{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lorte reg.afgift
  • #1   17. jul 2008 sådan er det i dk smiley

• #2   17. jul 2008 Thats Life.. Så flyt hvis du er utilfreds med afgiften smiley

• Tan T
    Tan T Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 9 Følgere: 8 Svar: 556
    #3   17. jul 2008 smiley .. man kan købe en m5 for de penge, mens man i danmark kan få en 320i smiley

• #4   17. jul 2008 Jeg tror godt man ka lave noget...Hvorfor er så varebiler gulnummerplader billige??? Jeg tror afgiften er blevet opfundet af danmark

• #5   17. jul 2008 Til gengæld for afgiften, så har vi gratis sygehuse, sygedagpenge, bistand mm. som man ikke har mange andre steder.

• #6   17. jul 2008 Jeg ka bare ikke forstår hvorfor det bliver sagt at såden er det bare i danmark det er ikke til at forstå

• #7   17. jul 2008 Men tilgængæld pga de høje afgifter i dk, så er bilen uden afgift billigst i hele eu, så folk tager fx fra luxemborg til dk og køber deres Poooorche og lader den stå her i noget tid og tager den med tilbage.. men hvad hjælper det intet, bare sort snak fra mig..

• #8   17. jul 2008 Det er pisse åndsvagt.. var ude og kigge på en ny Leon.. så ringer jeg til mit forsikring selskab for at høre prisen på en gul plade og en hvide pladebil..
    en gul plade bil var kun 450 kr billiger om året! hmmm den koster bare under halvdelen af hvad en hvide plade cupra koster.. det hænger da heller ikke sammen.

• #9   17. jul 2008 en rs6 med alt i udstyr koster omkring en million i DE. men her hjemme starter den fra 2,5

• #10   17. jul 2008 Det har men i hele EU næsten, enkelte lande har det ikke men kommer også til det land

• #11   17. jul 2008 Ufuk - Kort fortalt er afgiften høj, fordi vi ikke selv producerer biler som vi kan eksportere og tjene penge til skatskassen på, kort sagt handler det om balancen mellem import og eksport, så afgiften er høj for at beskytte den danske valuta

• #12   17. jul 2008 Jesper: Det hænger da fint sammen. Mekanikeren, pladesmeden, autolakereren og ham du kører ind i eller kører over - de er da allesammen ligeglade med hvad farve din nummerplade har. Deres pris er den samme...

• #13   17. jul 2008 Seriøs da skal gøres noget...da er bare rigtigt mange mennesker der har postnummer i udlandet men opholder sig stadigevæk i danmark....Hvem taber penge DANMARK...fordi folk som har postnummer i tyskland betaler Vægtafgift forsikring og alt til tysk stat...men køre og bor i dk... LORTEAFGIFT

• Tan T
    Tan T Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 9 Følgere: 8 Svar: 556
    #14   17. jul 2008 Jeg kan godt li at betale afgift.. så har jeg noget at bruge mine penge på smiley

• #15   17. jul 2008 Ufuk P - Der er ingen der afholder dig fra at flytte over på den anden side af broen

• #16   17. jul 2008 Hvad angår forsikringspræmie så koster det jo det samme at reparere på en hvidpladebil som på en gulpladebil.. forskellen på de ca. 500 kr er er en kalkuleret risikoværdi på de manglende bagsæder... kun en ud af ca 25 biler totalskades.. så... det er sjældent at et forsikringsselskab må punge ud med en ny bil... derfor er prisen så skræmmende ens.

• #17   17. jul 2008 Ja lad os droppe afgiften på biler.....og så dropper vi lige bistandshjælpen,førtidspension osv og så betaler vi selv for sygehus osv..........så var der sku mange der vågnede op

• #18   17. jul 2008 De kunne jo starte med at skære i ulands bistanden indtil de har styr på landet her... Synes efterhånden medierne er smaskfyldt med historier om elendige og klamme hospitaler, ventelister så lange så man dør inden behandling, elendige pleje/ældre forhold, nedslidte skoler landet over, et vejnet der flere steder i landet trænger til en ordentlig omgang osv osv osv...

Når alt det var nogenlunde på plads, kunne de sænke afgiften på biler x antal % og hive pengene ind andetsteds.. Eksempelvis hæve afgiften på sprut og cigaretter et par hundrede %..

Et andet alternativ til lavere afgift bliver jo også diskuteret.. Men vejskat gider i jo heller ik betale? smiley

• #19   17. jul 2008 Undskyld mig, men tåbeligt indlæg...

Man kan ligeså godt begynde at diskutere skatten...

Hvordan ville hele den danske brugtvognspark se ud hvis man lige satte afgiften ned med bare 80%? Hvor mange herinde ville ønske sig det værdifald på den bil de kører rundt i?

Tror alle kan være enige i at den danske afgift er høj, også meget højere end i f.eks. sverige. Men det er nu engang sådan det er i Danmark, hvor også skatten er høj. Tilgengæld er vores lønninger så også noget højere end i andre lande.

Det er et kompliceret puslespil som ikke bare lige ændres fra den ene dag til den anden, men hvis man er voldsomt utilfreds, så flyt til Sverige. Udlev alle drengedrømmene og flyt så tilbage til velfungerende Danmark når man har gjort det smiley

• #20   17. jul 2008 Lars Og brian P, det sjovt i får det til at lyde som om at de lande hvor der ikke er afgift er de vildeste ulande, i sverige er der skam også pension, gratis sygehuse, bistand osv. ;0)

Og færre dødsulykker i uheld pga. en meget sikrere vognpark, end den rådne i danmark, som er en af eu´s dårligste. uheld, skader og dødsfald koster jo ogsåpenge skal i tænke på

• #21   17. jul 2008 Men ufuk, hvis du ikke kan lide det, så må du jo flytte, for den bliver aldrigt lavet om i DK ;0)

• #22   17. jul 2008 Som det eneste land, betaler vi i DK bilerne 3 gange, og ja det er latterligt.
    Ellers havde jeg også købt en S 14a istedet for en S13

• #23   17. jul 2008 Anders ! vi får nok ikke dårligere veje af den grund, de kan sådan set ikke blive dårligere end de er nu.

Mht. værditab af de nuværende biler, er det jo en kedelig sag, at skulle miste mange penge på sin nye/nyere bil, men det er da i hvert fald noget jeg gerne gjorde, for at få billigere biler i fremtiden..

Men nu behøver afgiften jo heller ikke at forsvinde helt. Hvis den nu bare blev halveret, ville det jo være rigtig fedt, og bestemt noget der ville kunne mærkes..

• #24   17. jul 2008 Hold op drenge der er nogen af jer total mærkligt.....så vidt jeg kan huske er der også gratis hospital skole læger osv i tyskland sverige plus lavere skat og moms...danmark ligger nummer 27 i EU klima plan...fordi der køre biler fra 70erne 80erne jeg synes det er til grin..at nogen og brugerne skrev at men skulle flytte til sverige...nej jeg er glad for at bo i DK det er bare den lorteafgift...

• #25   17. jul 2008 Kim P DU har ret...Lars! og BrianP det er sku mærkligt at i gerne vil betale afgift held og lykke Lars! og BrianP...så bliver det heller ikk andet end golf fra 86 eller en mazda fra 93...det er jo sikreste biler HEHE

• #26   17. jul 2008 Det lyder da meget fint folk gerne vil have vi skal være som sverige og tyskland, så snakkes vi når i ser jeres lønseddel næste gang, den er nemlig halveret. Tak for kaffe siger jeg bare...

• #27   17. jul 2008 ufuk: Der er ikke gratis sygehuse i tyskland, der skal du selv betale til din sygeforsikring.

• #28   17. jul 2008 Who Am I ?..Det tror jeg ikk lige på løninger er nogenlunde det samme...tilgengæld er alt billiger i EU...NON DK....Det er min mening og jeg synes der må gøres noget...jeg ved godt hvordan vi har det når man tar en tur til tyskland...river i håret....

• #29   17. jul 2008 Nej Claus H det skal man ikke...og hvis du kan få en henvisning fra din læge i Tyskland så er der også gratis Briller og tandlæge....

• #30   17. jul 2008 fuk: det var da utroligt, du betaler til en sygekasse i tyskland, og gør du ikke det kan du ikke få alt behandlet. desuden så er lønningerne i Tyskland meget lavere, ligger på 6-7€ = 45-53,- for ufaglærte.

• #31   17. jul 2008 Tjaa.. Man kan jo spørge sig selv hvorfor svenske sygeplejersker og læger flygter til DK.. måske fordi de får mere i løn her??

Økonomien i Tyskland er vist heller ikke helt i top så vidt jeg ved...

Mht. at acceptere en afgiftsnedsættelse for at kunne købe en billigere bil senere... Jeg tror ikke den danske økonomi ville kunne bære at folk pludselig mister 100-200.000 i værditab da de fleste må anses at låne til deres bil.

Men jeg er dog også en af dem der sidder og hiver mig i håret når jeg ser TopGear og hører hvad bilerne koster i England. Og jeg sidder da også indimellem og irriterer mig over at skulle betale 50% af min løn til skattefar. Men sådan er det nu engang... Og så må man jo bare stemme på de politkere der deler ens egne synspunkter.. That's how it works!

• #32   17. jul 2008 Ja såden er det bare pga nogen vil betale verdens højeste reg afgifter...og nogen synes det sejt og betale afgift...Claus H jeg tror den løninger du snakker om er i Polen ikke Tyskland...Helt ærgligt drenge i snakker som om vi har verdens bedste hospitaler skoler læger og er verdens mest betalte mennesker..det passer bare ikke...Du får din afgift refunderet hvis det er tale om sænkning så der skulle ikke være noget problem der....Held og lykke med betaling af regafgiften...hvorfår lader vi ikk andre mennesker betale afgifterne..der er rigtigt mange udlandskefirma som bruger Danmark til mellemtransitland....HELT GRATIS

• #33   17. jul 2008 Ufuk: Nu arbejder jeg et sted hvor 40% af de ansatte er tyskere, og de arbejder her i DK, netop fordi lønningerne er så lave. Den ene er udlært speditør og hun fik 9€ i timen. Som du selv skriver DU tror..... Research og fakta er gode ting at have med i en diskussion;)

Tror bare du har fået det forkerte ben ud af sengen, men som så mange andre så er det bare snak i stedet for handling.....

• #34   17. jul 2008 En anden ting, en ny BMW M5 koster 92.500€ i D = lige knap 700.000 så ved ikke hvor du har dine oplysninger fra???

• #35   17. jul 2008 jeg ófre gerne en stak arbejdsløse bumser for en laver afgift bistands hjælpen er den " bedste" grund til forlk ik gider arbejde

• #36   18. jul 2008 Claus H den pris er ny pris...brugt pris ligger mellem 400dkr 500dkr...jeg vil bare spørge om det er sket noget elr er der tale om sænkning af regafGIFT...jeg tror det var i starten 70erne hvor afGIFTEN er blevet sat til %%%%...Det her er min mening og jeg synes ikke vi skal betale 5gange exstra for en mercedes...Alle BG bruger er klar over at regafGIFTen er for HØJT...jeg håber der bliver gjort noget....halvering måske det kan man også mærke

• #37   18. jul 2008 Regering og andre partier Vil aldrig nogensinde lave om på regafgiften på grund af der er mange som vil betale regafgift det er bare for dumt...tænk hvis bilerne blev billigere...Mindre C02 udslip mindre ulykker på vejene...

• #38   18. jul 2008 Ufuk P - Bare det du skriver tror til det hele siger en del om hvor meget du ved, nemlig intet. En faglært tysker hjemme i tyskland har en årsløn omkring de 15-20000 euro det er rundt regnet ~ 115-150000 Dkr, til sammenligning så tjener min kæreste 115000 Dkr som elev herhjemme, så hvordan du syntes du kan retfærdiggøre at skrive følgende "Det tror jeg ikk lige på løninger er nogenlunde det samme" kunne jeg da godt tønke mig at vide.

Kan godt være vi som dansker betaler mange afgifter osv. men vi tjener også tilsvarende mere, og har betalt mange af de ting som er egenbetalings ting i andre lande.

Men hallo, vi kan da sagtens indføre brugerbetaling på alt lige fra sygehus til vejskat osv. så skal JEG i det mindste ikke betale for alle rygerlunge operationer osv.

• #39   18. jul 2008 Ufuk: en anden ting er så at reg. afgiften er blevet sænket, ikke det helt store mener det er omkring 2,5%, men den er sat ned over et par omgange så spørgsmålet er om den ikke vil falde yderligere sådan jævnligt.

• #40   18. jul 2008 de danske veje er da i verdensklasse, vi har næsten 100% afalds veje.. i sverige ender man på en grusvej når man køre af motorvejen ( overdrivelse ved det... ) men der ud over bliver de danske veje vedligeholdt og ryddet for ting og sager ( sne og is ) afgiften dækker en masse masse masse gode ting som f.eks vejnet og alt det andet som skatten dækker.

kan ikke se hvad der er at brokke sig over, Danmark er da et af de bedste lande i verden all around...

ang det i medierne, så husk det er NYHEDER, altså de tager hvad der nyt plus hvad der sælger, og det gør skandaler og så banker de det vildt op og køre flere uger på det... se bare med unge billister hvis en ung lige har lavet noget eller lastbiler vs cykler osv... alt man læser i nyheder og medier skal tages med et gran salt

• #41   18. jul 2008 Nicolai Z du ved godt der sker mange ulykker her hjemme..noget er det menneskeligt fejl og resten på grund af lorte biler...Who Am I ?...jeg tror ikk løningerne er så lidt i tyskland... i Danmark har vi også nogen mennesker der tjener 9000dkr efter skat...prøv lige og kigge på butiksbranchen....Det er rigtigt tyske motorveje er nummer et i hele EU...Jeg kan ikke forstå hvordan min ven så tjener 2350 Euro om måneden..han er kun truckfører

• #42   18. jul 2008 Ufuk: 2350€ = 17000 dvs. han har ca. 105/t, vores truckførere har ca. 140....

Igen du tror ikke lønningerne er så lave, undersøg det da inden du bare siger at du tror....

• #43   19. jul 2008 Ja det er rigtigt!!!! Claus H men tilgengæld betaler tysker 19% skat

• #44   19. jul 2008 Ufuk: det passer heller ikke, det er deres moms der er 19%, deres skat er næsten på højde med vores.

• #45   19. jul 2008 Claus jeg tror du har fået mange forkerte oplysninger om DE..... jeg har familie i Tyskland og jeg tar der hvert år....havde faktisk tænkt på at flytte til tyskland..men ikke nu måske senere og stadivæk skal jeg arbejde i DK...det vil sige at jeg skal køre afgiftstfri BMW M5

• #46   19. jul 2008 Ufuk: Jeg ved jeg har ret, bor lige op og ned af grænsen og har gjort det i 20 år, og har masser af tyske kollegaer, men igen kan være at 200 tyskere tager fejl......

• #47   19. jul 2008 Ufuk: Kan så fortælle dig at der findes 6 forskellige skatteklasser i Tyskland afh. af om man er gift, hvor mange børn man har og hvor meget husstanden tjener sammenlagt..

Kommentér på:
Lorte reg.afgift

Annonce