{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.114 visninger | Oprettet:

Ang. job, Værkfører. {{forumTopicSubject}}

er i øjeblikket i gang med at udanne mig til elektriker, men regner ikke med at blive i faget den dag jeg er færdig.

Kunne godt tænke mig at arbejde hos en bilforhandler (Ikke som mekaniker) men evt som en værkfører!

Hvilke kvalifikationer kræver det at blive værkfører, og er det noget de rer penge i?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ang. job, Værkfører.
  • #1   10. feb 2008 Evt forslag til andre stillinger hos en bilforhandler.

• #2   10. feb 2008 Tvivler på der er ret mange der vil tage en ind som værkfører, i din alder og så med erfaring i et helt andet fag.

Hvilken erfaring har du med biler ?

• #3   10. feb 2008 Arbejder bare sammen med en anden elektriker som var blevet tilbudt job hos Volvo/Reanult som værkfører. Det var ikke et krav at han havde nogen som helst mekaniker uddannelse..

Kunne bare ikke finde noget på ug om der var en desideret uddannelse til værkfører!

• #4   10. feb 2008 Selvfølgelig er det også et par år ud i fremtiden vi snakker om smiley

• #5   10. feb 2008 De fleste forhandlere kræver en faglig baggrund. Det kan jo ikke nytte noget du sidder som kunderådgiver, og ikke har forstand på biler?

• #6   10. feb 2008 Jeg gad ihvertfald ikke have en værkfører gående som intet vidste om biler.

Hva havde du regnet med når kunder osv kommer, du skal da have noget viden og forstand på biler.

• #7   10. feb 2008 Jeg er selv værkfører hos en Volvo/Renault forhandler, og for at kunne servicere kunderne så godt som muligt, er det uundgåeligt at have en baggrund inden for autofaget, og allerhelst inden for det/de specifikke mærker

• #8   10. feb 2008 Er selv TeamLeader og det er mange års erfaring og evne til at planlægge og et godt overblik selv i stressede perioder. Resten kan man læse sig til også er der div kurser osv

• #9   10. feb 2008 Rene Ø:
    Hvilke former for bagrund kan det være. Udover mekanikere?

• #10   10. feb 2008 Ikke et job jeg gad ha.. du ender jo som en lus mellem 2 negle. så hvis du ikke er på toppe hele tiden så hader både mekanikerne og ledelsen dig.

• #11   10. feb 2008 Du kunne jo spørge dig selv hvad du ville kræve af en værkfører. Gad du være mekaniker og have en værkfører gående som ikke vidste noget om faget, erfaring med planlægning osv ?

Derudover er værkfører ofte som der bliver sagt en lus mellem 2 negle.

• #12   10. feb 2008 Marcus M -> Der er flere reservedelsekspedienter der går hen og bliver værkførere, men disse er meget usikre i deres sag når det kommer til tekniske spørgsmål, og det gør din hverdag som værkfører kompliceret. Man skal have 110% styr på sit skidt, før du får en hverdag som forløber uden forhøjet blodtryk. Man har mange gange en stresset hverdag, manglende teknisk viden ville gøre det MEGET værre, og det med 8-16 job kan man godt glemme. Min officielle arbejdstid hedder 7:30 til 16:00, fri hver 3. fredag, men reelt er jeg på arbejde fra kl. 7:00 til 16:30, holder maks 15 mins. frokost, men holder dog min fredagsfri.

Mit råd, hvis ikke du vil ende som potentielt nervevrag, er at lade være, medmindre du har rigtig god teknisk viden.

• #13   10. feb 2008 der er ikk nogle væsenlige krav.. men du skal have sans for planlægning, kunde imødekommenhed osv osv... den ene af værkførene hos os er udlært købmand... så der er ikk lov at du skal være mekanikker for at blive det...

• #14   10. feb 2008 Bilbranchen er under så kraftig udvikling i øjoblikket, så jeg tror godt du kan droppe planerne om et job som andet end klargøringsmand, med mindre du tager en handelsuddannelse eller en mekanikeruddannelse.
    ALLE autoriserede forhandlere vil fremover kun ha' fagligt kompetente og uddannede folk. Det kræver kunderne.
    Så på med vanten og i gang med en ny uddannelse nå svendbrevet er i hus!

• #15   10. feb 2008 Bilsælgere er der mindre krav til. Vi har en sælger hos os, som er uddannet som elektroniksælger, og har begrænset teknisk viden. Mange kræver ikke engang handelseksamen eller noget, men bare at du kan tale med kunder, og lytte til deres behov. Men igen, en autofaglig baggrund er klart at foretrække.

• #16   10. feb 2008 hehe værkfører jobbet er ikke lige det sjoveste har omkring 50 timer om ugen har holdt hele 2 ugers ferie i år
    hva så når der står en bil med en fejl der ik er nogen der kan regne ud så står DU med lorten!

Kommentér på:
Ang. job, Værkfører.

Annonce