{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
745 visninger | Oprettet:

Selvstændig virksomhed og der om. {{forumTopicSubject}}

Hvis der ikke står noget i ens ansættelses kontrakt, om at man ikke må drive lign. virksomhed ved siden af jobbet, er det så i strid med virksomhedens politik umildbart?

Mange firmaer idag vil jo ikke gerne se at deres medarbejdere driver en virksomhed i fritiden som kan skade dem, eller tage deres kunder, men om det er fyringsgrundlag ? dont know ?

Jeg arbejder som Kurer chauffør, for et større pakke firma i dk, og vil gerne til at køre lidt selv i fritiden. Der er ikke oplyst noget om det på kontrakten eller i retningslinierne der primært omhandler påklædning osv inden for firmaet.

Hvis jeg passer mit job, ikke smider mit visitkort hos kunder jeg er hos i forbindelse med min arbejdsplads, og ikke stjæler deres kunder "MED MINDRE" de selv henvender sig til mig efter arbejde, er det så et problem mener i ?

Bør jeg tale med min arbejdsplads om dette, eller bare kaste mig ud i det?

Hjælp søges smiley

Mvh Kenneth

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Selvstændig virksomhed og der om.
  • #1   22. aug 2008 Snak helt sikkert med din arbejdsplads inden , kunne jo være at du pluselig stod uden job

• #2   22. aug 2008 De må ihvertfald godt fyre dig for det, men om de tillader der skal du nok spørge din chef om

• #3   22. aug 2008 Oki, men hvis man går ind og spørger om den slags kunne de jo måske godt fristes til at tro at man ik gad være der, hvilket slet ik er tilfældet. Vil blot gerne være min egen herre en dag virksomheden kommer ordenligt op at stå

• #4   22. aug 2008 Kris> Som sagt, står intet nævnt i kontrakten om det, og da de er et verdensomspændt firma, er der ingen chance for at jeg ene mand blæser dem ud af vandet... handler kun om at køre lidt selvstændigt i fritiden ud over mit job

• #5   22. aug 2008 Pyr> Ok det vil jeg gøre... tak for rådet til alle ihvertfald

• #6   22. aug 2008 Kris> enig, ville ikke selv være glad for samme da jeg på et eller andet "dog meget lille plan " er en mulig konkurrent til dem.

Havde jeg lavet hvad som helst andet, var det ikke noget problem, men må undersøge sagen nærmere med min arbejdsgiver og bliver der sagt nej til det, så må jeg jo leve med det.

• #7   22. aug 2008 jeg ville ikk turde gøre det, men ku det evt være en ide at starte som selvstændig vognmand i det firma du allerede er ansat i.
    så er du jo sikret fast kørsel i starten og så kan ingen forbyde dig at du har ekstra kørsel om aftenen el anden kørsel hvis der ikke er kørsel nok i det firma du arbejder for

• #8   22. aug 2008 tigger, det er selvfølgelig også en mulighed, så er man jo bare lidt på den hvis man ikke kan finde de kunder i starten ud over det de giver en..

For den indtægt jeg har fra mit faste job nu ved jeg jo hvor ligger ca. hvor på det andet er svingende uden faste transport kørsels kontrakter på års basis.

• #9   22. aug 2008 jooo, men da det jo er en af de store firmaer du arbejder for tror jeg nu nok du ka få kørsel i 60 timer om ugen hvis det er det du vil.
    du kan jo så hvis det ikke gir nok kører eks aviser/blade om natten

• #10   22. aug 2008 munken> i know i know... men tager du skraldet hvis jeg ikke kan finde kunder selv til at køre nok penge ind fra dag til dag ? ingen går ud og får faste kørselskontrakter i flere år frem bare sådan uden nogen kender en overhovedet, man skal jo starte et eller andet sted, tillid tager tid, specielt over for virksomheder.

• #11   22. aug 2008 Zentic> Jeg tror sgu ikke det er noget problem at finde faste kunder. Hvis du sender mig en pb kan jeg fortælle dig om nogle forskellige der godt kunne bruge en selvstændig vognmand med en eller flere biler

Kommentér på:
Selvstændig virksomhed og der om.

Annonce