{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.541 visninger | Oprettet:

Knallert kør ned, {{forumTopicSubject}}

Hvis jeg nu kommer ud af en lige vej i min bil , og der så svinger en knallertist ud foran mig(han har ubetinget, og hans knallert er tunet) og jeg så smadre ind i ham. Og jeg overholder fartgrænsen, hvem får så skylden? Er det ikke noget med han går under kategorien svag billist, er det så mig der får skylden?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Knallert kør ned,
  • #1   20. nov 2007 hvis han drejer ind foran dig... det tror jeg squ ikk

• #2   20. nov 2007 det er ham vel?

• #3   20. nov 2007 Ubetinget vigepligt + ulovligt køretøj.

Jeg vil mene du står ret stærkt i din situation.

• #4   20. nov 2007 Okay mente bare det var det samme som vist du møre en cykelist ned?

• #5   20. nov 2007 hmm kender ikke reglerne, men kan ikek se hvordan du kan få skylden når du kører lovligt og han overtræder loven på op til flere punkter... Kan jo være han gør det så tæt på dig, at du ikke har en jordisk chance for at nå at reagere

• #6   20. nov 2007 ubetinget vigepligt så får han skylden. Han skal orientere sig om han kan krydse vejen inden der kommer en bil, dette gjorde han ikke. Så hvis der ikke er 40m bremsespor efter dig så har du så godt som din ryg fri

• #7   20. nov 2007 Jamen han går jo ind under cykel, og det er jo ikke altid de tjekker knallerten. ?

• #8   20. nov 2007 hvis han skal holde for dig og ikke gør det + hans knallert ikke er som den skal være. tunet osv..

så er det vel hans skyld

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.603
    #9   20. nov 2007 ligegyldigt om hans knallert er ulovlig... det er ham der har vigepligten.......man kan jo aldrig gøre noget hvis de kører ud 10 meter foran en

• #10   20. nov 2007 Peder B

Nu tænker jeg bare på med at lastbiler der laver højresvings ulykker. Selvom de ikke har en jordisk chance for at se dig er det agligevelle dem der får skylden?

• #11   20. nov 2007 nej men cyklister kan heller ikke bare drøne ud i et kryds for rødt og blive kørt ned og så give skylden til bilisten der rammer ham...

den går ikke...!
    ubetinget er ubetinget! sådan er det bare... det gælder også cyklister og knallerter! så meget kan jeg da huske fra dengang jeg tog kørekort til knallert

• #12   20. nov 2007 han går som blødtrafikant... så med mindre der er vidner på at du er helt uden skyld i denne sag.. vil du tabe sagen...

• #13   20. nov 2007 vi snakker altså to forskellige ting...

tuning = ulovligt, straf for sig
    ulykke = hvem der har skylden afgør politi/dommer/vidner what ever

de to ting bliver kun ens hvis der kan bevises at hans tuning er årsag til ulykken (fx at vidner fortæller han kørte mindst 70 eller hvis bremser og dæk tydeligt ikke passede til tuning) Men kører han stille og roligt 15 km/h i timen fordi han skal dreje og du jorder ham ned med 50 er det din skyld, uden tvivl...

Så selvom de knallertkører er pisseirriterende lad være med at køre dem ned...(ps husk lige selv hvordan i var da i var 15-16-17!!! jeg var en værre rod smiley )

• #14   20. nov 2007 bg´s Bøllemis .

Er du helt sikker i det her? Fordi sådan mener jeg også det er.
    Jeg er næsten stensikker på jeg bare kan køre ud foran en eller anden bil og score kassen?

• #15   20. nov 2007 Theis ---> jamen i den situation er det jo rent teoretisk lastbilen som skal vige for evt. cyklister!

derfor skal cyklisten stadig bruge hovedet og ikke køre ind foran en svingende lastbil. mange cyklister fatter ikke at de IKKE skal holde på deres ret, når de er oppe mod 40 Tons lastvogn...

det giver sammenlagt med cyklist = flad cyklist

• #16   20. nov 2007 Peder B

Jaeh vil give dig helt ret, der er fandme også mange knallerter der ikke fatter en skid.. !

• #17   20. nov 2007 > Jyden < det gør jeg da... jeg hader lyskryds....

• #18   20. nov 2007 jo det er rigtig nok...

• #19   20. nov 2007 Men anyways det er bare det han kom ud fra en sidevej uden at kigge sig til siderne og køre lige over ( Kryds ) og han havde ubetinget? Men vil bare mene at det er bilisten der får skylden?

• #20   20. nov 2007 Bo Allan J

Det er en 30. Jamen tror du ikke at jeg får skylden også når han er blød trafikant?

• #21   20. nov 2007 theis B - ja selvfølgelig får de skylden, når de drejer til højre, er det jo dem der overtræder deres vigepligt hvis de nakker en cyklist..

• #22   20. nov 2007 Theis ---> kan se du er 17år

hvorfor bange for at miste et kort du ikke har?

• #23   20. nov 2007 Hvis du får skylden for det der, så er der sateme noget HELT galt med færdselsloven.

• #24   20. nov 2007 Peder B

Diskuterede det med en ven, var bare helt sikker på det var ham der fik skylden hvis det var. Han havde nemlig lige oplevet det der ligefør jeg snakkede med ham, han ramte ham bare ikke:) Derfor:D

• #25   20. nov 2007 Bo Allan J

Tak for dit konstruktive svar:)

• #26   20. nov 2007 Altså, hvis knallerten var eller rettere sagt stadig er ulovlig, eller du har beviser for den var det på ulykkestidspunktet, så får han skylden uanset hva der er sket, men har du ingen beviser og den er blevet lavet std, så Er det jo politiet, eller en Evt. dommer der afgør sagen, og der vil jeg mene du står ret stærkt. Medmindre der som højere nævnt, er 40 m bremsespor bag dig..

• #27   20. nov 2007 Hmm hvis han ikke har overholdt hans vigepligt vil jeg da mene, Blød trafikant eller ej. At han har 100 % skylden. du kan jo ikke køre i en evig frygt for at knallerter/cykler bare kan køre ud foran dig uden at respektere vigepligten.

Men husk ved Ubetinget skal man holde tilbage for alt men det er den som er til venstre for dig der skal køre først. Så kommer han fra venstre side er det din skyld. Kommer han fra højre er det hans. medmindre det ikke er et kryds og han kører fra venstre side ud på større vej, som det hedder så er det hans skyld..

Det er sådan jeg har forstået det.

Ret mig endelig hvis jeg tager fejl..

• #28   20. nov 2007 Kristian J

Kom fra mindre vej og kørte ud på større vej:)

• #29   20. nov 2007 theis: jep er hundrede procent sikker for min kollega har det problem nu... han har fået skylden i en lignende sag hvor en knallert kørte ud foran ham...
    for der var ingen vidner på at det ikke var hans skyld..
    også vinder den bløde trafikant altid...
    en ande kammerat har fået en bøde på motorcykel for at en kanllert kørte ud i siden af ham for rødt og min kammi kørte overfor grønt.. men i det tilfælde har knallert køreren fået et erstatnings krav om at han skal dække skader da han har "indirekte" skyld i ulykken da han kører overfor rødt.. .og min kammi fik bøden for at ramme en blød trafikkant..

• #30   20. nov 2007 Ifølge din profil er du kun 17, så er det tilfældet, får du 100% skylden. Om du så bliver påkørt bagfra af en kampvogn får du skylden hvis du ikke har kørekortet.

• #31   20. nov 2007 Jesper !

Det heller ikke mig der køre;)

Bo Allan J

Tak for svaret:D

• #32   20. nov 2007 Kristian J - hmm den fattede jeg ikke lige, mener du at man skal holde tilbage for folk fra venstre side ved ubetinget vigepligt?

• #33   20. nov 2007 Jesper! ---> ej den med kampvognen tror jeg ikke...
    der ville soldaten i kampvognen nok miste kørekortet istedet...

og ham han kører ind i bliver nok ret flad og ret død?

• #34   20. nov 2007 Peder-->
    Overdrivelse fremmer forståelsen smiley

• #35   20. nov 2007 Bettina ---> ja man skal holde tilbage for folk der kommer fra venstre side når man har ubetinget vigepligt?

selvfølgelig skal man det...

UBETINGET vigepligt, du skal holde for ALT og ALLE

• #36   20. nov 2007 Jesper ---> smiley laver bare pis med dig...

• #37   20. nov 2007 bettina --> nu forstår jeg godt hvad du mente! hehe forstår ikke lige hans kommentar....

• #38   20. nov 2007 Ja hvis du holder i et kryds uden lysregulering skal du holde tilbage for folk som kommer fra venstre da du har ubetinget vigepligt og skal hermed holde for alt.. Men i en situation hvor der holder en som kører ind i krydset på venstre side for dig skal han køre først. Dvs. du skal holde tilbage og vente på han er kommet over krydset. Det betyder også at holder du til venstre for en anden har du ret til at køre først. (forkørselsret ikke påkørselsret)

Sådan jeg har forstået det men måske er det bare mig??

• #39   20. nov 2007 Peder - ja det er jeg sgu godt klar over... så blondine er jeg heller ikke, men lød bare som om han mente man kun sku holde tilbage for dem fra venstre. "Så kommer han fra venstre side er det din skyld. Kommer han fra højre er det hans." det er hvad han skriver, det lyder mere som højre vigepligt, hvor han har byttet om på siderne.... hehe

• #40   20. nov 2007 Bettina: Nej det jeg skrev omhandlede et kryds. Skrev også at der var andre regler ved udkørsel på større vej..

• #41   20. nov 2007 Kristian J - hmm er du 100% sikker på det? Hvis du kommer til et kryds hvor lysreguleringen er i stykker f.eks. skal du holde tilbage for dem fra HØJRE = HØJREVIGEPLIGT og dem fra venstre må du køre ud for an..

• #42   20. nov 2007 Kan godt se der mangler lidt i det første indlæg.
    Selvfølgelig skal man holde tilbage ved udkørsel på større vej ligemeget hvor man kommer fra..Højre,venstre ligemeget da der altid vil være ubetinget vigepligt.

• #43   20. nov 2007 Ikke hvis der er hajtænder eller en trekant umiddelbart før krydset. så har du ubetinget vigepligt.

+ du må aldrig bare køre ud foran folk.. ville ellers gøre kørslen meget mere spændende og adrenalin pumpende smiley

• #44   21. nov 2007 Kristian - ja hvis der er hajtændereller tavle, så selvfølgelig ikke... Men aner stadig ikke hvad du snakker om med dem fra venstre.. men også ligemeget...

Maria - ja men hvis der ikke er det, er der højre vigepligt, og det har jeg været udsat for en del steder efterhånden hvor der hverken var det ene eller det andet...

• #45   21. nov 2007 hvis du overser ubetinget vigepligt får du skylden.. uanset om hans knallert er ulovlig eller ej... Maria.. der er ikke hajtænder i et lyskryds.. kun skilt

• #46   21. nov 2007 Vis jeg bestemte reglerne fik du en pokal!

• #47   21. nov 2007 Skrevet: 20-11-2007 22:01:09

Ja hvis du holder i et kryds uden lysregulering skal du holde tilbage for folk som kommer fra venstre da du har ubetinget vigepligt og skal hermed holde for alt.. Men i en situation hvor der holder en som kører ind i krydset på venstre side for dig skal han køre først. Dvs. du skal holde tilbage og vente på han er kommet over krydset. Det betyder også at holder du til venstre for en anden har du ret til at køre først. (forkørselsret ikke påkørselsret)

Sådan jeg har forstået det men måske er det bare mig??

kristian... det kommer an på om der er hajtænder.. ellers er du højrevigepligt... dvs hold tilbage for dem der kommer fra højre side... også i et T-kryds hvor det umiddelbart burde være dem fra "sidevejen" der burde holde tilbage.. det skal de kun hvis der er hajtænder!!!

Kommentér på:
Knallert kør ned,

Annonce