{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  XP Vs. Vista
  • #1   5. nov 2007 vista er meget godt bruger bare mange krafter hvis du forstrå du skla have en røvfuld ram for det virker optimalt

• #3   5. nov 2007 Drop vista, det ser godt ud, men det kører ikke specielt hurtigt i forhold til xp, har selv kørt vista men er vendt tilbage til xp

• #4   5. nov 2007 kører vista, men kun fordi det var på den nye pc jeg købte, kan bedre lide xp, men den havde jo også problemer i starten, men indtil videre, ville jeg beholde xp..

• #5   5. nov 2007 altså jeg ville nu helst bare køre windows 2000 - så dejligt stabilt, og tager næsten ingenting smiley

• #6   5. nov 2007 vista er noget værre lort.

køre også på xp

• #7   5. nov 2007 XP forever, eller ihvertfald indtil videre hehe

Karsten

• #8   5. nov 2007 Hej!

Jeg kører Vista nu, og er ganske udmærket tilfreds...

Det er dog klart, at der med et nye styresystem vil være ting, der ikke virker eller kører ordentligt, men mon ikke, det var det samme med XP lige i starten?

Jeg har ingen stabilitetsproblemer, men det er korrekt, at det trækker flere rescourcer fra din PC end XP gør.

Har du lyst til at skifte, så gør, og lad være med at lytte til os, men gør dig dine egne erfaringer! smiley

<b>Plexi!</b>

• #9   5. nov 2007 Cartman

If i aint broke, dont fix it smiley er meget godt tilfreds med XP, så kan ingen grund se til og skifte..

Karsten

• #10   5. nov 2007 Jeg har det fint med XP så har ikke tænkt mig at skifte til Vista.. især ikke når folk ikke kan blive enige om, om det er godt eller skidt..

• #11   5. nov 2007 xp

• #12   5. nov 2007 har kun hørt godt om vista.
    men vil da personligt vente lidt tid i nu da jeg lige skal havde opgraderet mit hardware inden.

• #13   5. nov 2007 Èn af de mere afgørende forskelle (udover designet som er mest en vaneting) er at Xplorer i Vista igen ligesom i gamle dage er som et standalone program....I xp er xplorer en del af styresystemet. Xplorer er nok Xps akilleshæl da den ik er specielt sikker samt fyldt med fejl, dette er rettet i vista samt vista kan allokere temmelig meget ram og hdd modsat Xp som har visse begrænsninger

/A

• #14   5. nov 2007 Jens>> vista er ret kvikt, det kræver bare temmelig mange resurser for at opnå samme performance....læg det på en serverpc med 8gb ram, så skal du se vista for fuld musik ;o)

• #15   5. nov 2007 Anders T Nemlig, er jeg helt klar over smiley

• #16   5. nov 2007 Konklusionen er at hvis man vil køre vista skal man have sin hardware iorden, ellers er det nok klogest at holde sig til xp smiley

• #17   5. nov 2007 nu har jeg udemærket hardware, og synes da heller ikk jeg har problemer med at det tager for meget "power" , men synes bare det er nogle ting man lige skal vende sig til.. har kørt med det siden juli, så er da ved at have fundet ud af det... og jeg synes designet i det er rigtig fedt, det skal de ha ros for.. :), tror når de har fikset nogle ordentlige opdateringer til det, så blir det rigtig godt..

• #18   5. nov 2007 jeg køre vista og er squ meget tilfreds:) har ikke haft de store problemer med det... det var på min bærbare da jeg købte den... lækkert:)

• #19   5. nov 2007 Det er tungt at køre, men der er kommet nogle lækre features i det, som de fleste ville have nydt godt af i XP. Bare en simpel ting som søgefunktionen der er indbygget i startmenuen.

Stabiliteten kan jeg ikke sige noget negativt om. Det har ikke krævet mig ret mange genstarter efter jeg fik en maskine med Vista (HP 8510p)

På nogle punkter kan det højere sikkerhedsniveau dog godt være lidt irriterende som bruger.

Jeg synes som sagt at der er masser af gode ting ved Vista, men ikke nok til at jeg skifter til Vista på min stationære, før den dag den bliver skiftet ud med en hvor Vista følger med.

• #20   6. nov 2007 HOLD NU OP med jeres udtalelser om noget I ikke ved en skid om!

Ok, spørgsmålet var XP vs. Vista, og hvad vores opfattelse af Vista var.

Jeg arbejder i et større, Dansk IT-firma, og har desuden kørt Vista privat i et års tid nu, og jeg synes bare det bliver bedre og bedre.

Jo, der er det lille minus (hvis man kan kalde det dét), at ens maskine skal være ret up-to-date hardwaremæssigt. Man skal helst have mindst 2 GB ram, et godt grafikkort, og en ny processor.

Men hvis hardware'en ellers er i orden, så har man også et OS der kører fantastisk. Med alle de applikationer jeg kører hjemme på min maskine, og alle de virtuelle tæsk den får, var jeg førhen nødsaget til at reinstallere den en gang hvert halve år. Min nuværende installation har kørt i 11½ måned, og den kører stadig som var den nyligt installeret!

Et par gode ting ved Vista:

- Kører fint stabilt. Ved programfejl skal man ikke genstarte osv.

- Langt større driverdatabase. Man behøver ikke sidde og rode efter drivere i flere timer når man har reinstalleret maskinen.

- Understøttelse af DirectX10..MUMS!

- Alt er søgebaseret, så alt er nemt at finde ..man søger bare efter det man gerne vil have fat i , og så kommer det lynhurtigt!

Så, jeg kan ikke forstå hvorfor så mange folk slynger ud, at det er noget dårligt noget, for det beviser bare, at det er fordi de ikke kan finde ud af at bruge lortet, eller fordi deres maskiner er noget outdated shit, eller også fordi de har købt dem i Aldi osv.

Kør du bare VIsta - det er et fint OS

• #21   6. nov 2007 Jacob

Hvordan kan du så anbefale ham og køre Vista, når du ikke kender hans hardware ??...

Karsten

• #22   6. nov 2007 og det med VISTA kræver mange ram, er rigtigt nok, men når du så starter et spil eller en film eller lign, hvor resten af computeren skal lave ganske lidt for at få de programmer til og kre, frigør VISTA rammen så det er mere hukommelse til det program man brugere.

for og gøre en lang historie kort.

så kan vista frigøre ram til det man skal bruge.

det kan XP ikke

• #23   6. nov 2007 Karsten K -> Fordi jeg går ud fra, efter mine andre udsagn, at han har en maskine der kan klare det arbejdspres en Vista udsætter maskinen for, så derfor kan jeg sagtens anbefale ham at køre det.

Hvis han ikke har en maskine der kan trække det, så ville det jo være dumt at installere det, ikke sandt? Har du andre fantastiske spørgsmål?!

• #24   6. nov 2007 Jacob

Hvor ser du han udtaler sig om at han har en ny maskine der kan klare det ??

Han skriver selv han vil opdatere hans XP til Vista,

Har du flere fantatiske svar ?

Karsten

• #25   6. nov 2007 Karsten K ...

*suk* ...læs lige hvad jeg skriver igen!!!!!!!

"Jo, der er det lille minus (hvis man kan kalde det dét), at ens maskine skal være ret up-to-date hardwaremæssigt. Man skal helst have mindst 2 GB ram, et godt grafikkort, og en ny processor.

Men hvis hardware'en ellers er i orden, så har man også et OS der kører fantastisk"

Godt, hér har jeg redegjort for, hvad der skal til for at køre Vista ordentligt. Hvis du ellers kan overkomme det, så prøv at gennemskue, at det står mellem linierne, at #0 roligt kan bruge Vista, HVIS hans maskine er up-to-date.

• #26   6. nov 2007 jeg har både vista og xp pro, men når garantien løber væk på den bærbare ryger der xp ind på den også. og der skulle jo også gerne komme service pack 3 til xp i starten af 2008

Kommentér på:
XP Vs. Vista

Annonce