{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
985 visninger | Oprettet:

Danskere og trafik !!! {{forumTopicSubject}}

Føj, jeg er rasende lige nu!!

Personligt gør jeg en del ud af at være en behagelig medtrafikant derude. Jeg holder tilbage for folk, overholder vigepligter og holder afstand og afstår generelt fra vanvittig kørsel.

Jeg arbejder i Odense, og har lige kørt en kort tur fra min arbejdsplads til Bilka og tilbage igen - en tur på godt og vel 8-10 km tur/retur.

Og i det korte tidsrum var jeg ved at blive kørt ned, jeg blev afskåret med max ½ meters mellemrum af en 4x4 der trak ind foran mig, jeg måtte stå på bremsen for at undgå en lastbil der kørte ud foran mig i en rundkørsel, og så måtte jeg blinke af en fyr der kørte halvt ovre i min vejbane - i modsat retning!

Jamen hvor er det dog bare typisk. Jeg græmmer mig over gennemsnitsdanskerens kørsel, og korser mig over de folk der gang på gang smadrer deres egne og hinandens biler, kører folk ned og hvad ved jeg! Det koster sgu alt sammen mange trafikdræbte hvert år og en generelt stigende forsikringspræmie!

Hvis der er nogen derude der kan nikke genkendende til noget af ovenstående i deres kørsel, så tag jer sammen for fanden!!

Måtte bare lige ud med lidt harme - husk at køre ordentligt (ikke nødvendigvis kedeligt, men ansvarligt!)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Danskere og trafik !!!
  • #2   7. aug 2007 så er det sagt jacob...er 100% enig....

• #4   7. aug 2007 Færdes meget på vejene i forb. med mit arbejde, og det er altså vildt så mange man ser HVER dag, der ikke fatter at blinke, når de ser en holde og vente.
    Blinklysene virker tilsyneladende også kun sjældent for folk i rundkørsler, hvor de samtidig mener at kunne krydse vejbaner som det passer dem.
    Samtidig er jeg træt af at se de t-hansen gejlede 1.2'ere med junbo size bagpotter tæske derud af på villaveje, så motoren er ved at brække sig.

• #6   7. aug 2007 der er sku ingen der tager hensyn af andre biler uanset størrelse og det kan jeg fortælle da jeg fører et 2 tons vogntøj

• #7   7. aug 2007 Præcis de samme tanker der kører igennem mit hoved, når man valfarter de danske veje. Det er mig en gåde hvordan en så stor procentdel af den danske befolkning har fået et kørtkort, med den kørsel de lægger for dagen.

Overhale indenom med 130 imens vi andre pænt venter på Altoen i overhalingsbanen opfatter at han blokerer den hurtige trafik.

Desværre er det bare ikke folk fra BG der kører sådan, er min teori - nærmere de ældre idioter der tror deres 20 år bag et rat gør dem til superbilister. Hvis blot man kunne fortælle dem hvad man syntes om deres kørsel, på andre måder end en langefinger...

• #8   7. aug 2007 I går blev jeg overhalet af ikke en, ikke to, helleri kke 3, men hele 4 mere eller mindre unge mænd med mindst 100 hvor de måtte køre 60 i århus C på ringgaden. Hvad fanden skal det til for?

Død ved lygtepæl kan man jo kun håbe.

• #9   7. aug 2007 Generelt synes jeg det er alle aldersgrupper som kører af lort. Jeg kører på motorvejen til mit arbejde, og på vej hjem igår lå jeg med fartpiloten på 120km/t på en 110 strækning, speedo'et lyver somregel lidt jo. Så ligger der sig en gammel narrøv op i røven af mig, og kører ca 2 cm fra min kofanger, sådan kører han nok i 4-5 km's tid, han var nok ca 65-70 år gammel. Jeg bremser hurtigt, og så dytter han heeelt vildt og gir mig fingeren. Generelt er der bare mange idioter i trafikken - vent til jeg blir kørelærer om 1½ år. Så skal jeg satme lære folk at køre ordentligt bil, og om hvordan de skal begærde sig i trafikken, så vi ikke få flere fjolser som ham sluppet ud fra manøvrebanen.

• #10   7. aug 2007 @greve S: Ehh .. du laver en hård opbremsning fordi han lægger sig tæt op bag dig? Hvem er nu idioten af jer to?

• #11   7. aug 2007 Greve -> Det lyder satme godt. Lær dem at køre ordentligt, eller betal motorsagkyndig under bordet for at dumpe dem til de kan finde ud af det smiley

• #12   7. aug 2007 Dennis P -> Selvom det er farligt at lave sådan en opbremsning, så er det stadig fjolset bagved der er den største idiot - ALTID! Man skal til alle tider holde nok afstand til at kunne bremse eller undvige, og med et par meter ved over 100 km/t, så er det bare umuligt!

• #13   7. aug 2007 Hallo, jeg bremsede ikke hårdt op - trykkede hurtigt så mine bremselygter tændte - kunne da aldrig finde på at bremse op i sådan en situation. Så skal han have været lidt længere fra mig hvis jeg havde gjort det. Men folk skal satme overholde sikkerhedsafstanden til den forankørende billist. Andet koster et klip og en bøde - eller det der er værre hvis jeg fx. bliver nødt til at bremse hårdt op for en af de forankørende til migselv.

• #14   7. aug 2007 @Jacob S: Ja gu er han idioten, det er vi slet ikke uenige om. Han ville jo også få skylden i en eventuel ulykke, men det syntes jeg ikke undskylder at man i det hele taget skaber en farlig situation. Var han uopmærksom, havde han banket op bag i greve S, hvilket sikkert ville tage andre bilister med i faldet ... og hele snakken går jo på at være ansvarsbevidst bilist, uden selvtægt. Jeg undskylder ikke pensionisten kørsel, slet ikke - siger blot at greve S måske ikke håndterede den situation helt perfekt ... og endda når han sigter efter at blive kørerlærer, der pr. rygmarv ved at en sådan ting er mega-nono.

• #15   7. aug 2007 jeg måtte stå på bremsen for at undgå en lastbil der kørte ud foran mig i en rundkørsel.. hmm dengang jeg tog lastbil kørekort der lærte vi af kørelæreren når vi havde fået kortet så hed det - størst kommer først - men ja jeg viser sku hensyn når jeg køre lastbil...
    men syns så også de latterlige andre billister i person vogne skulle tage sig sammen feks når man er på vej på motorvejen, tilkørsel der stiger, og så når man endelig er kommet på motorvejen stiger den også pga en bakke, så når alle de biler der ligger bag en kan komme forbi tuder de i hornet blinker med lyset osv, men de glemmer lige at man vejer lidt mere feks det jeg køre vejer jeg nogen gange 25-30tons

• #16   7. aug 2007 Har i tænkt ved at ingen af de knolde der faktisk kører på kanten, har skrevet nogen inlæg til denne tråd - hverken de provokerende eller dem der altid skal være på tværs.. det er første gang jeg ser det..

Til emnet: Det siger sig selv at være enig idet, desværre er der ca 1/3 af den danske bilpark der ikke fatter en skid

• #17   7. aug 2007 @greve S: well, det er i mine øjne stadig ikke den bedste måde at håndtere den situation på. Jeg ville være flippet på dig, hvis du gjorde det foran mig, i de hastigheder er sådan noget slet ikke at spøge med, der skal ikke meget til at gøre den situation ret farlig ...

• #18   7. aug 2007 Brian med hans seje kadett med rød/orange lak, skørte sæt og xenon lagde også heeelt op i røven af mig gennem en by her den anden da, jeg kunne ikke se hans forlygter i et par minutter pga han var så tæt oppe i røven af min bil, INKL i rundkørselen smiley

Fucking narhat

• #20   7. aug 2007 Dennis du har lov til at have din mening, men holder helt 100% med greve S i den situation og jeg gør det sgu også selv tit når folk ikke kan fatte at holde afstand.
    Bare lige rør bremsepedalen så lyset tænder, det betyder jo ikke at du bremser hårdt hvis du overhovedet kan mærke det.
    Dog hvis der er en der kører helt oppe i røven på mig tænder jeg tågelyset indtil de fatter noget.

• #21   7. aug 2007 elsker at køre vildt smiley så har du måske set mig os hehe

• #22   7. aug 2007 Hvad er mere provokerende end spasseren der tror han ejer venstre vognbane på motorvejen?

Så hold dog for helvede til højre!!
    Hold øje med dine spejle!!
    En overhaling foregår med acceleration, mormor skal ikke ned i dit skød i dette tilfælde, klampen i bund bløde cigar fjæs!!

Bliver for det meste hurtigt irreteret i trafikken, og laver ofte manøvrer der ikke lige er efter bogen - når folk laver deres egne regler på vejene - kan jeg sku også for at undgå/komme forbi sådanne idioter.

Bilen er et transportmiddel, og det handler om at komme sikrest frem.

Give racetrack in central denmark.

• #23   7. aug 2007 Christian -> Jeg er ikke sikker på om jeg forstår hvad du skriver...er det en kritik af mit brok over folks manglende evner på vejene?
    Så skriver du "Nu er der endelig en mulighed hvor der bliver slået stort op så hop med på vognen".

Hvad er det for en mulighed der bliver slået stort op, og hvad er det for en vogn vi skal hoppe med på?

Jeg vil ikke kaldes tudefjæs fordi jeg brokker mig over den måde som visse spassere kører på, men igen, jeg er ikke sikker på hvordan jeg skal forstå hvad du har skrevet.

Kommentér på:
Danskere og trafik !!!

Annonce