{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.086 visninger | Oprettet:

Scooter - Gilera Stalker - "Går ud" {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Ved godt at dette indlæg hører mere hjemme på SG, men jeg ved også at der sidder nogle gamle " ræve " som har ligget og skruet på knallerter/scootere så ville lige forsøge herinde også

Problemet ligger i at :

Har købt mig en stalker og er i fuld gang med at få den til at fungere ordenligt.

Den starter fint og står også fint nok i tomgang, MEN
når man giver den gas så dør den.
altså den dør kun kort, det er som om man lige hurtigt sætter tændning fra, og hurtigt igen sætter den til, altså med nøglen

Den kan også finde på at skyde ud af udstødningen

Jeg oprettede samme indlæg forleden dag og fik følgende svar:

Rense Karbu og luftfilter - er gjort uden held

Benzinfilter - ikke fået gjort endnu

"brænde Udstødningen" altså brænde soden væk - ikke fået gjort endnu

Skift tændrør - har jeg gjort uden held

Skift tændspole - Har også gjort uden held

Tjekket for stel ved tændspole - også gjort uden held

Tjek Membram, - havde den ude og der var lidt "lys" at se ved den ene side, prøvede med en anden menbram som også var en lille lyssprække, men væsentlig mindre og dette havde ingen effekt overhovedet

Skifte til mindre dyse - er ikke forsøgt endnu

Skifte "tændning" bag svinghjul - det var der også en der snakkede om, ved bare ikke helt hvad det er han mener??

Jeg havde tændrøret ude og det er vådt og bliver også sort - der sidder pt en dyse 70 i og scooteren er total standard

Er der nogle der har nogle ideer, så jeg kunne komme lidt videre??

Har selv en tanke om det er noget med tændningen, hvor andre steder end ved tændspolen skal man kigge efter stel henne?

på forhånd tak

Niklas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Scooter - Gilera Stalker - "Går ud"
  • #2   11. mar 2008 har du prøvet bare at dyse ned?

• #3   11. mar 2008 lyder som din luft/benzin tilførsel! er der std. luftfilter på?

• #5   11. mar 2008 Prang - har skrevet at jeg har tjekket det! og at der kommer lidt lys ind! evt læs tekst igen

Jens L - nej ikke endnu, har jeg også skrevet!! men burde det give den effekt?

Piet - Ja der er std luftfilter på

Glemte at skrive at den er helt STD

• #6   11. mar 2008 som jens siger prøv din dyse det kan meget meget meget meget nemt være det

• #7   11. mar 2008 tag ud og køb en et nr størrere og et nr mindrere og så forsøg dig frem!

• #8   11. mar 2008 du skal dyse ned? det er det eneste der skal til - det er klart den bare får for meget... prøv at købe de her dyser: 60-62-64-66-68 også starter du med at sætte den største i også skifter til den kører ordenligt og huske og stil på luft skruen...

• #9   11. mar 2008 PT en 70 i! smutte ned i en 65 ? noget lignende?

• #10   11. mar 2008 har pt en lille dysesamling, så vil forsøge mig derfra!

men forstår bare ikke for knallerten har altid kørt med denne dyse, men har ikke altid haft disse symptomer?

• #11   11. mar 2008 tag blandingsskruen skrug den helt i bund og 1½ omgang ud.
    ellers justere efter Gehør virker bedst det er når den går højst i tomgang.

har du chekket der sidder et luftfilter i kassen ? har tit set den ikke sidder i .

der sidder sådan en studs på luftfilteret . er den der endnu ?

chek kaburatoren om nålen venderforkert .

Evt prøv at skifte CDI boksen. kan godt være den

chekket der er 0.7 i gnist afstand til tændrøret ?

men det lyder godt nok som om den drunker ..

• #13   11. mar 2008 han har renset karbuen smiley

• #14   11. mar 2008 ja der sidder filter i smiley

har ikke leget med blandningskruen endnu

Nålen vender forkert? forklar forklar forklar smiley

Studs i luftfilter - er med den gamle motor, hvilket vil sige at der går en slange ind til stellet hvor den suger luft fra

CDI boksen hvor sidder den? sammen som tændspolen (der hvor ledning går ned til tændrøret)

• #15   11. mar 2008 hej .

Start med blandingsskruen de ter sikkert den .

man kan næsten ikke vende nålen forkert da den har svært ved at komme ned i så men en hver idiot med ´10 tommelfingre kan jo præstere at moe den på alligevel.

det er godt nok studsen går ind i stellet det er fint ..

Cdiboksen sidder nok under frontskjoldet .. der går ledninger fra Statoren . den der sidder nede ved svinghjulet og op i cdi boksen ..

Ved ikke helt hvor den sidder på en stalker .. men under sæder . frontskjoldet . eller der hvor man har benene. det er ikke tændspolen.

• #16   11. mar 2008 når nu har mange mennesker sagt at der er problem med med benzin/luft, så nu starter jeg der!!

nålen er ikke ved forkert så smiley

CDI må jeg kigge på efter der er kigget på benzin/luft

Tak for hjælpen ihvertfald, kan være jeg lige skriver i din profil senere smiley

Kommentér på:
Scooter - Gilera Stalker - "Går ud"

Annonce