile ? Der skal refunderes afgift i Danmark ?? Nej tak. ??
    Hvis jeg skal kæmpe med at få 80.000 for den, så kører jeg i den 2-3 år mere og så må vi se om ikke jeg er heldig at der er en blind abe der kører ind i den og den bliver solgt på den måde..
    Men tak for jeres input, det var god info, og dermed gider jeg ikke engang prøve at sælge den hvis den er så værdiløs i markedet..


  • #8   24. feb Tror at hvis du sætter den til salg på bilbasen, så kommer den automatisk på mobile.de

  • #9   24. feb Hvad mener du selv bilen er værd?

    Vi tager jo udgangspunkt i den ene der er til salg lige nu, og derfor mener vi jo den skal koste nogenlunde det samme

    Man kan også tage udgangspunkt i den tfsi med dsg til 169.800 og sige at din som udgangspunkt minimun skal koste det samme

    Priserne på mobile indikerer jo også lidt, at den nok skal op i nærheden af golf r32 priserne med dansk afgift hvis prisen i Danmark skal afspejle de tyske priser

    Om man er til en v6 med ståltag eller en 4 cylindret 2 sædet med stof er jo en smagssag. Du skal jo bare finde en der deler din smag, og ikke alle dem som vælger en mx-5 over denne



  • #10   24. feb Jamen selvom jeg syntes man få en fed bil for 100.000 så kan jeg se den ene der er til salg koster dette, min motor har så kun kørt 110.000 og der er nyt olie i gearkassen/motor så det skal man ikke tænke på i den lange fremtid, ja så er det vel det den skal sættes til salg til, når jeg har vænnet mig til tanken om at skifte bil..

  • #11   25. feb Du kan jo være heldig den anden er solgt inden du skal sælge, så har folk ikke den men tsi og tfsi modellerne og prissætte op imod

    Personligt ville jeg ikke give meget mere for en bil med 200.000+ på klokken og motor med 100.000+ på klokken end en med original motor

    Olier og væsker anser jeg som almindeligt vedligehold, så der vil jeg være mere interesseret i en fuld service bog

    Derimod vil jeg anse det som en klar fordel hvis den står rustfri, for mk5 og passat i de årgange slås jo noget med rust problemer


  • #12   26. feb Jeg må nok erklære mig enig her, ville ik gi extra for en bil med nyere motor..
    "Bilen har stadig kørt det der står i speedo"
    Det fint nok og fint du syns det godt - men det gør ingen forskel hvis en køber ik syns sårn.


  • #13   4. mar Meget sjov annonce du har lavet

    prisen står ikke angivet, står bare byd

    nederst i teksten står der så prisen er fast

    Altså prisen er fastsat men er hemmelig


  • #14   4. mar Det få jeg lige rettet.. tak

Kommentér på:
Salgspris og salgssted

Annonce