{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.313 visninger | Oprettet:

s C
s C
Følger: 1 Emner: 164 Svar: 258

savsmuldstapet {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen..Vi skal d.15/8-08 flytte ind i et lille rækkehus, og det er super dejligt osv.MEN på væggene er der savsmuldstapet og det har jeg altså en allergi overfor kan slet ikke li' det hehe..
Så her kommer spørgsmålet, hvordan får jeg lettest helt glatte vægge?Skal savsmuldstapet af gipsvæggene eller er der en anden metode??
PS vil gerne ha' fuldspartlede vægge..

På forhånd tak..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  savsmuldstapet
  • #1   18. maj 2008 Ja selvfølgelig skal det af, så igang med en skraber smiley fuldspartel og så filt på

• s C
    s C Tilmeldt:
    sep 2007

#2   18. maj 2008 Ja men har også hørt at man kan komme til at smadre gipspladerne helt..!?Og at man evt skal bruge noget plastikmaling eller sådan noget!

• #3   18. maj 2008 du kan også spartle savsmulds tapet over og smide filt på

• #4   18. maj 2008 hey jeg har malerfirma og ka godt vejlede dig..du vil ødelægge gipspladerne totalt hvis at du går igang med at skrabe det ned..så slib det ned med en girafsliber og fuldspartle ovenpå det så derefter opsætter du din glasfilt..

mvh klaus

• #5   18. maj 2008 er selv lidt i gang med samme projekt, huset her er overklistert med det rapet, så jeg har købt en tapetskraber og ellers gået igang med et værelse af gangen og har nu sat glasvæv op i stedet.
    Mit sidder godt nok på gasbeton, men det er okay nemt at få af med sådan en skrabet hos mig, men om det gælder hos dig kan jeg ikke svare på, ellers kan du leje en damp maskine hos silvan, måske det ville lette dit arbejde lidt.

• #6   18. maj 2008 glasfilt ikke galsvæv smiley

• #7   18. maj 2008 faktisk så er tapet afdamperen blevet gjort ulovlig for os malere da den danner kondensvand i lungerne smiley

så skal der tapet ned og det ikke er gipsplader som underlag,så varmt vand med tapetopløser i og rund det på væggen flere gange så er det meget nemt at få ned smiley

• s C
    s C Tilmeldt:
    sep 2007

#8   18. maj 2008 Ok klaus dejligt med en fagmand..Kan det passe at man også kan male med noget plastik maling på tapet og så fuldspartle og så væv på??

• #9   18. maj 2008 Klaus S - det var jeg ikke klar over, men bruger slet ikke sådan en damper synes den er kejtet at arbejde med, så heller bruge lidt knofedt og skrabe det hele af. smiley

Held og lykke med dit projekt s C - jeg vil da lige anbefale at, når du nu er igang med at lave vægge, så få lavet det som skal laves f.eks ledninger ind i væggen osv. det har jeg gjort og har sat mit tv op på væggen med alle ledninger spartlet ind, det ser super fedt ud.

bare et forsalg.

• #10   18. maj 2008 ja det kan man også gøre smiley

• s C
    s C Tilmeldt:
    sep 2007

#11   18. maj 2008 det tror jeg at jeg vil gøre det ser nelig superfedt ud ja..Tak for det Lars S

• s C
    s C Tilmeldt:
    sep 2007

#12   18. maj 2008 Okay folk har bare så mange forskellige meninger..Tak for det Klaus..

• #13   18. maj 2008 ville nok tage en stripper og strippe det øverste lag af og derefter gøre væggene våde og lade det æde vandet og derefter tage stripperen igen og skrabe resten af.

også går du bare igang med filt og vævgrunder første gang. og derefter 2. gange almindelige plast maling..

rimelig enkelt.

Kommentér på:
savsmuldstapet

Annonce