{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
933 visninger | Oprettet:

16årig dræbt af flugtbillist {{forumTopicSubject}}

16-årig dræbt af flugtbilist
En 16-årig dreng blev lørdag dræbt på sin cykel af flugtbilist. Politiet efterlyser et ældre par i en mørk BMW.

29. december 2007, 19:43 Af LOTTE KRULL lkr@bt.dk

Kort fra sit hjem i Viskinge øst for Kalundborg mistede en 16-årig dreng brat livet, da en flugtbilist ramte ham.

Drengen var på vej hjem fra arbejde på cykel, da bilisten ramte hans venstre side af cyklens bagagebærer med en kraft, der slyngede drengen op på bilen, hvorefter han endte i grøften.

Bilisten stoppede ikke op, men kørte væk og efterlod ofret i grøften. Det var en forbipasserende trafikant, der kort efter så ham ligge livløs i grøften ved siden af sin cykel, som tilkaldte hjælp.

Efter flere henvendelser fra vidner efterlyser politiet nu et ældre par i en mørkeblå BMW i 500-serien, som er 10-15 år gammel og med hvide nummerplader.

Et af vidnerne så kort fra ulykkesstedet den mørkeblå BMW køre uden lys og delvist inde på cykelstien.

Samme BMW blev set holde på en rasteplads kun få kilometer længere væk, hvor en ældre mand gik rundt om bilen, som om han beså det for skader. Vidnet havde også lagt mærke til, at BMW'en havde en større skade på forruden i passagersiden.

»Det passer til en påkørsel,« siger vagthavende ved Midt- og Vestsjællands Politi.

Drengens mor og søster blev øjeblikkeligt kontaktet og var sidst på eftermiddagen på Holbæk Sygehus for at identificere ham.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  16årig dræbt af flugtbillist
  • #1   30. dec 2007 se også:

http://www.tv2east.dk/article?id=26974

• #2   30. dec 2007 trist...

• #3   30. dec 2007 Uanset hvem der har gjort det, ung eller gammel, er det simpelthen så sørgeligt og trist, som noget overhovedet kan være. Det værste ville være at miste sit barn, før man selv går bort... (har selv en dreng på 10 mdr.)

• #4   30. dec 2007 Det er tilmed et par der er efterlyst. Hvis det er dem har de i så fald været to om at beslutte at køre fra det...

Det har formentlig været et uheld, men at stikke af fra det er utilgiveligt!

• #5   30. dec 2007 flugtbillister vil jeg personligt tæve indtil de ikke trak vejret mere hvis det var en fra min familie det gik ud over

• #6   30. dec 2007 Forkasteligt at folk "opfører" sig sådan...
    Danmark "plejer" at være en dejligt land og leve i, men når folk træder uden for lovens grænser på denne måde - samt de etiske, så er man desvære parat til at yde selvtægt.... Tsk tsk Kim, du kan jo ikke når det kommer til stykket smiley

Man bliver sur, negativ, ked af det, rassende, irritereret og endnu mere svinsk i sit sprog og sin tankegang når man hører og ser sådan noget i pressen - medierne.
    Og så er det man beder om nogle MEGET hårdere domstole og love i dagens danmark...

Må den hårdt arbejde unge drenge komme fredeligt og roligt afsted til vor herre...
    Stakkels forældre, ikke at sådan lige at kende grunden / skæbnen til hans bortgang.

Må mine tanker gå til hans forældre og familie, især i denne hellige tid vi lige har haft og nu da vi om "få" timer skal forsøge at glæde os over endnu et år er gået bort.

Kim

• #7   30. dec 2007 Tja, synes at dem der truer med at tæske flugtofre, skulle klappe hesten og respektere at alle folk reagerer forskelligt på sådan en forfærdelig situation..!

Jeg ANER ikke hvordan jeg selv ville reagere, men tanken om at stikke af og gemme mig fra offentligheden for evigt, skulle nok streje mig bagefter! smiley

Det er forfærdeligt, og jeg håber parret melder sig selv når de har forstået hvad der er sket..! smiley

• #8   30. dec 2007 Det er sku ved at blive for meget nu med de flugtbillister, hvorfor hørte vi aldrig om sådn noget for 5-10 år siden?? er folk bare blevet så kolde og kyniske, at de kun tænker på dem selv, og bare lader folk ligge i rendestenen? Fy for helvede... Håber fanme de får fat i det par og de kommer til at stå ansigt til ansigt med drengens forældre, så kan de sku mærke smerten!!

• #9   30. dec 2007 Thomas A

Dengang var folk nok ikke så fordømmende overfor den slags, som de er i dag..? I dag kan du jo høre herinde, hvordan de nærmest bliver truet med tæsk - Som om de ikke skal igennem nok bagefter? smiley

• #10   30. dec 2007 Mark B

Nej det ikke sikkert, men jeg syntes bare ikke man hørte om sådan nogle tilfælde i medierne, så hyppigt som man gør nu.. Du har ret i at det er dumt at begynde at true med tæsk, men jeg kan altså godt forstå det vækker harme i folk når man hører sådan noget, at folk kan være så kyniske. Men som du også selv skriver, så skal man nok stå i situationen selv, før man kan regne ud hvad der er foregået i deres hoveder..

• #11   30. dec 2007 Thomas A

Medierne er helt sikkert en del af forklaringen på hvorfor vi hører mere til den slags i dag, end for 10 år siden. Og læg så dertil at der var færre billister og måden man kørte bil på, var en tand anderledes.. Det tror jeg personligt, er forklaringen på det..

Men ja, det vækker selvfølgelig en portion harme, men jeg har det sådan, at man skal have det fra flere sidder af før man kan udtale sig om skyld i ulykken.. Eksempelvis som den 6-årige dreng der blev ramt af en ung billist sidst, hvor der gik nogle timer før han meldte sig. Der var den 6-årige jo også medskyldig i sin egen ulykke. (så tragisk det end er! smiley )

• #12   30. dec 2007 Flugtbilister er der sgu nok af her i landet.

• #13   30. dec 2007 Morten M

Ligesom Golf'er.. smiley He he ! Damn, du har/har haft mange ! smiley

• #14   30. dec 2007 Det er en livsstil smiley

• #15   30. dec 2007 Problemet som jeg ser det er at selv om det var et uheld og ham der kørte bilen ikke havde drukket eller gjort andet forkert, kan han stadig risikere en dom for uagtsomt manddrab=måske 6 bag tremmer. Det er sgu da sygt. Hvad faen skal det hjælpe og spærre en inde som i princippet ikke har gjort noget forkert. Kun været det forkerte sted på det forkerte tidspunkt. Kan sgu give alle tanker om at flygte.

• #16   30. dec 2007 Tyson .

Hvis han ikke har andre sager på sig, og ikke før har været væsentlig i politiets søgelys, får han med stor sansynlighed en betinget dom - Dvs. slipper for at komme bag tremmer medmindre han laver noget.

Jeg tvivler på at han kommer bag tremmer for det.

• #17   30. dec 2007 Ja, med stor sandsynlighed slipper han. Det vil sige der stadig er en sandsynlighed for at han straffes for noget som egentlig ikke er nogens skyld.(Hvis vi går udfra han ikke har drukket eller lign.)

• #18   30. dec 2007 Tjoeh..

Det er lidt svært at sige hvad man skal sige til det.. Men lad os sige han var ung, og skulle videre i livet og senere måske søge et arbejde, ville det ikke være den helt store hindring tror jeg.. De vil se på Hvad han har lavet, og hvordan det er sket, tror jeg..:)

Kommentér på:
16årig dræbt af flugtbillist

Annonce