{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.366 visninger | Oprettet:

Antennekabel - strømførende (???) {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Jeg har lige købt en ny parabol... fik den gamle afmonteret... da jeg tog kablet af til parabol-skålen udvendig på huset.. kunne jeg mærke at jeg fik stød... antennekablet var simpelthen strømførende... ved ikke hvor meget det var, men nok til at det var ubehageligt..

HVORDAN KAN DET LADE SIG GØRE???

jeg har selv trukket kablet da jeg flyttede ind for 2 år siden.. der er IKKE sat nogen form for forstærker på.. det er et kabel der går ude fra parabol-skålen og ind til reciveren... IKKE andet! hvordan kan der så komme strøm i den?

Nogle forslag? Nordlys, nisser, eller?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Antennekabel - strømførende (???)
  • #1   12. okt 2007 Sikker på du ikk bare har stukket dig på det?

Men ja det fører strøm, Det kan du også mærke hvis du piller stikket ud af dit fjernsyn og sætter en finger eller 2 på. Det skal den jo gøre før du får signal osv.

• Snoopy
    Snoopy Hjælpe-administrator

Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.637
    #2   12. okt 2007 hvis du smækker antenne kablet i mit tv stik (overalt jeg har boet) og røre spidsen i den anden ende får du rap i fingrene smiley

hiv den ud i den anden ende så burde problemet være væk smiley

• Snoopy
    Snoopy Hjælpe-administrator

Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.637
    #3   12. okt 2007 Egern

men du har ret, det KUNNE godt være nisser der løb frem og tilbage inde i kablet, og som så liiige løb for hurtigt ind i din finger ^^

• #5   12. okt 2007 Harjeg sgu også prøvet en del gange. Hehe. Giver sgu et lille spjæt. smiley

<b>AJay

• #6   12. okt 2007 Jeg har også før fået et stød af mit antennekabel, så det er nok rigtig nok

• #7   12. okt 2007 ja det har jeg sq os' prøvet tit, men man skal bare holde på plastikhætten når man sætter det i...

• #8   12. okt 2007 alt hva der gennere billeder og lyd er strøm!

og hvis du ikke har taget stikke ud atf din reciver i stuen eller hvor den nu står og det er strøm til, så vil noget af den spænding (ikke det helt store) men noget gå gennem kable. det har nok været det du har mærket, men hvis du havde taget stikket ud af reciveren så skal jeg ikke kunne forklare hvad der har været, måske en nisse på et æsel?

• #9   12. okt 2007 Så skal i prøve at sætte lamper op... der er sq stadig strøm i udtagene selvom man har slukket for strømmen på kontakten.. man skal bare lige ramme nogen andre faser!!... Damn det var sq ikke rart, stod på en stol og spjættede over hele kroppen, og kæresten var flad af grin, hun troede det var for sjov!

• #10   12. okt 2007 En normal receiver sender strøm/spænding ud til hovedet det er ganske normalt at den gør dette hvordan skulle den ellers virke?? smiley

Som regel er det meget lidt der går derud men nok til lige at give et rap over nallerne.

Den med faserne er nok tændledningen du har ramt:-)

• #11   12. okt 2007 ... problemet er at kablet IKKE er sat i nogen reciver... kun sat til LNBen... altså ikke tilsluttet nogen strømkilde så vidt jeg ser det.

• #12   12. okt 2007 prøv at "Aflad" den med din tunge finger svans eller hvad du nu vælger, så skulle der ikke gerne være meget mere tilbage, det er bare lidt rest spænding.

• #13   12. okt 2007 Har i hørt om statisk elektricitet? smiley statisk elektricitet fremkommer af gnidninger... og der er jo en helveds masse små gnidninger når den sender signalet afsted... der er en inderkerne og en ydre skal i et antenne kablet hvor signalet køre ind og ud mellem kernen og skalden... simpelt forklaret ^^

• #14   13. okt 2007 .... har lige målt det... det er altså 58,7 volt i kablet... det kan få en pære til at lyse :s

Hvad F****N er der galt med det kabel?

Kommentér på:
Antennekabel - strømførende (???)

Annonce