{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.249 visninger | Oprettet:

oliefyr..? - smed eller oliefyrservice {{forumTopicSubject}}

Hello... BG ;O)

- Jeg har endelig fået mig taget sammen til at få olietanken fyldt op idag, med DYR fyringsolie...men tæerne skal ikke fryse...MEN det gør de alligevel !!!

For 6 måneder siden gik mit 4 år gamle oliefyr i stå mens jeg var på ferie pga. en fejlaflæsning på pejlepinden.
Jeg slukkede derfor bare strømmen på fyret da jeg kom hjem og nu efter 6 måneder og med 1200 liter olie ville jeg starte op...
Men når jeg trykker på startknappen prøver fyret at starte men kommer ikke igang...Skal det evt luftes ud..?

Jeg fik for et lille år siden en NY brænder på da den gamle (3år) havde en defekt... Smeden satte en VISCOLUX - BENTONE B10FUV på den ( hvis det siger jer noget ??? )

Er der nogen som har et godt råd eller har fostand på dette... jeg skal dog afsted indtil iaften kl. 22 men begynder igen bagefter, da børnene siger der er koldt for fødderne om morgenen...

der kommer olie fra tanken og til filter og mener også det kommer til brænder...Men tør ikke skrue på noget endnu

Håber du har en idé og ja ringe til smeden vil jeg gøre i løåbet af imorgen hvis det ikke kommer igang...

mvh
Martin P

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  oliefyr..? - smed eller oliefyrservice
  • #1   17. sep 2008 prøv at trykke på startknappen en 5 gange hvor den så prøver at starte op, den skal lige have suget noget igennem, de plejer mange gange at udlufte sig selv, det gør mit i hvert fald og det er i hvert fald gammelt, så prøv at starte det en 5-6 gange så tror jeg det kommer ;o)

• #2   17. sep 2008 jeg skal løsne en lille skrue ved siden af min brænder og starte det til der kommer olie ud

• #3   17. sep 2008 der sidder tit en føler (øje) som kan mærke om der kommer flamme. træk den ud og rens den. plejer at være sod der sætter sig på den

• #4   17. sep 2008 Heysa

Løsen skruen ved din pumpe.. kommer der olie der?? Hvis ja... tjek din dyse så... hvis der også er olie ude ved den.. jamen så er det højs sansynlig nok din fotocelle.. ta den ud og rens den.. og i med den igen...

Hvis det stadig ikke virker.. hmm.. tja.. så kan det lyde som din kotrolboks.. er over det... ..

Hvis der ikke kommer olie.. så prøv at tænd den 4-5 gange.. virker det stadig ikk.. så prøv at løsne en omløber. så din streng kan blive luftet ud..

Hvis det heller ikk hjælper.. så få en smed ud og kig på det..

• #5   17. sep 2008 lige lidt mere hjælp... ;o)

http://vvs-eksperten.dk/upload/manualbentoneb10.pdf

• #6   21. okt 2008 hey prøv evt. at gå ned i din bygge marked og køb sådan en pumpe du sætter på din boremaskine og så sug olien op for hvis røret ud til din tank og tom eller fuld af lyft kan fyret ikke suge det op så sug så meget luft ud af røret og sammel det igen og prøv igen

• #7   21. nov 2009 tryk på knappen på kontrolkassen en 5gange og hold så en pause på et lille kvarter hvis der skulle stå en olietåge i kedlen..

Prøv så det samme igen.
    Virker det ikke, kontakt en montør..

Og lad være med at lytte til de ualmindelige dårlige råd som folk kommer med.. Der er altså 10bars tryk på olien, så skruer du skruen ud af pumpen som J£N$£N ! foreslår, og du går i panik og ikke lyn hurtigt slukker for fyret igen når olien løber til, så har du olie udover det hele.
    Ikke det snedigeste råd.
    Og blæseren er det jo med garanti ikke, da du kan høre det prøver at starte..

Montøren kan få liv i det..

Jeg tror nu mest på at det er et sugestop.. Da du er løbet tør. meget normal fejl vi kører ud på når folk er løbet tør.

Hilsen en energitekniker der arbejder med det til dagligt.

Kommentér på:
oliefyr..? - smed eller oliefyrservice

Annonce