{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.830 visninger | Oprettet:

mekaniker løn og egenbetalte pauser {{forumTopicSubject}}

hvor meget ligger jeres løn på ude i landet, og hvor mange pauser har i, betaler i dem selv eller`??

jeg møder 730, fri kl 1600, og 1530 om fredagen, har to pauser a 30 min som jeg selv betaler, kan mester egentlig tvinge en til at holde to pauser, hvis man selv betaler, lønnen er omkring 145 plus pension, så det er også i den lave ende syns jeg
hvad med jer????

ved godt det har været oppe med mekkerløn et par gange og jer køwenhavnere får 180 +,, smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mekaniker løn og egenbetalte pauser
  • #1   1. sep 2008 jeg ved svendene ude ved der hvor jeg er i lære får omkring 175-185 også har vi 2 pauser af 30 min og dem betaler vi også selv og det er i midtjylland

• #2   1. sep 2008 Gennemsnittet i Århus og omegn er på 177,12 pr time iflg Dansk Metal.

Du bliver taget i røven. Jeg arbejder 7.30-15.30 + 7.30-15.00 fredag. Du arbejder altså 2,5 time for meget om ugen - to pauser eller ej..

• #3   1. sep 2008 Simon J -> Hvis det er dine arbejdstider, så prøv lige at regne dit timeantal ud. Så har du IKKE 37 timer om ugen

• #4   1. sep 2008 jeg fik 150 i timen ufaglært i odense plus pension også med en times pauser hver dag ... og blev budt mee da jeg sagde op

• #5   1. sep 2008 7.30-16.00 fredag 7.30-14.30. Første pause 15min næste pause 30min betaler ik selv. Er lærling så lønen er ik det samme.

• #6   1. sep 2008 hmm Simon J...
    4dage af 7,5time og 1 dag med 7 timer er altså ca 37timer om ugen her i nordjylland

• #7   1. sep 2008 René Ø: Luk arret, du ved ikke hvad du snakker om.

Torben B: Hvad er det du hentyder til?

Kris H: Luk røven og læs Metal's overenskomst

I er satme kloge.. Jo jeg arbejder 37 timer og ugen.. Jeg har en selvbetalt pause på 30 min og 15 min betalt om formiddagen. Jeg ser bare ingen grund til at "johan p" skal tvinges til at holde 30 min ekstra pause der TILLÆGGES de 37 timer. Hvis de er betalt af firmaet skal de INDGÅ i de 7,30 time på dag.

• #8   1. sep 2008 Han betaler selv begge kan jeg se.. Men nej det kan mester ikke kræve..
    Han skal betale 15 min om formiddagen.

• #9   1. sep 2008 Snak ordentligt

• #10   1. sep 2008 Simon J -> Er du dum? Var du også dum i skolen? Du kan IKKE have mere end ½ times selvbetalt betalt pause om dagen, og samtidig kun være på arbejde fra kl. 7:30 til 15:30, og 7:30 til 15:00 om fredagen. Det er FYSISK UMULIGT!
    Og nej, Johan P arbejder IKKE 2,5 timer for meget om ugen når det er 2 selvbetalte pauser. Prøv lige at købe dig en ny kugleramme!
    Og i øvrigt er pauser en del af lokaloverenskomsten, hvilken vedtages lokalt (deraf navnet)

• #11   2. sep 2008 Rene Ø: Hvad er nu det for noget lort at lukke ud? Er sikker på at jeg har fået bedre karakter i skolen end dig. Men nok om det.

Jeg har 30 min selvbetalt pause om dagen og arbejder som nævnt. Jeg arbejder 37 timer pr uge. Kan du forstå det, eller skal det skæres mere ud i pap?

Kris H: Du er rigtig nok dygtig..

• #12   2. sep 2008 hvis i vil bruge den tone i min tråd er det ikke god skik, syns i skulle oprette en tråd der hedder mundhugeri. det sku ikke baboom eller scootergalleri det her
    har talt med metal, der er ingen krav om mester skal betale nogen pauser, det er bare kotyme at nogle gør det.
    truck n roll, hvor fik du 150 ufaglært???
    mvh
    johan

Kommentér på:
mekaniker løn og egenbetalte pauser

Annonce