{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.189 visninger | Oprettet:

M P
M P
Tilmeldt:
20. feb 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 13 Svar: 277

Min først ulykke med en modpart {{forumTopicSubject}}

ja jeg er på vej hjem idag sjovt nok...i myldre tiden... lokalt... der er kø kørsel og vi stopper for rødt lys... det bliver grønt og køre op bag køen efter lyskrydset... lige pludselig af en underlig årsag bremser hende foran mig jævnt hårdt op... ikke så hun står oppe på bremsen men godt deroppe af... jeg bremser os jævnt hårdt men når dog at stoppe... holder ca. 1 meter bag hende...så kommer der en dame hamrende op bag mig... så kraftigt at jeg banker op i hende foran mig.
Skaderne
Hende foran: Anhænger træk bukket, ingen ridser intet andet visuelt
Mig: Flækket forkofanger, bukket anhænger træk jævnt mange ridser på min bagkofanger.
Hende bag mig: så ikke om hende kofanger var flækket men ihvertfald bukket samt mange ridser.

andre der har haft en lign. situation? hvad blev det mht. til forsikring? For snakkede med min forsikrings mand idag som forøvrigt er en ven af min far og han sagde at i de fleste af sådan nogle tilfælde får man 1/3 del af skylden.. synes jeg bare ik er fair men hvordan gik det med jer? fortæl smiley vil helst undgå min forsikring stiger eller at jeg selv skal betale noget af det... da det jo ik er min skyld smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min først ulykke med en modpart
  • #1   23. aug 2007 jeg mener da helt klart det er den bagerste som har hele skylden her.. men jeg kender intet til reglerne desværre

  • #2   23. aug 2007 Du kommer til at hænge på hende foran dig, fordi du ikke har haft nok afstand, sådan mener jeg det er, men ret mig hvis jeg tager fejl..

  • #3   23. aug 2007 Hun sagde os hun tog skylden pga. for høj fart og ikke så det og sagde undskyld osv.... men hun kan jo ændre forklaring når hun kommer hjem smiley

  • #4   23. aug 2007 Yepper, denbagerste får hele skylden...husk vidner

  • #5   23. aug 2007 Mon ikke at vi der snakker om det med at holde NOK afstand... ?

    Men sikke da noget lort for dig så.


  • #6   23. aug 2007 sandwich smiley

    ej okay.. jeg har set det ske.. kom kørende i et T-kryds da der også var en der bremsede hårdt op.. damen i midten nåede at stoppe men så kom der en sto BMW og bankede op i den stakkels dame i midten som så fik smadret hele sin bil og hun var godt rystet over situationen.


  • #7   23. aug 2007 Sylvester J han spurgte om jeg havde en passende afstand... og det havde jeg jo med 1 meter op til hende...

  • #8   23. aug 2007 kunne godt tænke mig at vide om andre havde oplevet det og hvordan udfaldet blev mht. til forsikringen ? smiley

  • #9   23. aug 2007 Hvis i holdt stille for rødt, så får hun skylden....kører i, ja så kan det måske være noget andet...

  • #10   23. aug 2007 Det er faktisk lidt fedt at du lige smider den her ind for jeg tænker den tanke hver eneste morgen når jeg kører i trafikken i århus.

  • #11   23. aug 2007 du holdte jo stille så det er hende bag dig der kommer til at betale det hele da du jo ikke kna gøre for at hun kørte op bag i dig

  • #12   23. aug 2007 sylvester.. vil mene du tager lidt fejl efter som de begge holder bom stille... så må det jo være den bagerste som er uopmærksom på trafikkens situation og der ved får den fulde skyld på alle 3 skadet biler..

    sådan ville jeg i hvertfald vurdere det...?


  • #13   23. aug 2007 vi holdt stille på den anden side af krydset... da vi "indhentede" køen...


  • #14   23. aug 2007 når man holder stille for rødt og i kø må en meter være fin afstand?

  • #15   23. aug 2007 Shadow os sådan jeg tænker... smiley

  • #16   23. aug 2007 Holder i stille er det lige meget om du holder 1cm fra hende foran.. Hende der banker op i dig får skylde, min far har prøvet det samme..

  • #17   23. aug 2007 Hvis i holder helt stille, så får hende der kørte op i dig hele skylden...men hun vil sikkert påstå at i trillede...så derfor få et vidne, hvis det bliver nødvendigt..

  • #18   23. aug 2007 Troels okay lyder jo godt smiley ved du hvor langt han holdte bag ham/hende foran ?

  • #19   23. aug 2007 Ja han nåede lige at bremse, så han holdte nok 10-20cm fra ham foran.

  • Dennis N
    Dennis N Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #20   23. aug 2007 du skal mindtst holde 5 m fra hende

  • #21   23. aug 2007 Du siger i holdt stille efter krydset da i nåede den næste kø dvs at i bremsede ned for en kø, så er det jo ikke reglerne vedrørende at holde for rødt der gælder så er det opbremsnings regler så tror du skal regne med at få 1/3 del som du osse skrev øverst

  • #22   23. aug 2007 tjaa vi holdte jo helt stille alligevel... om det så er for rødt eller pga. en kø er vel lige gyldigt? begge ting skal man jo være opmærksom på og det var hun ik.... synes det er nogle rigtig lamme regler hvis jeg får bare lidt af skylden...
    Kan jo ik gøre for hun bremser så pludseligt op...


  • #23   23. aug 2007 Yepper, du får ikke skylden hvis i holdt stille...uanset om din afstand til bilen foran kun var 2cm...
    Men problemet er at du nu skal kunne bevise at i holdt stille ellers er der nok en stor risiko for at du får en del af skylden...


  • #24   23. aug 2007 Jeg er fuldstændig ening med dig og håber da på at du får det betalt af modpartens forsikring. I skulle nok have haft politiet forbi, når man ikke kan placere skylden, men det kunne i på stedet så bare noget lort hvis hun ikke holder fast i skylden

  • #25   23. aug 2007 Vil mene at den bagerste får skylden.
    Har selv været ude for samme uheld. Dog var jeg den bagerste. Det var med 30km i timen og der var i alt 4 biler inkluderet. Så deres afstand til hinanden var ikke særlig stor. Og jeg fik hele skylden.
    Tror det med at dele skylden i sådanne tilælde betyder at forsikringerne ikke skal betale så meget selv. Jeg mener selv om den bliver 1/3 skyld så skal du stadig betale hele selvrisikoen.


  • #26   23. aug 2007 Jeg HÅBER ikke for dig, du får noget af skylden, hvis det har forholdt sig som du skriver. Det er jo reelt ikke din skyld, vil jeg mene. Men udfaldet bliver desværre ofte anderledes :S Min morfar har prøvet noget lignende, hvor han faktisk fik halvdelen af skylden ... men der var heller ingen vidner eller noget, så det blev til påstand mod påstand...

  • #27   23. aug 2007 er ret bange for jeg skal betale noget selv... måske kommer jeg til det måske ikke... hvis jeg gør er reglerne åbenbart bare sådan... men i så fald vil jeg sige at det er nogle rigtig pis regler.... bliver rigtig gal hvis min forsinkring stiger... kan nok overleve at betale et engangs beløb på et par tusind hvis det ender sådan selvom det er surt når man ik er skyldig... smiley Tak for hjælpen

  • #28   23. aug 2007 Hende der lå foran mig startede med at storme ud af bilen og brokke sig over jeg kørte for tæt på osv. hvilket jeg os havde gjort noget af vejen KUN noget af vejen... og påstod at hendes undervogn sikkert var skæv og den skulle undersøges og bla bla bla... ved ik om det var fordi hun ik havde opdaget det ik var min skyld... men ihvertfald faldte hun til ro da hun så mig og hende den anden tage det roligt... og jeg fik da os lige sagt at nu skulle hun lige holde sin kæft istedet for at tage sorgerne på forskud og afsluttede med at sige at anhænger trækket nok havde taget langt det meste pres og havde skånet bilerne jævnt meget... så holdte hun sin kæft og blev fornuftig igen... Lær det so! ^^ hehe

  • #29   23. aug 2007 Undskyld jeg spørger, men pga. overskriften kan jeg ikke lade være:

    Hvor mange ulykker har du haft uden modpart? smiley


  • Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.607
    #30   23. aug 2007 helt sikkert den bagerste der får skylden, hvis de andre skriver samme hændelsesforløb i deres skadeanmeldelse.... og der også er vidner på....

    ellers kunne den bagerste jo i teorien være en lastbil og bare skubbe en bil ind i alle andre og stadig kun betale for det han ødelagde på denne bil.... makes no sense


  • #31   23. aug 2007 fabritius hehe smiley kun 1... for 2-3 år siden tror jeg ? ca. det var smiley der kørte jeg ind i et skilt med 10 km/t... hvis ik mindre ^^

  • #32   23. aug 2007 BG Babe kan man andet? Manden har jo ret smiley Håber os bare de tænker sådan i praksis... de forsikrings folk er jo ik altid lige kloge...

  • #33   23. aug 2007 og fabritius så har jeg været med i 2 døds ulykker på 1 uge... en hare og 1 fugl smiley

  • #34   23. aug 2007 jeg har nakket 9 duer - 1 fasan og 1 kat

  • #35   23. aug 2007 Jeg har været i en lignende, hvor der dog var 4 implicerede og en DEL mere smæk på den Mercedes der hamrede op i mig. Ham i Mercedesen fik hele skylden, da han var skadeforvolder

  • #36   23. aug 2007 Har været i præcis samme situation og det var den bagerste som fik hele skylden. Hvis du har hold nok afstand (ca.1m) så er det ikke din skyld. Jeg stoppede og slap bremsen da den var ved at skifte til gøn og i det hamrer der en i bag så jeg rammer ham foran, jeg fik det hele lavet gratis da det var den bagerste som var skyld i det!!

  • #37   23. aug 2007 Det er den ikke for har prøvet og stå i lige nøjagtig samme situation som ham, hvis du har mindst 1 m til den foran holdene så er det ikke din skyld hvis du kører i den pga at der er en som har kørt ind i dig!!!!

  • #38   23. aug 2007 hvis du holdt stille da det skete, så er det hende bag ved der har skylden. hvis du kører er det hende der skal betale til dig og dig der skal betale til hende foran. sådan er reglerne. jeg prøvede lige præcis det samme for et års tid siden

  • #39   23. aug 2007 Anders Tak.. lige sådan et svar jeg kunne bruge smiley

    Ang. afstand hvis jeg nu havde holdt 1 cm. fra hende foran ville det jo være min egen skyld at jeg ramte hende... sådan kunne man jo vælge at se på det.. ? ^^ hehehe


  • #40   23. aug 2007 Anders ! forsikringsselskaber ser sådan på det at hvis der er over 1 m til den foranholdende så er det ikke ens skyld hvis man bliver skubet i den, men hvis man er under 1 m så er man for tæt på. Sådan forklaring fik jeg i hvert fald, ikke noget jeg selv har fundet på.

  • #41   23. aug 2007 hvad er paragraf 41 da ?

  • #42   23. aug 2007 TopDk

  • #43   23. aug 2007 så længe man holder stille, kan det ikke være ens problem at man bliver skubbet. det er straks noget andet hvis man ruller/kører.

  • #44   23. aug 2007 en af mine venner har været udsat for det samme og det er den bagerste der for skylden.du har jo holdt din afstand og fået bremset inden du ramte hende. og det må har den bagfra kommende jo ikk have gjort

Kommentér på:
Min først ulykke med en modpart

Annonce