{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Import fra dubai?
  • Drum R
    Drum R Tilmeldt:
    jun 2023

    Følgere: 74 Emner: 4 Svar: 70
    #1   11. maj Du kan sikkert godt få den hjem, men hvis den ikke har en EU godkendelse, så held og lykke med at få den indregistreret.
    Hvad er det for en bil? Det er sjældent relevant at hente et køretøj fra ørken staterne.


  • #2   11. maj En starlet glanza.
    Skal den ikke bare gennem told?


  • Morten
    Morten Tilmeldt:
    jun 2023

    Følgere: 23 Svar: 142
    #3   12. maj Start med at skrive til SKAT. Og tag den derfra.

  • Drum R
    Drum R Tilmeldt:
    jun 2023

    Følgere: 74 Emner: 4 Svar: 70
    #4   12. maj Har du tænkt over hvad det kommer til at koste i fragt?

    Du skal betale 25% moms, 10% told. Og herefter kommer registreringsafgiften hvis du vil have den på danske plader.


  • #5   12. maj Yes de beregninger er lavet - det kan ikke gøres meget billigere desværre

  • Drum R
    Drum R Tilmeldt:
    jun 2023

    Følgere: 74 Emner: 4 Svar: 70
    #6   12. maj Hvad er du kommet frem til?

  • #7   12. maj Hvad med at importere en fra Japan?

  • #8   12. maj Det er også noget jeg har overvejet - har dog fundet en rigtig fin fra dubai nemlig

  • #9   13. maj få den fragtet hjem. Der vil være så meget besvær (og bestikkelse) i flere af de lande du skal igennem at det ikke kan betale sig.
    Med hensyn til når den er kommet hjem, så er det ikke anderledes end hvis den kommer andre steder fra med hensynt til told, syn og afgifter.
    Jeg har en kammerat der har hentet en bil dernede fra (mercedes S65 AMG). De har nogle vilde specialbiler dernede.


  • #10   13. maj Du kan ikke køre hjem på prøveplader, de prøveplader du kan købe kan kun anvendes i Danmark

    Så du skal forholde dig til reglerne i alle de lande du skal igennem, og undersøge hvordan det håndteres fra land til land. Alternativt kan du jo tage turen frem og tilbage med trailer, hvis prisen og standen er ekstra ordinær god.
    Alternativt ville jeg nok få nogen til at fragte den for dig, det er sikkert ikke meget dyrere end udgift til flyvning til Dubai og 7000km hjem i bil.

    Husk at du skal gå efter et originalt eksemplar i forhold til syn og efterfølgende beregning af afgift, dertil vil en original også holde værdien markant bedre end en uoriginal og modificeret model

    Du skal sikre dig, at du får alle de påkrævede papirer med på bilen når du henter den. Der er masser af gode råd på nettet i forhold til import, mener også high on cars har lavet et afsnit hvor de henter en touareg i Tyskland og viser processen

    Af nysgerrighed hvor meget forventer du så at bilen ender i når den står på danske plader og med alt indregnet?

    Hvorfor ikke lave et par søgeagenter og annoncer på diverse sider i Danmark, Tyskland, Holland, Frankrig i håb om at finde en bil en kende tættere på. Billederne kan jo i flere tilfælde indikere en bil i væsentligt bedre stand end hvad tilfældet er når man står overfor den, også er Dubai jo trods alt ikke lige en lang køretur væk

    Alternativt så hør da hvor meget dyrere det er med de firmaer som har specialiseret sig i at finde JDM biler i Japan og være behjælpelige med hele processen.


  • #11   18. maj Hej allesammen
    Har ledt lidt videre og været i Dialog med en i Irland - så en bil indenfor EU
    den tænker jeg at gå videre med da alt andet ikke giver mening
    Det er også meget billigere i transport og en pænere bil


  • #12   18. maj Tak for din besked René
    Planlægning af turen retur fik mig til at indse at det ikke giver mening overhovedet


  • #13   18. maj Hvad er budget for en bil der står køreklar og med dansk afgift?

    For hvis dit budget er højt nok kunne det jo være det stod en i Danmark, som pludselig var til salg


  • #14   18. maj Ca 100k
    Der er 5 af dem herhjemme
    Er i dialog med den ene og han har en rigtig fin en
    Men vil helst have en urørt og standard og de findes ikke herhjemme desværre

    Nu er spørgsmålet: findes der prøveplader på fra irland til dk? Eller skal jeg køre på hans plader?


  • #15   19. maj Hvad forventer du afgiften er på, siden du forventer at kunne holde den på 100k ??

  • #16   19. maj Ca 30-40 tænker jeg


  • #17   19. maj Jeg ville nok undersøge det nærmere, for med de priser jeg kan se nogle forlanger så tror jeg godt du kan få en slem overraskelse

  • Drum R
    Drum R Tilmeldt:
    jun 2023

    Følgere: 74 Emner: 4 Svar: 70
    #18   19. maj Hele det her projekt virker ikke særlig gennemtænkt.

  • #19   20. maj Få fat i stel nr på bilen og evt annonce til den. Så forhør dig hos de selskaber der kan beregne en registreringsafgift for et par hundrede kr. Så er prisen stortset bindene hos nogle selskaber som samarbejder med SKAT. Altså du køre den til toldsyn og betaler den pris der er beregnet da den står i deres system.

    Som René HC nævner, så kan du få en grim overraskelse smiley


  • #20   20. maj #19
    Ud fra antal i Danmark tror jeg ikke du får et af disse selskaber til at give et bindende svar, det kræver ofte et større antal biler at fastsætte en afgift

    Så det er nok at vente på skat kommer med en vurdering, også håbe den ikke er det dobbelte eller tredobbelte af det du tror


  • #21   20. maj Det er ikke særlig gennemtænkt - jeg vil bare have en glanza

    Har fundet en rigtig fin bil til ca 40 og tror det kan lade sig gøre


  • #22   20. maj Hvor kan man gøre det med afgift?

  • #23   20. maj Er det den sølv farvede med 23 ejere og som har stået i 5+ år du har fundet til omkring 40.000,-

    Ved køb i Irland ville jeg personligt få den transporteret af en professionel, så du slipper for bøvlet når du skal ud af England fordi du ikke har styr på papirerne i forhold til told og moms.

    Du kan selvfølgelig køre den på en trailer, men glem prøveplader.
    De prøveplader du kan købe som privat er til brug i Danmark og intet andet

    quickimport og lignende selskaber kan give en bindende pris på afgift, men som sagt kræver det ofte der er flere sammenlignelige biler importeret de seneste år


  • #24   20. maj Nej. 2 ejers fra ny. Ham der har den, har selv importeret den 14 år siden
    Kørt 160k km

    Tak for råddene


  • #25   20. maj Værd sikker på at bilen rent faktisk eksisterer, kontakt et firma der gør i sådanne vurderinger, de har også en ordning så man kan købe gennem dem, de ser bilen før pengene frigives. På tysk Treuhand, ved ikke hvad det hedder på engelsk.

    Evt har jeg en kontakt i England der har skaffet mig mange MC, han kendes sikkert nogen der gør i det.


  • #26   21. maj #24
    Nu er jeg sikkert lidt for skeptisk, men hvorfor forlanger han kun 40.000,- for en sådan bil, hvor andre forlanger 75.000,- eller mere for tilsvarende bil?

    Har du fået fuld dokumentation for alt service og lignende, fotos af hele bilen, undervogn, motor osv

    God fornøjelse med projektet, glæder mig til at se en glanza på danske plader


  • #27   22. maj Den er åbenbart god nok
    Der er to grunde
    Den ene er god forhandling(han vil hellere have bilen bliver passet på end gejlet op med 400 heste) og den er med tomat gearkasse

    Jeg har fået en del dokumenter fra ham og hørt god for ham i irske grupper for glanza ejere

    Jeg vil bare gerne køre den hjem, fordi det altid har været en drøm at køre mik drømmebil hjem istedet for at sende den med post

    Kan man ikke køre på hans plader og forsikring hjem?



  • #28   22. maj Tak!
    Der er heldigvis 5 på danske plader og forhåbentligt bliver min den 6.!


  • #29   22. maj Ring til FST og hør hvad man må, du må helt sikkert IKKE køre på hans nr i dk, men måske gerne her til, og så sætte prøvenumre på ved den danske grænse.

  • #30   23. maj Personligt så gad jeg ikke en ældre 140hk turbo bil med automatgear, det gør jo en rimelig frisk bil til en helt anden og kedelig oplevelse med en gammeldags og langsom automatgearkasse. Derfor prisen nok også er 40.000,- frem for 75.000,-

    Du kan jo også risikere, at skat mener en automatgear model er markant dyrere end en manuel, så prisen i sidste ende bliver den samme

    Husk at få alle papirerne med fra sælger, hvis ikke der er CoC dokument skal du have lavet data erklæring, det kan autoconsult hjælpe med for 5.000,-. Blot vær opmærksom på, at du har alle de data der skal bruges for at udarbejde en dataerklæring, vægtangivelser, MFD-Label, emissions-label, RPO koder. Det kan jo være ting som over årene er slidt væk fra en ældre bil eller er fjernet for at lave rust eller omlakere bilen.

    Du må så vidt jeg husker faktisk godt køre på hans plader i Dk, hvis blot du meddeler det korrekt til skat. Men husk at have styr på reglerne når du kører ind og ud af England, så du ikke får problemer i forhold til de vil tilbageholde bilen fordi de mener du skal betale told

    Derudover skal du sikre dig hvad hans forsikring dækker, og i skal nok indgå en aftale om han sikrer du får de retter mærker og ting til at køre igennem alle de lande der er på vejen hjem

    Men heldigvis er det værste der kan ske jo, at du står med en usælgelig glanza med automatgear også har det kostet dig nogle timers arbejde og en 50.000,- hvis du ikke får den indregistreret


  • #31   24. maj Jeg takker for alle jeres beskeder!
    Planen var at købe en automat da de er nemmere og billigere at finde i pæn stand - også ikke helt umulig at lave til manuel
    Det bliver heller ikke en hverdagsbil, men en barndomsdrøm jeg vil opfylde.

    Jeg har kigget på færge fra Irland til Frankrig for at undgå england.
    Det bliver spændende at få den hjem smiley


  • #32   23. jun Tak for hjælpen allesammen! Jeg er netop ankommet med bilen!

  • #33   23. jun Pics or it didn't happen smiley

  • #34   23. jun Se min profil, har oprettet fotoalbum smiley der kommer flere billeder snart

Kommentér på:
Import fra dubai?

Annonce