{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
624 visninger | Oprettet:

Domæne nameserver {{forumTopicSubject}}

God eftermiddag,

Mit spørgsmål, drejer sig om hvor hvidt jeg ændre nameserverne på et domæne jeg har fået som har stået på venteliste. Pt. står der jo Dk-hostmasters venteliste NameSevere, men skal have dem ændret til GDNS så jeg kan styre domænet derfra.

Så hvordan gør jeg , er der nogen kloge hoveder der har prøvet det før?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Domæne nameserver
  • #1   25. aug 2008 Hej Kris , Har en bruger hos GDNS , og har været inde og tilføje det.. havde godt lidt en fornemmelse, af det var under SOA... men er det så der hvor der står

"Import DNS via AXFR" ?
    Der står så jeg skal skrive en IP, men der kan jeg ikke skrive
    venteliste1.dk-hostmaster.dk
    venteliste2.dk-hostmaster.dk

• #2   25. aug 2008 Kris @ Perfekt, jeg prøver lige med det link, ser ud til at det var det jeg søgte.

• #3   25. aug 2008 Nåede så langt til at skrive IP'en, så melder den fejl. måske det fordi domænet ikke er opsat korrekt hos DK-hostmaster.
    Den skriver ihvertfald Navneserveren, 213.173.243.8, svarer ikke autoritativt for domænenavnet, domæne.dk. Ret venligst fejlen og prøv igen.

• #4   25. aug 2008 Hvis du skal have flyttet domænet fra en DNS-server til en anden, så går du ind på gratisdsn, og logger på. Så er det bare at gå ind under Primær DNS, og oprette domænet der.

Herefter modtager du mail fra dk-hostmaster, hvor du blever bedt om at bekræfte redelegeringen, hvorefter domænet flyttes til gratisdns. Når domænet er flyttet, så kan du rette alle de andre ting (IP, CNAME osv.)

• #5   25. aug 2008 Grrrr... Tak Kris.. og godt med de "2 ekstra øjne"... det er fordi de skriver det længere nede, der er jeg jo ikke nået til endnu.. hehe.. smiley men tak for hjælpen.

• #6   26. aug 2008 Fik det til at virke - tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
Domæne nameserver

Annonce