{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.761 visninger | Oprettet:

vil til at køre gokart -hjælp... {{forumTopicSubject}}

Hey BG.

Vi er nogle stykker der vil til at køre lidt gokart, bare for sjov.
Vi regner med at købe nogle 100ccm karts, hvilken skal man købe?
Vi er fra Århus, hvor er det så bedst at køre henne? Og hvad koster det?
Det er kun på hobby basis:-)
Vi ved ikke noget om det, andet end at nu vil vi prøve, har haft lyst i mange år! Håber I kan hjælpe...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vil til at køre gokart -hjælp...
  • #1   19. sep 2008 Hvis det er på hobbyplan så ville jeg anbefale en futura motor som er en 125ccm med kobling, så i slipper for at skulle løbe dem igang. De er en smule dyrere men de holder tilgengæld væsentlig længere da de køre langt færre omdrejninger end de hurtige klasser af 100ccm. Futura køre naturligvis også hurtigt og har et dejligt moment..

Af gokarts, ville jeg kigge på dba for at finde det bedste tilbud.. der findes rigtig mange mærker, og alle anbefaler alle smiley Så det er mest hvad man selv synes ser godt ud rent tilbudsmæssigt..

De helt store mærker er crg, tonykart, zanardi, marenello..

Held og lykke, har selv kørt internationalt i 7 år smiley

• #2   19. sep 2008 på hobby plan ca 20000 om året

• #3   19. sep 2008 takker for svarene.
    Har ikke lige tænkt over 125ccm klassen... Umiddelbart er de noget dyrere brugt, end en 100ccm.
    20.000 om året!! Lyder godt nok dyrt, regner med at købe en kart til omkring 5kg og så lidt dæk og dele, et stempel i ny og næ...

• #4   19. sep 2008 De nærmeste gokartbaner/Klubber må være MKK i Ikast, og GGK i Grindsted. De har begge hjemmesider.
    Der er også nogle der kører gokart i DMKA, men jeg ved ikke rigtig om de har et sted at køre længere. Jeg mener de har kørt i Tirstup Lufthavn

• #5   19. sep 2008 Lars L: har selv kørt 100ccm pop1 og futura 125ccm og vil helt klart anbefalde at i køber en 125ccm som christian H vis i kun ska køre for sjov!! men alt hvad der står motor sport på er dyrt! så ja 20000 er vis ikke helt forkert det første år! jeg brugte mellem 30 og 60 om året de 3 et halvt år jeg kørte!

• #6   19. sep 2008 I skal køre formel yamaha da det er klart det billigste både i indkøb og vedligehold. Jeg har selv kørt og min bror kørte POP 1. Pop 1 er dyrt da motorerne ikke holder mere end ca 15 timer hvorimod yamahaen holder hele sæsonen. Til træning kan man køre på aflagte/halvbrugte dæk og til løb er kun 1 slags dæk tilladt så der er yamaha osse billig.

Spørg hvis det er i PB..

HH

• #7   19. sep 2008 Henrik "Golf II sælges/byttes"
    Formel Yamaha er billigt, men hvis det er løb man vil køre, så er det nok ikke den rigtige klasse. De kører jo næsten ikke mere.
    Hvis man som "hobbykører" vil køre løb, syntes jeg f. eks Rotax Senior er et bedre forslag

• #8   22. sep 2008 Takker for alle de fine svar...
    Men vi har snakket om, om man ikke bare kan tage nogle stykker ud og kører lidt race på banernes træningsdag, det kræver jo ikke rigtig noget!? Så kan man da lige få et par timers sjov med gutterne et par gange om måneden, eller er det helt urealistisk??

• #9   23. sep 2008 Du ska være medlem hos en klub for at køre/træne for sjov! dvs du skal have racer licens! kan ik lige huske priserne på de 2 ting men ca 2000kr sammenlagt for 1 mand! dvs alle dine gutter ska betale det beløb! ellers er de ikke forsikret osv... og det er være år det ska betales smiley

• #10   23. sep 2008 Okay, hvilken klub vil i anbefale, når man er fra Århus??

• #11   23. sep 2008 det ved jeg ikke helt!

men tjek dette link

http://www.gokartweb.dk/danskekartinglinks.asp?id=10688

• #12   12. dec 2009 jeg har en gokart til salg

Kommentér på:
vil til at køre gokart -hjælp...

Annonce