{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.303 visninger | Oprettet:

Betaling af håndværker! Fair? {{forumTopicSubject}}

Jeg har haft vvs-folk på besøg, de har været her 2 gange, og jeg har selv gået i lejligheden hver gang.
Dag 1: 1 mand fra 13-14 ( afmontering af toilet og vask)
Dag 2: 2 mand fra 9-13 (Montering af afløb + vand til en vask) + de holdte 2 pauser af 1x15 min+1x30min

På dag 2 var den ene af vvs`erne her i ca 30 min, hvorefter han kørte på "tømmerhallen" efter alle delene/rør..

Firmaet ligger under 3 km fra min lejlighed..

Nu har jeg sku fået en regning på 16 timer!! + div dele..

Så vidt jeg kan regne ud giver det kun 9 timer incl pauser..

Kan jeg gøre noget ved dette??

Evt klage nogle steder?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Betaling af håndværker! Fair?
  • #1   5. jun 2008 du kan jo ringe til deres mester? og hvis at det ikke går i held, så er det vel forbrugerstyrelsen du skal have fat i

• #2   5. jun 2008 Tag kontakt til mester! ikke andet for!

Man skal jo betale for en vare man får og du mener jo ikke du har fået varen smiley

(kunden har altid ret)

• #3   5. jun 2008 Ring da til firmaet og fortæl hvad du skriver her..!

• #4   5. jun 2008 prøv og klag...
    mine forældre oplevede det samme!.... og der udtalt en anden håndværker sig om den regning at "han havde da godtnok taget ved i den dybeende"

• Krup p
    Krup p Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 123
    #5   5. jun 2008 Du siger bare a tdu ikke vil betale for de timer der er blevet brugt.
    HAr selv været service elektriker og jeg vil da gerne indrømme at når man skal skrive sedler mandag morgen så kan der forekomme et lille plus eller 2 på nogen sager.

Men du skal jo betale fra de sætter sig ind i bilen i firmaet plus evtuelle ting de skal hente i tømmerhallen for at kunne lave dine ting.

men 16 timer lyder lige voldsomt nok syntes jeg.

• #6   5. jun 2008 Narh .. du må vidst lige kontakte dem engang, og få orden i det ..

• #7   5. jun 2008 Ring til firmaet og fortæl dem samme historie som du skriver her. De er sikkert til at snakke med, hvis du taler med en bestemt stemme. Og hvis det ikke virker må du jo bare true med at gå til medierne med den lortebehandling. Så er jeg rimelig sikker på at chefen hurtig er til at snakke med... smiley Det virker altid at true med medierne...

• #8   5. jun 2008 Du betaler også for den tid de bruger til at hente matrialer, fx pakke bil osv. Som til et vis punkt er fair .

• #9   5. jun 2008 Nej det lyder selvfølgelig ikke fair.

nu er jeg selv vvs'er og laver den slags til hverdag, men som regel har kunderne aftalt en pris på forhånd? eller et ca. timeforbrug...

det var ikke på tilbud eller hvad?

ofte har firmaerne altså også faste time satser for opgaverne.
    det vil sige at hvis de laver et badeværelse på 10 timer. så tager firmaet måske 12-15 timer fordi det er normalen.

men det skal jeg ikke gøre mig klog på! hehe! jeg laver bare arbejdet jo.
    men umiddelbart lyder det forkert at skriver for 16 istedet for 9-10 timer.

snak lige med vvs mesteren stille og roligt til at starte med. evt. spørg om der er en årsag til det???

hvis han ikke er til at snakke med så kan man klage div. steder.

• #10   5. jun 2008 Ring til det firma du har haft ude, og forklar det som du lige har gjort her, så må de jo kunne forklarer... og hvorfor har du egentlig brug for at kører efter dele på dag 2 ? burde de ikke vide hvad de skal bruge efter og ha været der første gang??

• #11   5. jun 2008 Negeren --> hehe nu er det ikke altid "bare lige" at skifte toilet og vask!

hvis der skal laves nyt afløb + vand osv... kan det alt efter bygnings type være lidt mere end den sædvanlige montering

Martin --> præcis, også sådan noget som bortkørsel af affald, som f.eks. det gamle toilet betaler man også for ved jeg.

• #12   5. jun 2008 jeg ved at de møder kl 7.30 på værkstedet, men de var først ude ved mig kl 9! men hvad har de lavet i de 1,5 timer??

Det skal også siges, at jeg generalt ikke sýntes om det arbejde de har lavet.. syntes de har været lidt sjusket..

• #13   5. jun 2008 Jonas --> ja det er ikke i orden.
    jeg vil sige senest kl. 8 på stedet.

ofte siger man at man møder kl. 7:30 og står ved kunden kl. 8
    så har kunden også lige tid til at stå op osv...

nogen gange er vi der også først kl. 8:15 hvis nu det ligger i den anden ende af byen.

• #14   5. jun 2008 De hentede jo materialer på "Tømmerhallen" efter at de havde været ved mig i en halv time.. og han vær væk i ca en time, og kam tilbage med alle de dele de skulle bruge.. Og de havde ingen dele med i firmabilen da de ankom

• #15   5. jun 2008 Dag 2: 2 mand fra 9-13 (Montering af afløb + vand til en vask) + de holdte 2 pauser af 1x15 min+1x30min.. mesteren tager samme timeløn pr mand. altså er det her allerede 9,5 timer

• #16   5. jun 2008 men prøv at snak med mesteren selv. og hvis han ikke vil gå med til at kigge lidt på den regning så ved jeg man kan klage flere steder omkring den slags.

men så bliver det igen vurderet om det er rimeligt med den regning

det kunne jeg nemt sige dig hvis jeg stod der. jeg laver jo selv den slags arbejde til hverdag.

men hvad skulle de lave? KUN afmontering + montering? eller skulle der forbindes nye rør i en kælder? afløb? osv..? rilles ind i vægge? osv..????

• #17   5. jun 2008 håndværkere holder frokost kl ni, og middag kl 12. det er næsten det samme i alle firmaer..

• #18   5. jun 2008 Jeg har selv stået for ALT oprydning, samt smidt toilet/gammel vask + div. rør ud !!

• #19   5. jun 2008 Dennis --> jep... sådan gør vi også!

frokost kl. 9 sharp!!!! og så middag omkring kl. 12

men selvfølgelig er vi fleksible hvis vi har lidt travlt eller skal nå noget andet.

så må man lige flytte det lidt

• #20   5. jun 2008 du skal bare brokke dig.

Havde selv en lign. episode, men der var tale om en forsikringsskade pga. vandskade i mit badeværelse.

Der kom en regning fra tømmeren. 16 svendetimer og 24 lærlingetimer på at optage 4m2 vinyl gulv, udskifte plader og understrygning. Kostede 10.000 alt i alt, og hvad værst er, de kan kun være 1 person i rummet af gangen... Sytnes det var vildt dyrt, men kan jo være fordi det var en forsikringssag.

• #21   5. jun 2008 Jonas --> det er da også for dårligt...

normalt tager man sit affald med sig!
    alt jern, rør, sanitet osv...

jo mindre du havde aftalt på forhånd at du selv bortkørte affald?
    havde du slet ikke aftalt noget? det var bare på timeløn eller hvordan?

• #22   5. jun 2008 Den ene af de folk der var her på dag 2. var også 2. års lærling, men ham betaler jeg åbenbart svende-løn til ?? kan det være fair ?=

• #23   5. jun 2008 Macbaby --> nej kunden betaler som regel ikke for pausen. det gør medarbejderen selv eller arbejdsgiver.

men det lyder bare mærkeligt det der?!

ofte ved sådan nogle opgaver der, er der allerede fastsat en pris fra mester hvor der er beregnet nogle timers forbrug + materialer og moms.

• #24   5. jun 2008 Jonas --> ja hvis han arbejder på egen hånd i egen bil osv...
    så skal mesteren ifølge overenskomsten give ham et produktions tillæg selvom han er lærling.

så han for mere, næsten lige så meget som en svend mener jeg...

selvfølgelig alt efter hvilken del af landet vi er i? hvilken kreds de hører ind under.

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.603
    #25   5. jun 2008 det er lige overdrevet nok!
    ring og forklar at du var til stede hele tiden og fortæl dem tiden.
    det kan godt være svendende har skrevet hele dagen på fordi de ikke gad lave andet og så bare er kørt hjem bagefter, men det er firmaets problem at snakke med svendene hvis det er tilfældet. en anden mulighed er at firmaet bevidst ligger flere timer på når de fakturerer, for lige at se om den går. desværre går det alt for ofte (har selv været ansat som elektriker et sted hvor de gjorde sådan over for de store kunder i hvert fald)

så slår de af i prisen øjeblikkeligt når de bliver bustet i det

• #26   5. jun 2008 Jeg havde først fået et fast tilbud! men det var ALT FOR DYRT, og så aftalte jeg med ham som gav mig tilbudet, at jeg selv kunne borer de huller, samt noget andet, "Altsså lave Alt klar til dem så de KUN skulle trække de nye rør (ingen udfræsning eller andet)", og så skulle de selvfølgelig blive billigere..

• #27   5. jun 2008 Kan huske vi fik nogen vvs mænd til at tilslutte 3 rør.. vi snakker om rør med gevind der bare skulle plukkes sammen, ganske enkelt.. det tog de 5000 kr for. Efter de fik advokat på så gav de op..

• #28   5. jun 2008 Steffen --> ja jeg har også hørt om det.

men igen, det er altså tit at der er fast pris på montering af f.eks. toilet

sådan at det er beregnet til 2 timer. hvilket det tit tager inkl. alt

at svenden så skynder dig helt vildt og klarer det på 1 time eller 1 time og et kvarter er en anden sag. derfor bliver kunden stadig faktureret for 2 timer.

men det andet er overdrevent

• #29   5. jun 2008 Jonas --> ja okay...
    så har de det også med at blive træls, hvis man afslår et tilbud og selv begynder at lave noget af deres arbejde! hehe...

det har jeg godt prøvet.

men snak lige med mesteren først. de er som regel til at snakke lidt med. er det er stort eller lille firma? store firmaer er tit nemmere at have med at gøre. der betyder 5 timer til eller fra ikke altid så meget som det gør for 2-5 mands firmaer

• #30   5. jun 2008 De er vidst 12 mand i alt

• #31   5. jun 2008 okay...
    ej så ved jeg ikke...

men prøv lige at snakke med mester om det.

vi er ca. 35-40 mand hos os.
    og hvis der er noget med kunden. noget de er utilfredse med. så er vores mester næsten altid til at snakke med tror jeg.

kunderne er så heller aldrig utilfredse! :=)
    hehe vi er jo så dygtigt rørlæggere!

ej... vi har da haft enkelte.

• #32   5. jun 2008 jeg mener der er et klagenævn for vvs kunder

jeg kan bare ikke huske navnet på det skidt...!
    men det var i fjernsynet på et tidspunkt.
    de er dygtige til at snakke sådan en mester lidt til ro hvis han skruer lidt op for regningen....

• #33   5. jun 2008 peder >> hehe ja det skal du jo sige smiley

men jo de burde IKKE skrive så mange timer på når de ikke har været der alle de timer..... hvis de kun har været der de 9 timer er det måske mere eller mindre iorden at de skriver 10 timer på..... ved jeg da selv fra mit arbejde ( er udlært VVS montør ) at den godt kan smutte en halv time ved en kunde eller to om dagen så alle timer passer....

• #34   5. jun 2008 Thomas --> hehe nemlig...

ej men du ved hvad jeg mener jo!
    og som du selv siger, så kan 9 timer godt rundes op til 10.

men ikke 16, det er for meget.

men det er også svært at sidde her og snakke om, når man ikke har set det stykke arbejde der skulle laves.

• #35   5. jun 2008 peder >> ja 16 er LIGE for meget at skrive på det er jo 3 timer ekstra til hver mand som de bare har brugt på "at sidde nede ved vandet og drikke bajer på kundens regning " hehe.... ikke at det er noget jeg har prøvet hehe....

men ja det er svært at sidde her og sige "jaaaa det kunne snildt klares på 9-10 timer eller sådan noget osse alt efter om det driller eller ej.....

• #36   5. jun 2008 Thomas --> nej nej... det kender jeg heller intet til den slags! smiley

men ja, det kan nemlig godt drille.
    hvem har ikke ligget i en krybekælder med en gevindskære hoved og en tang. fordi maskinen ikke kunne være der? og man kan knap nok bevæge armene! argh...!!!

så er det ikke "bare lige" at snitte et gevind! hehe...

• #37   5. jun 2008 peder >> den kender alle VVS folk vel til..... så kan man KUN håbe at man har en lærling med smiley ( kan jeg jo godt tillade mig at sige nu smiley )

• #38   5. jun 2008 Så så!!

ikke flabet...
    men ja, som regel kan lærlingen nok skubbes ind i kælderen og skære gevind.

nu kører jeg for mig selv jo, så du kan ikke køre de lærlinge jokes af på mig! hehe...

jeg kunne også være udlært nu, men jeg har jo valgt det der energi halløjsa. ellers havde jeg været til svendeprøve for længst

• #39   5. jun 2008 Min gamle farmor har lige fået renoveret hele sit hus af polske håndværkere, og dem er da ingen pis med, de står i døren 8:00 sharp!, holder præcist 30min frokost fra 11:30 til 12. og ik 1 min over, plus de har en fornuftig timeløn, og ikke 4-500kr i timen som mange danske håndværkere (hvis det overhovedet kan gøre det). der findes polske firmaer der har overenskomster og faktisk behandler deres ansatte godt.

• #40   5. jun 2008 Og kvaliteten af deres arbejde er fuldt på højde med danske, selvom mange danske håndværkere siger noget andet (forståligt nok, STOR konkurrent)

• #41   5. jun 2008 peder >> det burde alle lærlinge sq osse.... for det er det man lære mest af hehe...

men jeg går jo stadig nede i skanderborg på det projekt og får en okay løn hehe....

• #42   5. jun 2008 Per --> ja det skal da nok passe...

men det er et enkelt stående tilfælde så.
    mange af dem sjusker osv...
    men JA! de overholder deres pauser osv... til punkt og prikke. ellers for de prygl af deres formand og ingen løn.

til gengæld er der mange af dem der ikke overholder overenskomster og sikkerhedsregler.

tro mig, jeg har set lidt af hvert ang. polske håndværkere!!!
    (toilet? sort sæk til at skide i) + ( seng? europapalle og et lagen! værsgo)

det er helt vildt nogle gange...
    ja de er billige og man for hvad man betaler for.
    dog er der nok tilfælde som du siger, hvor de laver det ordentligt osv...

men 95% procent fusker med sikkerheden og bygge regler osv...
    dem SKAL vi andre jo følge. så det er lidt ærgerligt at der ikke altid er fair konkurrence

• #43   5. jun 2008 Thomas --> JA! det fandt jeg ud af!

man lærer meget mere af det.

okay, er i ikke snart færdige dernede?
    eller det er måske helt fint til den timeløn? hehe...!

• #44   5. jun 2008 Per --> ja stor konkurrence fra de polske håndværkere?

men hvad? sikkerhed? hvor? ting som tager ekstra tid for en dansk håndværker. så som sikkerhed på stillads, briller, høreværn, maske, udsugning osv.. osv... osv...

alt det er fremmed ord for mange af dem. de er 110% ligeglade...
    jeg har endda oplevet 4 polakker dækket af asbest støv. uden nogen sikkerheds udstyr. de var helt støvet til og stod og hostede.
    de skulle bare fjerne noget gammelt asbest.

men det er klart at de kan gøre det billigere end ham danskeren der kommer i heldragt med støvsuger og avanceret ånderæts værn osv...

• #45   5. jun 2008 Peder B: ja der findes altid brodne kar både på polsk og dansk smiley

Men der er altså en del polske firmaer der operere fra polen i Danmark, hvor de bliver behandlet ordentligt.

Der er ingen grund til at danske håndværkere skal tage ublu timepriser, lønningerne er jo fuldstændig ud af porpotioner til f.eks en alm VVS'er vi snakker altså ikke lange vidergående uddannelser, eller hjerne kirugi de udføre. så måske skulle mesterne kigge lidt p åde lønninger og få skruet lidt ned for timeprisen hos kunden, så i måske kan konkurrere igen.

• #46   5. jun 2008 det med polske håndværkere jaaaaaa det er så bare IKKE altid de overholde de danske regler..... F.eks at samle pex inde i væggen på en ny indstallation...

peder >> jo der er aflevering her den 20 i denne måned så der er ikke længe til men vi er så færdige på stue plan og 1. sal med varme så det er godt nok.... men så mangler noget i kælderen og teknikrummet smiley

og det med timeløn sidst vi blev målt op lå vi på ca. 263kr i timen

• #47   5. jun 2008 Svigermor havde vvs'er ude for at skifte gasmåler og tilslutte komfur. Da de sendte regningen betalte hun og siden sendte de så en ekstra regning på lidt mindre end den første. Hun ringede og brokkede sig, men de påstod at de ikke havde gjort noget galt, så nu er den på vej i fogedretten da hun nægter at betale.

Det skal lige siges at hun har haft en anden vvs'er ude og kigge på det og de dele der står på regning nr 2 er der enten ikke eller står også på regning nr 1

• #48   5. jun 2008 tja...
    du har da delvis ret.
    nogle polske håndværkere har måske ordnede forhold

men skrue ned for timelønnen? hvad tror du da timelønnen ligger på gennemsnitlig? altså for en vvs i DK? hehe...
    den er ikke for høj skal jeg lige hilse og sige

det er bestemt ikke noget du bliver rig på.
    og nej det er ikke hjernekirurgi.

men det tager 4 år at uddanne sig alligevel og det er en af basis vejene til installatør, ingeniør eller bygningskonstruktør.

• #49   5. jun 2008 arh det skal du klage over.. måske de skal ha for 10-11 timer hvis de har brugt tid på at pakke vognen og smidt emballage ud.. men 16 timer er en tand for meget..

• #50   5. jun 2008 Thomas .--> hehe har du så set " Rustfri INOX til Pex 15 " samlet inde i en væg?

så undrer man sig hvad der foregår i hovedet på dem!!! hahaha!! vi var flade af grin!!

• #51   6. jun 2008 Peder B: prøv at høre en sjællandsk håndværker hvad han skal have i timen, den er noget højere her, end i jylland.

Og den type historie Anja og Brian kommer med bliver mere og mere alm her på sjælland (ved ik med jylland)

• #52   6. jun 2008 Per --> ja jeg har godt hørt om det...

vidste ikke du var fra øen

jeg er fra Århus.
    ved ikke hvorfor, men rygterne går jo! hehe...
    du ved jydske hånværkere er bedre og billigere end sjællandske?! ved ikke... ! hehe...

men sådan siges der jo herovre!
    skal jeg ikke kunne sige.
    jeg mener vores gennemsnit i Århus er 178kr i timen? eller deromkring.

• #53   6. jun 2008 peder >> nej det har jeg sq ikke set men jeg havde nok OSSE været færdig af grin over det hehe....

• #54   6. jun 2008 HAHA Per

Du har måske oplevet de "udlærte" polske håndværkere ? Men hva så med de 40 % som ikk overholder de danske love ? Det jo ikk for sjov de er det.. Er selv VVS og du sq bare vide hvor meget LORT tyske og polske arbejdere har lavet de sidste 3 år som vi er ude at lave om... Og den med timelønnen har vi regnet på da jeg var på skole... Det kan næsten ikk gøres billigere... Med timeløn, bil, forsikring, osv...

Jonas J

Synes den er lige i overkanten... Men husk du skal betale for de pakker bil, laver arbejdet, skriver diverse sedler... Der går flere timer med det end man lige tror...

• #55   6. jun 2008 thomas --> ja ik!?? det så fandme sindsygt ud!
    meget kreativt! men pisse utæt!!

haha!

nå men snakkes du!

• #56   6. jun 2008 Benjamin --> kunne ikke sige bedre!

vi lærte også noget på skolen omkring prisen pr. time
    det passer faktisk meget godt i sidste ende.

og ja, de laver rigtig meget lort de polske håndværkere. alle de regler der skal overholdes bare indenfor vvs faget, ja de bliver sjældent overholdt på nogen måder

• #57   6. jun 2008 øømm nu det ikke for at ødelægge jeres billede af polske håndværkere, men der er altså nogel der kan læse, og følger fint dansk byggelov :-).

Se det er så her kæde hopper af for mig, når danske hånndværkere tager penge for at skrive timeseddler og handler ting ind de skal bruge til at udføre arbejdet, til og med køre ture skal der betales for, det er altså flueknepperi der vil noget og er ik andet end undskyldninger for at hæve timeprisen, hvad blev der af service!!!. da min førnævnte farmor fik ordnet hendes hus, kørte mester ud med hende og handlede alt de skulle bruge, GRATIS!! det tog et par timer, DET! er service. og her halter danske håndværkere altså, er der ik et fag der hedder salg og service på uddannelsen?? burde der måske være

• #58   6. jun 2008 har snart ikke tal på hvor mange gange kontant og hvad alle de forbruger programmer ellers hedder har haft finger i håndværkere der har skrevet dele på regningen der slet ikke er skiftet og som i selv er inden på lige skriver 1 time eller 2 extra på regningen fordi man lige skal malke kunden helt, det er de programmer der har fået folk op af stolene og har ødelagt manges tillid til håndværkere.

• #59   6. jun 2008 Per

Hva uddanelse har du ? Du ved vidst ikk hvordan dagens Danmark hænger sammen... Hva laver du i daglig dagen?

• #60   6. jun 2008 ååhh jo benjamin ved kun alt for godt hvordan tingene hænger sammen i DK, og det samme gør de fleste andre, det er der der opstår problemer fordi folk er ikke så "dumme" længere at man bare betaler en håndværker regning uden at se på den med kritiske øjne, bare se eksemplet fra ham der har startet tråden her, det jo bare endnu et eksempel.

Hvad jeg laver og har af uddannelse er ret irrelevant i denne tråd :-).

• #61   6. jun 2008 Per

Du kan ikk regne med at en håndværker skal køre gratis ud og hente sager til dig.. At han skal udfylde sedler gratis for dig ?

Hva så med at tankstationerne begyndte at dele gratis benzin ud ? Det da service? Eller man kunne få vaske sin bil gratis ? Det da service...

Grunden til jeg ville kende dit erhverv eller uddanelse var for at lavet et eksempel ? Fordi det lyder som om på dig at hentning af matrialer ikk er en del af arbejdet ? Det tager sq da også tid ? Og hvis den tid skal være gratis ryger timeprisen da bare endnu højere op ellers kan det jo ikke køre rundt at have firma ?

• #62   6. jun 2008 Der findes altså mange der kan køre firmaer fint uden at tage penge for at køre ud til kunden, for at udføre et stykke arbejde, ik nok med at bossen kan trække mange af udgifterne fra ved arbejdskørsel så skal hab lige tjene lidt extra ved at kunden også skal betale for det!?. , Service behøver altså ikke være gratis benz eller vask, det kan være noget så simpelt som at skifte en pære i den ene forlygte GRATIS!! det tager 2 min for en der ved hvad man laver, men ville kunden ville få en kæmpe oplevelse af super service, for lige at vende tilbage til et tidligere spørgsmål, er der service fag på håndværker uddannelsen? det kunne tyde på det mangler.

• #63   6. jun 2008 og benjamin ved der er mange håndværkere der bestiller tingene online og får dem sendt ud til kunden eller firma adressen og meget af det der bliver bestilt tager altså kun 5 min, som regl får kunderne jo først tid ca 1 uge efter, og det burde være mere end rigle ti lat bestille varene hjem uden de store omkostninger for firmaet.

• #64   6. jun 2008 Per

Hah.. Du kan sq da ikk sammenligne 2 mins pæreskift med 15-30min Køresel +15min handel ved grosist ? Du ville blive klogere ved at være håndværker bare 14 dage... Vil sq i seng... Hvis du mener det kan gå det du synes vi brude så start da et firma og lav en god service og se hvor længe det køre rundt..

• #65   6. jun 2008 Jamen du ved jo hva du snakker om... Tager kun 5 min... Hehe... Dream on... God nat.. smiley

• #66   6. jun 2008 hør nu her benjamin sammenligner ikke 2 min pæreskift med noget som helst var for at give et eksempel på go service. og at det ikke behøver være extravagant.

• #67   6. jun 2008 Ja lad os det... Så må du da være klogere...

• #68   6. jun 2008 og nej ville absolut ikke blive klogere af at være håndværker i 14 dage *lol*

• #69   6. jun 2008 helt seriøst har i ikek et fag der hedder service elelr sådan noget ?

• #70   6. jun 2008 tror mange håndværker firmaer ville have godt af at køre noget LEAN.

Kommentér på:
Betaling af håndværker! Fair?

Annonce