{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
716 visninger | Oprettet:

Montering af K&N Filter {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg vil lige spørge mig til råds inden jeg bestiller for meget smiley

Jeg sidder i tankerne om et k&N injection kit
http://www.dot-e.dk/auto/kn_57ifact

Jeg har læst lidt rundt og har forstået det somom at de fleste motorer selv regulerer mænden af benzin sammen med luften.

Det skal monteres på en Mazda Mx3 1,6 fra 93.

Den har 90 Hk normalt.

Er her nogle der ved om min motor selv blander fordelingen af luft og benz.

Og er her nogle som har fået hentet alle de 10 HK ud af et kn filter på en ellers "standard" bil.

Mvh.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Montering af K&N Filter
  • MG
    MG Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 40 Følgere: 41 Svar: 1.608
    #1   26. aug 2007 Ved ikke om der er luftmængdemåler på en mx3, men ved ihvertfald at et kn filter under ingen omstændigheder giver 10 hk. Du kan være heldig at få en eller 2, men du kan også ricikere at den mister effekt, og kommer til at gå dårligt. Det eneste du reelt får ud af at montere et åbent filter, er mere lyd

• MG
    MG Tilmeldt:
    jul 2007

#2   26. aug 2007 og det er der.. luftmængdemåler

• #3   26. aug 2007 en mx3`er har en luftmængde måler. så den regulere selv blandingsforholdet. og det gir højst 1-2 hk på en std motor men som dentzo siger så kan de osse miste 1-2 hk på det... Men det giver en god sprød lyd. og det kan osse ødelægge din luftmængde måler ( bliver hurtigere slidt) da mere luft forbipassere glødetråden i måleren.

• #4   26. aug 2007 Okay, jamen jeg er faktisk pisse ligeglad med lyden smiley

Idéen er at køre længere på literen (som de oplyser)
    Og så hente lidt flere heste hjem,

Hvad vil i vurdere det til ? god eller dårlig idé så

• MG
    MG Tilmeldt:
    jul 2007

#5   26. aug 2007 dårlig.. du får ikke noget af det du nævner der.. det er salgssnak smiley

• #6   26. aug 2007 salgs gas... invister i en chip tuning i stedet det både gir hk og oftes osse flere km literen

• #7   26. aug 2007 Dentzo, lige for at rende helt ud på den anden side af emnet, Nu er jeg rimelig idiot inden for det med biler, (så jeg spørger meget), Men jeg ved, at hvis jeg presser bilen alt hvad jeg kan, så render den ikke en dag over 182 på speedometeret, er der noget jeg kan gøre her for lige at få de sidste 18 km/t med

• #8   26. aug 2007 Rasmus P, Jeg kan ikke finde nogle forhandlere på nettet som tilbyder chip tuning til en 1,6, Kun v6´er modellen. smiley

• #9   26. aug 2007 der skal du ud og snakke med dem eller ringe smiley ved de kan gøre det smiley der er indsprøjtning på den og dertil en styre box med indsprøjtnings program (parometre) som kan ændres smiley sååå ring rundt smiley

• #10   26. aug 2007 Hvor besværligt vil det være at skifte styreboxen ud når jeg skal til syn

• #11   26. aug 2007 ikke særlig besværligt... men de kan ikke se den er chippet eller omprogrameret til syn sååå...

Kommentér på:
Montering af K&N Filter

Annonce