{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
520 visninger | Oprettet:

Hvad sker der lige her? {{forumTopicSubject}}

Har fået mig en HP bærbar.

Der ligger jo XP Home på den fra standart, men vil have Pro..

Da jeg så har formateret den, og nu vil installere XP Pro (som ejg har gjort utallige gange på andre maskiner). Så skriver den at der ingen harddisk er i maskinen..

Hvad fanden er nu det? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad sker der lige her?
  • #1   13. jun 2007 du ska lave en pardition af hardisken først

• #2   13. jun 2007 har du sat den til at boote på cdén først inde i bios ?

• #3   13. jun 2007 Du skal først loade en driver til din SATA disk når du installere XP siger den i starten tryk F6 for at installere en tredjepart SCSI du skal trykke F6 og så bruge Drivere du har fået med fra HP til din HD

• #4   13. jun 2007 kan du komme ind i biosen? så skal du checke om den registrerer hdd'en derinde... og selvf sætte det op sådan at du booter fra cd rommen og ikke hdd'en

• #5   13. jun 2007 Per har fat i det rigtige.

din bærbar bruger en hdd controller som windows install ikke kender.. og dermed ikke kan se din hdd.

du skal vide hvad controller der er i den, dvs du skal ind og finde nogle dybdegående specs på maskinen.

Og det lyder til at Per allerede har løsningen.. har ikke selv haft en HP.

• #6   13. jun 2007 hvis det var en dell kunne jeg have hjulpet dig bedre.

men som per siger skal du have installeret dine sata drivere først og derefter windows.

boot menuen er endten i bios eller er der en genvej som er F12 mener jeg, når computeren starter.

• #7   13. jun 2007 dvs at han ska igang med at undersøge hvad sata controller der er i maskinen.. og så ska han finde driveren og smide på en diskette smiley

god fornøjelse.. det er nok småsvært at finde ud af, når det er en bærbar smiley

• #8   13. jun 2007 Sæt first boot divise til harddisken og sekend til cd drev

• #9   13. jun 2007 Hvor finder jeg så den SATA driver? smiley

Forresten, så kan jeg godt installere, og køre Pro versionen, hvis jeg i bios'en sætter SATA-Native mode til Deaktiv, frem for Aktiv. Men hvad er forskellen?

• #10   13. jun 2007 yes det gjorde min også købte den nyeste hp for nogle månder siden og der var vista på, men der var jo alle de der ting folk sagde om vista med musik og såen så fik afvide jeg bar kunne ligge xp pro ind på den, men så da vi skulle igang med at installere efter at have formateret sagde den den ikke kunne finde nogen hardisk, men vista virker ganske udemærket så køre med det nu

• #12   13. jun 2007 der følger ikke noget med til den jeg købte, den skulle man selv lave den cd med såen et program der ligger på maskinen, kan ik huske hvad det hedder, men jeg skulle bar gå ind i det program og så lave såen en plade der, det er den plade men skal bruge hvis man skal formatere og såen

• #13   13. jun 2007 hvis det er mig, så var det fordi jeg havde fået afvide at man ikke kunne jave musik og såen på computeren hvis det var vista, fordi der var et eller andet sikkerheds ting i men køre med vista nu og det virker fremragende

Kommentér på:
Hvad sker der lige her?

Annonce