2.609 visninger
|
Oprettet:
Regler for mobildiskotek. {{forumTopicSubject}}
Hej.
Nogen der har et link til en side der beskriver hvilke regler der er for et mobildiskotek.
Noget punkt for punkt hvor man kan se hvad man skal gøre for at det er helt lovligt...
Mvh. Michael
nov 2006
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 73
apr 2006
Følger: 159 Følgere: 154 Biler: 4 Emner: 118 Svar: 6.068
jun 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 113 Svar: 450
Jamn ka du fortælle mig hvad jeg skal gøre for at jeg fuldt ud ejer et mobildiskotek. Eller vi er 2.
Det skal være så man kan reklamere overalt og ikke er bekymret for skattefar og alle de der ting... som jeg ik ved hvad er..
Altså hvad skal jeg gøre for at det kan køre uden problemer. For at det er som en virksomhed.
Her tænker jeg på alt det som folk siger... skal man betale afgift som en radio af sange, må man spille mp3 hvis de er købt? må man spille alt musik uden en kvittering på dem og bla bla... der er så meget...
Koster det at oprette som firma og hvad ham den satans skattefar?
nov 2006
Til at starte på skal du være sikker på at i ikke deler navn med et, i forvejen værende, diskotek - det giver kun problemer .. Derefter kan i jo vælge at registrere jeres navn og få copyright på det, men det kender jeg ikke til nogen der har gjort .. Derefter kan i bare reklamere løs ..
Den afgidt du taler om er coda/gramex, men denne skal kun betales i tilfælde af offentlige arrangementer, og derudover er det oftest arrangøren som tager sig af den del ..
Købte mp3 filer (fra fx. TDC) må indtil videre -ikke- spilles til et arrangement, da det regnes for at være en kopi af den originale fil (ja, det er surt, men der bliver i øjeblikket kæmpet for at det bliver lavet om) .. Men, kender selv til flere som alligevel afspiller deres købte mp3 filer, og jeg ville ikke selv have et problem med det, da det jo er betalte filer, så du/i vil højst sandsynligt aldrig komme i klemme ved at benytte dem ..
Mht. skat, så skal man (hvis det skal være helt lovlig virksomhed) betale skat .. Dette område er ikke mit stærkeste, så vil istedet henvise til: http://djz.dk/interaktivt/forum/visemne/164121/
Håber det kunne bruges
jun 2006
Er der så andet jeg skal være opmærksom på?
Men ja vores navn er ikke taget af andre og vi har også fået hjemmeside.
Hvordan får jeg Copyright på det? Vi skriver det jo bare men vi har jo ingen aftaler med nogen...
Den afgift..??? Hvad er offentlig arrangement? (dumt spørgsmål, men alligevel)
Folk ringer jo og bestiller os til en fest hvor vi så kommer og spiller til. Er det ik på en måde offentligt?
Og ingen Mp3. Så når man står med sin pc er det altså bare ulovligt...??
1 ting jeg har hørt om skat er at man kun skal betale hvis man får en vis indtægt om året... Noget du ved lidt om?
okt 2002
Følger: 117 Følgere: 111 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 3.740
og et lille tip , Brug nu lidt tid på at finde et godt navn , mit gamle mobil disk hed ikke noget med discotek eller noget i den dur , det er der jo så mange som hedder i forvejen
okt 2002
hvis du er DJ så har du ik din pc med på job
og når du bliver hyret til et job er det dem som har stedet vor festen holdes på , som skal sørge for at div musik afgifter er betalt .
okt 2002
jo hvis du feks ska ud på teknisk skole bla bla et eller andet sted , så er det skolens opgave at sørge for at coda afgiften er betalt , selvfølgelig kan det være lavet om , men sådan fik jeg svar for et par år siden da jeg snakkede med coda om det . jeg ville nemlig heller ik brænde nallerne .
nov 2006
Desværre kan jeg ikke fortælle dig hvordan du får copyright på dit navn ..
Et offentlig arrangement vil fx være et halbal, hvor der bliver betalt for at komme ind .. En alm . 18 års fødselsdagsfest i det lokale forsamlinghus hvor gæsterne er inviteret er ikke offentligt, men privat ..
At stå med en computer er umiddelbart forbudt - ja .. Dog er jeg ikke helt sikker hvis du bruger den til at afspille de filer du har betalt .. Naturligvis er alt gratis-download banlyst .. Men hvorfor også bruge en pc? Det er ustabilt og lyder ad H til ..
Det med skatten du omtaler, er sikkert den grænse på 50.000 kr. (eller hva den nu er) som man skal have for at blive betragtet som andet end hobby-virksomhed .. Det kan jeg heller ikke hjælpe med, men er stadig sikker på at flere på djz.dk heller end gerne vil hjælpe med den del ..
nov 2006
nov 2006
okt 2002
Casper I
hehe
men godt man "kun" er Dj i dag
jun 2006
Men mange tak:-D
okt 2002
jun 2006
Det jeg ønsker er en liste over.
Hvad gør man når man starter et mobildiskotek op.
Hvad skal man købe og hvad ska registreres?
Her er det ikke alle mulige måder hvordan man kan gøre og det behøver man ik da man aldrig har hørt at der er sket noget før. Bare en liste over at dette skal man gøre.
Så kan jeg selv se på den og tænke.. her er det ik så vigtigt igen hvis man passer på og her skal tingene bare være iorden...
jun 2006
Håber han kan give en liste på havd han har gjort for at kunne tage rundt og spille uden problemer.
Det er jo det jeg ønsker
Regler for mobildiskotek.