Regler ved pc køb i aldi {{forumTopicSubject}}
Hejsa allesammen
Selv om jeg selv har haft job i aldi for et par år siden så kan jeg ikke huske om aldi har specielle regler i forhold til købeloven og nu er det sån at jeg leder efter noget på skrift hvor der står hvor længe de feks må have en bærbar til reperation inden at de SKAL udbetale pengene, kan kun huske at den skal til rep minimum 3 gange inden ( den slags sidder godt fast ).
Det er meget vigtigt at svarene kun kommer fra folk der VED med sikkerhed at det de skriver er rigtig, dvs kan ikke bruge useriøse svar eller svar hvor i tror at det er sån. Håber i forstår da det er en meget seriøs sag
mar 2004
Følger: 67 Følgere: 69 Biler: 6 Emner: 250 Svar: 2.236
Daniel
sep 2003
Følger: 29 Følgere: 26 Biler: 10 Emner: 16 Svar: 1.073
jan 2007
Følger: 39 Følgere: 37 Biler: 3 Emner: 4 Svar: 531
http://www.forbrug.dk/klage/love/forbrugerlove/13/koebeloven/
mar 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 19 Svar: 836
Er helt sikker
jun 2005
Følger: 9 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 83 Svar: 565
Aldi har 2 gange sagt at pengene vil blive givet tilbage og de har fået konto nr da det var nemmere end en chek men nu har de ombestemt sig og vil give en pc magen til MEN det er jo ikke fedt når man har købt ny pc da de jo havde fået konto nr og de havde sagt at pengene ville blive overført.
Har tænkt mig at få en advokat til at lave et brev til dem hvor der kræves pengene retur som de har lovet.
mar 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 19 Svar: 836
-------------------------------------------------------------
Stk. 4. Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen, jf. § 79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende afslag i købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen afhjælpe for sælgerens regning.
§ 79. Ved afgørelsen af, om afhjælpning eller omlevering er sket inden for rimelig tid, jf. § 78, stk. 4, tages navnlig hensyn til genstandens art, mangelens beskaffenhed og køberens behov for genstanden, herunder om sælgeren for egen regning har stillet en erstatningsgenstand til køberens rådighed.
Stk. 2. Køberen kan holde købesummen tilbage, indtil krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering er opfyldt. Må mangelen anses for uvæsentlig, kan køberen dog ikke tilbageholde et beløb, som åbenbart overstiger, hvad det vil koste at afhjælpe mangelen.
-------------------------------------------------------------
Læg især mærke til:
"§ 79. Ved afgørelsen af, om afhjælpning eller omlevering er sket inden for rimelig tid, jf. § 78, stk. 4, tages navnlig hensyn til genstandens art, mangelens beskaffenhed og køberens behov for genstanden, herunder om sælgeren for egen regning har stillet en erstatningsgenstand til køberens rådighed."
Så hvis du har brug for din PC i forbindelse med studier eller hvad ved jeg, så skal du ikke vente særlig længe før du har krav på en ny.
Hvis de har lovet dig pengene retur, skal de selvfølgelig give dig dem. En mundtlig aftale er lige så bindende som en skriftlig, bare sværere at bevise.
okt 2007
Følger: 15 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 652
=8o)
maj 2004
Følger: 16 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 113 Svar: 3.388
Regler ved pc køb i aldi