{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Olieopsugende tankstation?
  • #1   21. jan 2008 Suge olie op?? Du tager da bare bundproppen.

• #2   21. jan 2008 Det har jeg satme aldrig hørt om før..

• #3   21. jan 2008 Det findes måske ikke mere? Mener da altid jeg har hørt man bare suger olien op, virker da mest enkelt!

Men hvor får man så olien lækket ?

• #4   21. jan 2008 vil du suge oilen op fordi den skal skiftes????

hvorfor dog det?
    bare skru bundproppen ud? så kommer det jo ud den vej...
    og så bare en omgang ny olie oveni...
    nemt!
    og Olie og Oliefilter plejer jeg at købe ved Bilxperten! de har det meste af den slags!

• #5   21. jan 2008 helt ærligt.

find en balje, løft bilen op med den lille donkraft du har til at skifte dæk med, løsn bundproppen og vær parat til at mase den op igen og skrue rundt. din hånd bliver måske lidt olieret, men det er sgu istedet for at spilde 200-300kr og køre endnu længere.

• #6   21. jan 2008 nej jeg skulle satme ikke have min olie suget op igennem blokken!!!

det er møg beskidt i bunden og der er ALTID lidt snavs med!!

det jeg gør er at tømme for olie og så fylder jeg lige et par liter benzin ned istedet og drejer nøglen!! bare lige så starteren kører en omgang!

så går jeg ud og skruer bundproppen af igen! så for man lige det hele med! og den har måske ikke skide godt af det, men der kommer sindsygt meget slam med ud!!

og så noget nyt fuldsyntetisk ned til den fine 16v'er!!!

• #7   21. jan 2008 Nej enkelt..! det man man ikke.. Olien ligger jo i bunden af motoren!! Og hvis du lækker olien på jorden kommer jeg personligt og drukner dig i resterne fat i en balje hvis du absolut selv vil gøre det i din indkøresel og ellers ned til din lokale mekka.. han klare nok det hele for dig for en plovmand..!

• #8   21. jan 2008 Haha ja okay, troede bare stadig man kunne få det suget op! Sgu da langt mere enkelt, hvis man lige kunne svinge ind på en tankstation og få det suget op og skiftet med det samme !

• #9   21. jan 2008 Mikael --> alt skidtet ligger i bunden! det er nærmest slam! og tykkere og sortere end det i toppen

så det skal da helst ikke op igennem blokken

nej tap det hellere af i bunden!

• #10   21. jan 2008 Okay okay, bundproppen it is ! Hvilken olie skal man gå efter? Hvad er bedst?

• #11   21. jan 2008 Gør Det Selv værkstedet i Køge, tror jeg er tættest...

• #12   21. jan 2008 Gå uden om de billige mærker.. De par kroner man spare er ikke det værd..

• #13   21. jan 2008 Nu er det jo ikke et problem, for det har man sgu gjort før i tiden! Det er jo et langt plastikrør som går helt ned til bundkarret, og suger op direkte derfra! Selve olien rører sgu da aldrig blokken! Kan godt være man ikke får det hele med ligeså godt som hvis man tog bundproppen, men det kan skam gøres!

Og hvad gør man så med olien bagefter?

• #14   21. jan 2008 Den er sku god nok. Har også det sådan en ved åbenrå motorvej. Holdte og fik noget mcd. :-). Også stod der det der oliesuger. Men hvordan fanden det virker aner jeg ikke.

• #15   21. jan 2008 Jamen din Corolla er med DOHC, dobelt overliggende knastaksel og 16 ventiler

og så er den ret omdrejningsvillig som de fleste japanere.

så den skal bestemt have noget godt fuldsyntetisk her til vinter
    det er især godt for den, nu når den for lidt koldstarter osv...!

jeg kører på noget der hedder Champion! ellers køber jeg bare noget godt fuldsyntetisk i Harald nyborg, sådan noget "MOBIL" olie...
    kender ikke lige specifikationer på det, men bare det er ok kvalitet og FULD syntetisk!! det skal den sgu have syntes jeg...

• #16   21. jan 2008 du stikker den ned hvor din oliepind sidder så direkte ned i bundkaret hvor den så suger olien op..

• #17   21. jan 2008 Stikker man så en pind ned gennem oliepind hullet?? For jeg tænkte sku meget over hvordan det lort virkede. Men Maden var god. Hehe

• #18   21. jan 2008 Jeg må sku give Mikael ret, jeg har selv lige købt en olievogn som alle værksteder har, den man køre under motoren og så hæver tragten op til bundproppen, men på den her er der en ekstra beholder på som man så kan lave vaccum i med kompressoren, og derved suge olien op via olie pind hullet med de forskellige rør og slanger der med. på den måde slipper man for at tage bundskjoldet af motoren der hor de kører med indsats filter som skiftes oppefra,

• #19   21. jan 2008 Olien kan du køre med til din lokale mekaniker og spørge om han gider at tage sig af det..!

• #20   21. jan 2008 Stefan H ---> haha!! ej så skal man godt nok være langt ude! Diesel istedet for olie? hehe...

• #21   21. jan 2008 Diesel er godt og rense motoren igennem med. Har jeg gjort på mange gamle biler som var gennem sodet. Så tapper man oliet af. Hælder 3½ liter diesel i. Tænder den op i 5 min. Tapper det af igen Nyt filter 3½ billigt olie køre 100 km ca. Skifter ud med nyt godt olie. Så er motoren som ny inden i igen. smiley OG JA DET VIRKER IKKE BARE NOGET PIS smiley

• #22   21. jan 2008 man ka købe sådn noget man hælder i olien og lader den stå i tomgang.

noget Lindemann laver.. Oil Cleaner System kalder de det..

skulle virke ok, men kræver jo man skiller motoren ad, for at dokumentere dets virkning smiley

• #23   21. jan 2008 Hehe, havde sgu ikke troet at det virkede SÅ langt ude at få olien suget op?

I må sgu da indrømme, at det virker en del mere enkelt, at få olien af vejen med det samme, i stedet for at stå med det lort selv + at man så skal af med det også! En gang lorte arbejde da!

Det er bare en slange helt ned i bunden af karret, og så suger den ellers det hele op i en stor beholder, som bliver tømt en gang imellem - slut prut!

Og det er jo en service fra tankstationens side! Kan ikke forestille mig de tager penge for det!

Kommentér på:
Olieopsugende tankstation?

Annonce