{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fordele ved autolak?
  • #1   28. okt 2007 Spray er ikke lige så slidstærk, spray ligger i MEGET tyndere lag = mindre beskyttelse. Spray poleres ikke ret godt op så småridser osv er øvbøv.

• #2   28. okt 2007 okay for de ting i kabinen som er malet hvide er malet med spray skal nemlig males om, og til det formål har ejg købt autolak og hærder.. kan det passe at der skal 10% cellulose fortynder i lakken for at den bliver tynd nok til brug med maler pistol?.. det var nemlig det jeg fik at vide.. og er det sværere at male med end spray?

• #3   28. okt 2007 har ikke prøvet det før, så kunne være rart at hvide lidt mere om det smiley er der et specielt antal bar der er bedst til brug med malerpistol?.. kompressoren der skal bruges til det kan nemlig indstilles trinløst...

• #4   28. okt 2007 ja det passer rimeligt. sprøjten er nemmere end sprayen men gør dig selv den tjeneste at øv dig lig på et emne med lidt hjørner og lign på.
    HUSK NU DET HER. er det spray det er malet med vil din lak "koge" op når du maler med celluose. sørg for at det du skal male er helt fri for spray lak ellers så glem alt om det

• #5   28. okt 2007 Indvendig har det næppe så stor betydningen. men hvis grunden til det skal males om er fordi det skaller af skyldes det der ikke er anvendt korrekt grunder.

Plastik ska ha en særlig grunder.
    10% sprøjtefortynder er ikke helt ved siden af, omkring 2.5bars tryk er fint at sprøjte med.

Først skal det bare have et "støvlag" altså så farven bare lægger ganske let over hele fladen, når det er blevet mat sprøjter du det hele op af én gang.

• #6   28. okt 2007 okay lyder da godt, mange tak christina smiley hmm jamen det spay lak kan vel slibes af og så bare renses af med fortynder? så skulle der vel ikke ske noget?

• #7   28. okt 2007 det er ikke skallet af, men vil gerne male det ordentligt smiley

• #8   28. okt 2007 Det er aldrig godt at rense plast med fortynder - det æder plasten... Men tag så meget som muligt med sandpapir, og tag sidsten med en gang terpentin...

• #9   28. okt 2007 Det skal væk det hele hvis der er spray på det nu. Og så skal det have en plastikgrunder ellers kan det med tiden skalle af eller krakelere

• #10   28. okt 2007 okay brugte plastik grunder dengang jeg lakerede det med spray, men den lak jeg har købt har grunder og det hele i, en af mine venner har brugt det samme lak, og det sidder da fint i hans kabine?

• #11   28. okt 2007 rasmus.... hmmm .... lidt rigtigt og lidt forkert.
    så vidt som overhovedet muligt bruger man ikke sandpapir på plastice da du hermed får plasticen til at "rejse" sig.
    et lille fif som jeg har leget lidt med.
    neglelakfjerner på tvist er faktisk rimeligt okay.
    det samme med sprøjtefortynder på tvist men her snakker vi med måde da rasmus har helt ret i at det opløser plasten, og eftersom du er lidt NooB til det her er det ikke en ting jeg vil råde dig til

• #12   28. okt 2007 jah det med autolak er jeg helt ny til.. men har skam malet meget med spray smiley kom til at tænke på at jeg da har et problem så :s min forkofanger skal snart lakeres, og den har fået et lag sprøjtespartel, kommer det sprøjtespartel også til at boble op?, har engang prøvet at det opløser sig når man renser det med fortynder :s

• #13   28. okt 2007 chris har helt ret i at normalt bruger man plastic grunder. men det er primært for at få lakken til at bide. jeg vil vove at påstå at snakker vi om kabine dele hvor at du ikke har nogen belastning/berøring af lakken kan du undvære.
    jeg selv.... tjaaa havde nu ikke sprunget over grunderen. giver dig en flottere finish og større holdbarhed. og koster betydligt mindre end at skulle lave noget om

• #14   28. okt 2007 Nej sprøjtespartel kan man godt male ovenpå igen, det er stadig lidt en smagssag fra maler til maler om de anvender sprøjtespartel eller fylder.

Personligt er jeg ikke selv meget for sprøjtespartel

• #15   28. okt 2007 gør det ikk. forudsat at du self har brugte rigtig sprøjtespartel. som hovedregel kan du bruge at alt med hærder kan kun males af andre lakker med hærder, dvs at du primært ikke kan blande disse 2 ting sammen

• #16   28. okt 2007 chris sprøjtespartel er noget djævelskab og kun opfundet til at skjule at du stinker til at rette op

• #17   28. okt 2007 hmm det var noget spray jeg engang købte :s så tror skam ikke der er fortynder i.. bruger det af og til så overfladen kan finslibes lidt mere, for i spraydåser, dækker det altså MEGET lidt..

• #18   28. okt 2007 gør det ikk. forudsat at du self har brugte rigtig sprøjtespartel. som hovedregel kan du bruge at alt med hærder kan kun males af andre lakker med hærder, dvs at du primært ikke kan blande disse 2 ting sammen
    <<<------ den blev sort.....

igen

gør det ikk. forudsat at du self har brugte rigtig sprøjtespartel med hærder. som hovedregel kan du bruge at alt med hærder kan kun males af andre lakker med hærder, og lakker uden hærder kan kun males af andre uden hærder, dvs at du primært ikke kan blande disse 2 typer af lak sammen

• #19   28. okt 2007 Og samle mere fugt smiley

Mester er af den gamle skole. Er forarbejdet iorden behøver man ikke alle de fine sager efterfølgende smiley

• #20   28. okt 2007 tjaaa svaret blev faktisk skrevet lige under .... øhmmm glem det fortynder der. vi snakker om hærder. der er jævn forskel

• #21   28. okt 2007 Per;
    Det afhænger jo også lidt af sandpapiret - hvis du vådsliber og slutter af med korn 1000 eller derover skulle der ikke gerne blive problemer der...
    Neglelakfjerneren kan også være ligeså slem som fortynderen, hvis du får fat i en med acetone i... Selv acetonefri neglelakfjerner kan æde plasten...
    Terpentin er nummer et til at fjerne den slags...

Ellers kan man bruge brun sæbe... Smør delene ind i et godt lag brun sæbe og pak dem godt ind i plastik - så lufttæt som muligt - og lad det ligge et døgn eller to...
    Nu kan det meste skrubbes af med varmt vand og en stiv børste - og der er ingen fare for plasten...

• #22   28. okt 2007 chris. nemlig ......
    mit 1 år gik KUN med at lære at rette og vi snakker kun hånd.
    fik først min sliber efter første år

• #23   28. okt 2007 rasmus .... plasten vil jeg slet ikke give dig ret i. har du først rejst plasten får du den sgu ikke ned igen ved at vådslibe eller lign

• #24   28. okt 2007 hmm okay så sprøjtespartlet skal slibes af kan jeg høre smiley men det lak jeg har der skulle være grunder og det hele i.. skal den have grunder alligevel? og et spørgsmål som jeg har undret mig over længe.. skal man bruge plastik grunder på glasfiber og polyester?

• #25   28. okt 2007 Brun sæbe kan faktisk gøre plast skør. Men primært hvis det udsættes for frostgrader.

Per - Årrh fik dog sliber fra starten, men blir jævnligt mindet om hvor vigtigt forarbejdet er. Især fordi den ene svend laver lidt sjusk indimellem pga han er oplært på anden vis.

• #26   28. okt 2007 Nej plastikgrunderen anvendes kun på plast. Andre bløde bevægelige dele kan man tilsætte elastisk addictiv i lakken således denne ikke krakelere

• #27   28. okt 2007 Hmmm, er jeg endt i en diskussion mellem 2 malere?
    Så endeer det jo nok med at I får ret...
    Men jeg står nu inde for mine egne erfaringer - de har virket udmærket for mig indtil videre...

• #28   28. okt 2007 i samme stil som det maling man kan få der er til brug på plastik? hmm jamen behøver man det når alle de dele som ejg skal male er ret stive i det?.. altså når de er monteret giver de sig jo ikke

• #29   28. okt 2007 sorry smiley det har du jo svaret på smiley

• #30   28. okt 2007 Plastikgrunderen er for at binde til materialet. Det elastiske addictiv er kun til at lakken ikke skal flække på fx bløde underlæber, kofangere o.l

For at være endnu mere patenlig, så vasker vi faktisk også al plast af i kunstoffortynder inden vi grunder smiley Såfremt det er urørt plast og ikke tidl har været forsøgt malet

• #31   28. okt 2007 okay smiley heeh kan høre det er de rigtige personer der har svaret smiley fik faktisk lidt mere info end jeg havde regnet med smiley især fordi jeg ikke vidste at det var så forskelligt hvordan diverse materialer skal behandles, og hvordan der kan opstå bivirkninger/følgeskader smiley mange tak smiley

Kommentér på:
fordele ved autolak?

Annonce