{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pexrør
  • #1   19. okt 2008 Nu arbejder jeg som vvs'er til hverdag, og bliver nok lige nødt til at spørge?

Hvad har du for et anlæg der kører hedt vamd? over 100 grader?

95 grader er meget almindeligt til central varme og fjernvarme
    Så vidt jeg ved, laver Wirsbo ikke noget i alm. størrelser der kan klare den slags varme.

men hvad er det til?

• #2   19. okt 2008 Men du kan da læse lidt om Uponors produkter her -> http://www.uponor.dk/templates/Page.aspx?id=1764

Eller kig på Wirsbo hjemmeside.

Men selv præisoleret rør har en max kontinuerlig fremløbs temperatur på 95 grader. og det vil jeg da mene er et af de steder hvor der bliver varmest.

Jo mindre du tænker på noget kedelanlæg der kræver kedelshunt og derved kører oppe i nærheden af de 100 grader? så syntes jeg du skal bruge jernrør.

• #3   19. okt 2008 Det er fordi vi har fastbrændelsfyr, og det hænder at det kommer op at koge, hvis vi er lidt for vilde

• #4   19. okt 2008 Så er det sku da fordi i skal have en akkumuleringstank på.

• #5   19. okt 2008 ja fastbrændsel kan godt komme derop af...
    det er rigtig nok

Især når kedlen har kedel shunt. så bliver det ret varmt

Jeg syntes du skal lave det i et andet materiale, evt. kobber.
    men prøv at kig det link jeg skrev før, hvis der findes noget pex i ordentlig kvalitet der kan klare det, så er det Uponor!

Men når vi snakker fastbrændsel så er det vel kun et kort stykke du vil føre pex? hvorfor så ikke bare bruge alm. sort jernrør?

• #6   19. okt 2008 Altså jeg forstår ikke hvorfor i ikke monterer en akkumuleringstank, og så montere en avtb ventil så i kan styre fremløbstemperaturen. Så kan i fyre tanken op til f.eks. 95 grader og med en fremløbstemperatur på 50 grader kan du f.eks. nøjes med at fyre hver anden dag. (selvfølgelig kommer det an på husets størrelse, isoleringsniveau osv.) Og du får altså ikke lige sådan et anlæg op at koge, + du kan lave alle dine rørføringer i almindelig pex.

Kommentér på:
Pexrør

Annonce