{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.261 visninger | Oprettet:

Hjælp, bedøm xenon kelvin {{forumTopicSubject}}

Hey
Er der nogen som vil give et bud på, hvor mange kelvin mit xenon lys er på
Se her http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=33286

På forhånd tak

(har lige købt bilen, og den anden er sprunget. - Så skal vide hvor mange kelvin denne er på, så jeg ikke køber en som ikke macher)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp, bedøm xenon kelvin
  • #1   26. sep 2008 Vil skyde på en 6000 kelvin...

• #2   26. sep 2008 tak
    Nu jeg har indlæg igang...

Andet spørgsmål
    Når xenonlyset har været tændt i ca. 15 sek, begynder det er blinke som stroboskob-lys (stavespasser)
    Hvorfor ?
    (ledningerne bliver møg varme, ligesom pæreren bliver ualmindelig varm)

• #3   26. sep 2008 Pæreren skulle meget gerne være koldere end en normal halogen. Stadige for varm til at holde, men dog koldere.

Hvis dine ledningere bliver varme, så ville jeg tro det er pæren. Men er ik så meget inde i det xenon gøjl. Det lyser simpelhen for ringe til at jeg gider at køre med det... 100 watt på fjern og 55 watt halogen på nærlys med relæ'er og tykke ledningere, virker meget meget bedre. Det er kun orig. xenon på biler fra 2002 og frem der er bedre...

• #4   26. sep 2008 jae... Jeg tror sku heller ikke jeg vil køre med det.. er blevet stoppet 2 gange idag.. Kørte ikke råddent eller noget.. De skulle bare lige tjekke
    Fik da også lov til at køre videre uden problemer

Men bilen skriger bare til politiet ''stop mig''

Så det vil bare være et selvmål at smide xenon på

• #5   26. sep 2008 det ligner med 6000 kelvin du har på.

Hvis det nærmest flimrer når du kører med det, er det forbi du skal have et lys relæ indover der kan levere nok strøm til dine pærer.. de sættes så efter batteriet ned til pæren så stopper de med at flimre (har det selv på min vento)
    Men ville råde dig til at enten droppe xenonet, for som du selv siger, bliver man stoppet en del.
    Eller hvis du vil beholde det, så købe 2 x nye pærer, eller helst (hvis du spørger mig) så køb et nyt sæt og få det lavet ordenligt.

MVH

• #6   26. sep 2008 Nicklas O
    Tak.. Tror jeg dropper xenon kittet og invistere i de der osram night breaker pærer
    Eller dem der hedder cool blue.. De er vist også hæftige

• #7   26. sep 2008 kan jeg godt følge dig i.. har fået min første (forhåbentlig sidste) 7-9-13
    Men har anskaffet mig en ny bil med org. xenon smiley hehe

• #8   26. sep 2008 jeg sys faktisk det ligner 4300K - se mit billede - jeg har 6000 i, sys det har lidt mere blåligt skær smiley

• #9   26. sep 2008 Anders
    Ja, det er rigtig..
    Men tror det er forskellen på kameraet.. for hvis jeg går ned og kigger på min bil, så ser der mere ud som på dit billede, end på mine billeder.

Men tak for buddet

• #10   26. sep 2008 Lasse...

Ja okay smiley - men mit er i hvert fald 6000K og taget med et spejlrefleks (et af de nye) så farverne skulle jo være iorden smiley

• #11   26. sep 2008 vil så også lige sige det er meget forskelligt fra lygte til lygte, og fra mærker osv.

har 4 kammerater der ALLE har 8000k i som mig.. og der er INGEN af os der har samme look.. og det er selvom at 2 af os har samme sæt..

Så det behøver ikk at ligne det sammen allesammen.. men kommer igen an på hvordan man kigger på dem.

MVH

• #12   26. sep 2008 Nicklas
    Okay.. det var jeg ikke klar over
    Fedt også lige at få med i sin viden om xenon

• #13   26. sep 2008 ja der er sku mange ting der spiller ind.. kommer også nogen gange an på om det er bi-xenon eller en H3 eller H7 pære der sidder i.. eller fx. om det er klart glas eller det er materet glas.. eller om det er en STOR parabol eller en lille parabol..

men alt i alt ligner de self. en del hinanden.. men det er sku svært at finde lige netop en der passer med ens engen..

+ når de begynder at dø bliver de svagere i lyset, så der taber de også noget af deres farve..

PUHA
    Lad os bare blive enige om at der findes en del faktorer der spiller ind når vi snakker xenon

• #14   26. sep 2008 Vil sige 4300k !!

Kommentér på:
Hjælp, bedøm xenon kelvin

Annonce