{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
682 visninger | Oprettet:

"Træt af karrieredanmark" {{forumTopicSubject}}

Et glimrende indlæg fra debat.sol.dk, som jeg tidligere læste:
Jeg sakser det ind præcis som vedkommende har skrevet det:
"Hvornår blev det lige sådan, at alt skulle ensrettes og alle skulle løbe stærkere og stærkere. Man skal helst have nået alle sine mål når man er 25. Man skal helst have en dobbeltgrad, lederstilling, frivilligt arbejde, have børn, være gift osv i en meget tidlig alder.

Ok nu ved jeg godt det er sat på spidsen, men i ved hvad jeg mener?!
Jeg ser tit teenagere lige kommet ud af gymnasiet som nu føler et stort pres på dem. De skal være meget målrettede i en meget tidlig alder. Jeg oplever selv at der pludselig kigges skævt til det jeg laver. Og jeg har endda aldrig været uden arbejde, jeg er studerende og stadig kigges der skævt til mig. Jeg er 28 og igang med min BA. Jeg har boet flere år i udlandet, jeg har ikke noget friilligt arbejde, tilgengæld holder jeg mig selv igang. Jeg har et arbejde, jeg passer mit studie. Det er ikke et elitearbejde jeg har og mit studie er heller ikke elite. Faktisk er der ikke ret meget af det jeg laver som er elite, men jeg har det godt i det tempo det kører.

Alligevel oplever jeg sgu at folk er begyndt at kigge skævt til mig. Oven i købet nogle af mine venner der altid har sagt, at de ikke bare vil ræse det hele igennem på nogle få år, men også huske at nyde livet lidt. Men de er selv hoppet med på karrierevognen. Det har jeg sådan set heller ikke noget imod, men jeg synes det er forkasteligt at der åbenbart ikke er plads til folk som går af en anden sti.

Jeg forstår det ikke. Oplever du det samme og hvordan og hvornår blev det sådan her?"

- Jeg er fuldstændig enig med det skrevne. Lidt konkurrence er sundt, men man skal også kunne slippe tøjlerne engang imellem. Det går ikke at prøve at overhale hele tiden. Det er måske derfor flere og flere bliver indlagt med kæmpe-depressioner osv, og mange kradser af med stress osv og stress' følgesygdomme...

Hvad synes du? Har personen der har skrevet fat i noget?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Træt af karrieredanmark"
  • #1   11. apr 2008 Ved sku ikke. Jeg har boet i england og arbejdet i et års tid, haft flere leder stillinger inden for marketing, og vælger altid at gå mine egne veje.

Har ikke lagt mærke til om andre kigger surt min vej pga dette, de fleste har nu ment det var fint at jeg altid gjorde som jeg selv ville, da det også viste at jeg havde viljen til at være som jeg ville være.

Synes man skal kæmpe for det man virkelig vil og blive ved med at prøve uanset hvor mange der fortæller en at man ikke kan. Giver man op, lykkes det aldrig.

• #2   11. apr 2008 Hvis man føler pres er det sikkert også fordi man omgiver sig med venner , kollegaer mm der alle lægger pres på hinanden.
    Man tør ikke være sig selv og være lidt / meget anderledes og have selvstændig mening.
    Desværre er der også mange forældre der lægger pres på deres børn for at åbnå de ting de aldrig selv gjorde eller have evner til.
    Det er ikke fordi man tager en høj uddannelse at man bliver lykkelig eller rig.

• #3   11. apr 2008 Ikke rigtigt..

Jeg kørte stik imod alle andres regler og forventninger..

Jeg afsluttede en 10.klasse, havde en forældres drøm som ingeniør.. i løbet af de efterfølgende 3 år prøvede jeg lidt af hvert.. fandt aldrig mit mål..

Så gik jeg ud, startede skifteholdsarbejde på fabrik til lorteløn.. nøj de gamle var skuffede.. stoppede det arbejde, da jeg fandt mit mål.. fandt det jeg ville.. procesoperatør smiley og det er jeg så kommet i lære som..

Pt er jeg 22, startede op for et halvt år siden på uddannelsen.. Den med at unge skal vælge deres livs uddannelse inden de bliver 17, er fandme hul i hovedet.. Der er MEGET få der 100% er sikker på det er det de skal lave.. eller VIL..

• #4   11. apr 2008 Jesper S
    Kan kun være enig med dig.

Jeg mener man skal have det godt med det man laver, så lad de andre tænke hvad de vil.
    Jeg har tidligere arbejdet alt for meget, dette har jeg stoppet og prioriteret det der for mig er vigtigt.

• #5   11. apr 2008 Folk må selv om hvad de vil, bare at folk er igang med noget så de ikke går og nasser på samfundet.
    Jeg er en som altid har haft nogle mål med min karrier, jeg er 22 og om 2 mdr, har jeg fået job som salgskonsulant inden for have/park og landbrugs baranchen, hvor jeg har fået ansvaret for disse maskiner og hele 3 trekantsområdet + + +... men om folk går den diretke vej til deres "mål" eller om man arbejder lidt først må folk selv om..
    Men vil dog mene at alle har en form for mål. nogle er meget job rettet og andres er mere privat rettet. men alle over 20 vil jeg mene har en slags for mål de vil nå i livet.

• #6   11. apr 2008 Man skal altid stile efter det bedre, men også huske at nyde det man har, her og nu..

Martin J; jeg vil til dels give dig ret, men det er altså ikke alle samfunds nassere, der har det lige sjovt. Hvis du tror at det er nemt at være, i den det af vores, (gode samfund), så må jeg nok skuffe dig helt vildt. Jeg taler desværre af personlig erfaring,

• #7   11. apr 2008 den med giftemål og børn er jeg uenig i, der er tid nok til den slags, og vi bliver gift senere og senere i gennemsnit.

Men PRESSET for at finde det rigtige job og den rigtige partner er der fra starten, og det er et problem hvis man føler det. jeg vil nu sige jeg oplever mere "sløvsind" her i Århus end hjemme i Esbjerg - at folk springer til og fra uddannelser og først får børn på den anden side af 30'erne. -men det er jo selvfølgelig også folk der er 10-15 år ældre end dem du snakker om.

Kommentér på:
"Træt af karrieredanmark"

Annonce