694 visninger
|
Oprettet:
3 internet vs Bredbånd {{forumTopicSubject}}
Mig og min kæreste sidder og kigger på internet og vi har telmore bredbånd nu, men vi er lidt skuffet over det så vi har overvejet at skifte bredbånd til et andet selskab. så var det vi sad og snakke om 3 mobil, de har jo det der USB internet produkt om det var værd at spilde penge på eller om man skulle vælge dansk kabel tv eller dansk bredbånd
men jer der har 3 som internet udbyder... er det værd at spilde penge på og kommer der nogen ekstra regninger ved siden af forbrug eller ude for deres netdækning
jan 2005
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 8 Emner: 274 Svar: 998
Ang med at skifte over på andre net, vil der altid dukke en meddelse op om det, så med mindre du ikke giver den lov, så roamer den ikke af sig selv!
feb 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 2 Emner: 29 Svar: 2.018
feb 2004
Følger: 86 Følgere: 85 Biler: 8 Emner: 36 Svar: 378
/Troels B
feb 2005
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 3 Emner: 149 Svar: 1.409
sep 2005
Følger: 26 Følgere: 19 Biler: 4 Emner: 56 Svar: 480
men donglen fra 3 kan kun køres på 1 maskine, så hvis i har 2 så vælg noget fast...
mar 2006
Følger: 78 Følgere: 71 Biler: 3 Emner: 26 Svar: 261
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 137 Svar: 1.990
sep 2003
Følger: 91 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 42 Svar: 377
Og det dur sku bare...
Og hvad er det for noget pjat med at det kun kan bruges på en computer.
Man kan få 3 med router og WLAN idag...
Følger ingen med???
PM mig for yderligere spørgsmål...
jul 2003
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 4 Emner: 47 Svar: 3.480
Ude å æ land i vestjylland har jeg faktisk oplevet op til 4-5mbit på 3, men det er ikke stabilt.
Har man en bærbar er det kanon til surfing
sep 2003
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 95 Svar: 501
Jeg kan fortælle at 3 lige har vundet en test i ekstrabladet og blev kåret som testvinder inden for mobilt bredbånd. Derudover blev 3 kåret som bedste mobil-tv samt bedste mobile bredbånd i bladet MOBIL som udkommer hver måned. De lavede en test med alle selskaber som sælger mobilt bredbånd og 3 lå gennemsnitlig 200% over alle andre selskaber.
Se det sådan her, firmaet HI3G er 4 år gammelt, har pt over 300.000 kunder i Danmark. Dette gør HI3G til det yngste og mindste selskab, de sidder på 5% af telekunderne, MEN 85% af alle mobile bredbåndskunder er fra HI3G.
Problemet med 3 er de har et dårligt rygte pga. en dårlig periode i starten. Men tænker man over hvor nyt firmaet er, synes jeg ikke man kan tillade at stemple dem med gamle rygter.
Problemet den gang var at da 3 først kom, var der kun de andre selskaber som kørte 2G (GSM nettet) Det betød at 3 måtte etablere master da de jo kørte 3G som var en hel ny teknologi. En mast koster fra. 2 millioner op til 7 millioner kroner at sætte op. Derfor kan man kun rejse et vis antal om året da økonomien også skal være med. En anden fejl var at der ingen producenter var af 3g telefoner. Og LG gik som de første ind og lavede U8120, en klam grå klaptelefon som skulle blive det første hit inden for 3g teknologien. Det blev den også. MEN. LG havde brug en ny type silikone til at montetre højtaleren i telefonen. Men da vi danskere er nogle af dem som taler mest i telefon i hele verden betød dette en katastrofe. Silikonen begyndte efter noget tid at smelte og det gjorde højtaleren defekt. Dette betød rigtig rigtig mange reklamationer. Derudover havde denne model en fejl som gjorde at telefonen pludselig kunne skifte fra dansk til kinisisk. Igen, mange reklmatationer. Alt dette skabte et dårligt ry for Hi3G.
Men altså. På så kort tid må det siges at være en succes. 3 har pt over 2000 3g master i Danmark og dækker geografisk 87% af landet med 3g og befolkningsmæssigt 94% Idag bliver stort set alle de fede mobil telefoner lavet som 3g telefoner. Faktum er at 3g teknologien er nyere og bedre end 2g og er kommet for at blive.
Noget i sikkert heller ikke ved er at ejerne af HI3G, Hutchison Whampoa som er et af verdens største investor selskaber med en indtægt på over det dobbelte af Mærsk koncernen sidste år, solgte Orange til Telia for at starte HI3G. Ergo. 3 er ikke bare kommet ud af den blå luft, det er ejerne af det tidligere orange som har startet det op og jeg tror at det kommer til at gå rigtig rigtig godt for 3 fremover.
3 internet vs Bredbånd