{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
825 visninger | Oprettet:

Sele Klip..? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg kigget rundt og ka ikk finde nogen "nye opdateringer" regler ang klip uden sele.. Og ja ved godt det giver klip hvis mindere årige ikk er spændt fast.

Får man klip uden sele..? o
g hvad er bøden?
Og er der ikk noget med at man får max stor bøde for at smide noget ud a vinduet nu!?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sele Klip..?
  • #1   12. feb 2008 du får ikke klip hvis det er dig der kører

• #2   12. feb 2008 og bøden er 500kr

• #3   12. feb 2008 Nej vel...

Der sidder 5 kloge hoveder og siger at man får et klip og 1000kr i bøde.. Det havde flere a deres kærester fået..

Jeg er sikker på at det ikke koster klip!

• #4   12. feb 2008 Får man klip som passager???

• #5   12. feb 2008 kun hvis passaseren er under 15 mener jeg, så får føren klip ellers kan man ikke få klip for uden sele, og bøden er KUN på 500

• #6   12. feb 2008 pt er det kun hvis der er nogen på under 15 der ikke har sele på. Klip er noget man får hvis man udsætter andres for fare.

• #7   12. feb 2008 man får klip i kortet hvis man har passagere under 15 år som ikke bruger sele.

Overtrædelser omfattet af klippekortordningen

Fremkørsel mod rødt lyssignal, kørsel mod kørselsretningen, overskridelse af spærrelinjer ved over-haling eller overskridelse af ubrudt kantlinje i forbindelse med ulovlig kørsel i nødspor (færdselslovens
    § 4, stk. 1 og 2).

Tilsidesættelse af reglerne om kørsel over jernbanespor (færdselslovens § 5, stk. 2).

Kørsel med for kort afstand til forankørende (færdselslovens § 15, stk. 3, 1. pkt.).

Kørsel venstre om helleanlæg (færdselslovens § 15, stk. 4).

Ændring af færdselsretning og placering m.v. til fare eller ulempe for andre (færdselslovens § 16, stk. 2, og § 18, stk. 1 og 2).

Tilsidesættelse af reglerne om overhaling (færdselslovens § 21, stk. 1-3).

Forøgelse af hastigheden, når man overhales (færdselslovens § 22, stk. 1).

Tilsidesættelse af forbud mod overhaling (færdselslovens § 23 og forbud fastsat ved færdselstavler eller anden afmærkning).

Tilsidesættelse af reglerne om vognbaneskift (færdselslovens § 24, stk. 1).

Overhaling ved fodgængerfelt (færdselslovens § 25).

Tilsidesættelse af vigepligt (færdselslovens § 26, stk. 2-4 og 6, eller vigepligt fastsat ved færdselstavler
    eller anden afmærkning).

Kap- og væddekørsel (færdselslovens § 37, stk. 4).

Overskridelse af hastighedsgrænse med mere end 30 pct. (færdselslovens § 42-43 a eller anden hastighedsgrænse
    fastsat ved færdselstavler eller anden afmærkning).

Manglende anvendelse af sikkerhedsudstyr for passagerer under 15 år (færdselslovens § 80, stk. 4, og § 81, stk. 3).

• #8   12. feb 2008 jeg er lige blevet stoppet igår uden sele fik en bøde på 500 og ikke noget klip i kortet

• #9   12. feb 2008 Super.. Så er den ikk længere smiley

• #10   12. feb 2008 Jeg har hørt at det snart bliver lavet om, så man får et klip hvis man kører uden sele!

• #11   12. feb 2008 Mikael L..

ka ikk bruge til noget hvad du hører smiley JA ELLER NEJ smiley

• #12   12. feb 2008 Jeg er også selv lige blevet nuppet uden sele, kun en bøde på 500,-

• #13   12. feb 2008 Jamen det er jo bare at vente og se.. Men jeg fatter ikke idéen med at køre uden sele!

Kommentér på:
Sele Klip..?

Annonce