{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.266 visninger | Oprettet:

New York - Florida rundrejse spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hej

Min kone og jeg har besluttet os for at tage på en ferie til USA næste sommer og har i den forbindelse en række spørgsmål. Håber i kan være lidt behjælpelig med nogle af dem smiley

Vi er 27 og 30 år og har et budget der ligger på omkring de 25.000,- gerne mindre.

Er der nogle der har erfaringer med at rejse med FDM Travel? Vi har nemlig kigget på deres Florida rundrejse. Tanken var at kombinere en uge i New York med en sådan rundtrejse i Florida. ( http://www.fdm-travel.dk/usa/florida/best-of-florida-rundrejse.html )

Er det helt urealistisk at følgende kan nåes inden for budgettet:

Ca. en uges ophold i New York (hostel eller billigt hotel)
En rundrejse i Florida på 8-9 dage
Leje af bil i Florida
Fly indenrigs mellem NY og Miami ell. Orlando
Fly t/r fra Danmark.

Selvfølgelig uden lommepenge.

Hvilken tid er bedst at tage derover på? Mener mht. ferie og vejret. Har tænkt på Maj måned, er det helt galt?

Vi kunne evt. se om rundrejsen kunne ændres lidt så der ikke er så meget kørsel og mere tid de forskellige steder. F.eks. droppe St. Augustine, St. Petersburg og Fort Myers. Og kun køre rent Orlando, Miami og Key West.

Gruden er nemlig at vi gerne vil bruge tid i f.eks. Seaworld og Universal Studios.

Andre der har erfaringer om hvad man skal nå, hvad der er godt at se og prøve og ligger inden for en tidsramme på 14-16 dage og gerne under de 25k?

Mvh. Philip

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  New York - Florida rundrejse spørgsmål
  • #1   4. nov 2008 Hvis i alligevel er i Florida ligger der jo også kennedy space center, universal studios er fedt nok, ik noget vildt, men de har da verdens største Hard Rock Cafe hehe

• #2   4. nov 2008 LowDog H, hvordan kan du dog sige Universal studios ikke er noget specielt (o:

Jeg var i Universal studios i LA for 5 år siden, og det er noget af det absolut vildeste jeg har oplevet, bl.a. selve køreturen rundt i studiobyen og specielt terminator i 4D

Heidi & Philip V, kunne vildt godt tænke mig sådan en tur som du beskriver der, har selv været på rundtur med bil i USA.
    Det er også mit indtryk at man får lidt travlt, hvis man skal nå samtlige punkter i deres rundtur, men som du selv nævner, kan man jo bare springe et par enkelte steder over, så man ikke får stress (o:

Husk at I ikke skal have bil den tid I er i New York, specielt ikke på Manhatten, det vil være helt umuligt i en bil, deres undergrundssystem fungerer også rigtig godt, og Manhatten skal bare opleves på gåben, for at få hele stemningen på gaden med.

Vi var derovre 3 uger lige midt i skolernes sommerferie, og det var sgu næsten for varmt, 35 grader og en høj luftfugtighed hver eneste dag omkring New York og Washington, så forsommeren er måske at foretrække

• #3   4. nov 2008 ja, den tid vi skal være i NY skal vi ikke have bil. Det er både alt for dyrt om alt alt for bøvlet.

Og grunden til at vi ville fravælge et par steder på turen er fordi vi gerne vil ud og se noget, men ikke gider køre 300-400 km dagligt.

Tror også forsommeren ville være et godt valg, også pga. prisen måske?

• #4   4. nov 2008 Att. Kenth . : Der er STOOOOOOOOOOOR forskel på Universal Studios i hhv. LA og Florida. Syntes nu også selv at Florida var cool nok, men som sagt 2 vidt forskelligt opbyggede parker.

NB: SeaWorld er mega god underholdning.

• #5   4. nov 2008 Pappi, det forklarer jo en hel del så (o:

• #6   4. nov 2008 Hvad med økonomien. Er det helt galt?

• #7   4. nov 2008 Hej
    Jeg tog turen sidste år. Den billigste og mest fleksible måde at gøre det på er at bestille flybilletter og bil hos www.mrjet.dk. Når I så er der så finder i bare hoteller undervejs. Det er det billigeste og en meget fleksibel måde at gøre det. I skal dog have booket en overnatning hjemmefra, så i kan oplyse myndighederne om hvor i overntatter første nat.Der er rabathæfter alle steder hso McD og i supermarkeder etc med tilbud på hotelværelser. I kan få et fedt dobbeltværelse med balkon, havudsigt fladskærm, køleskab osv
    for 100$. Skal i bare have et sted at sove koster det 50$ eller mindre.Til Seaworld og Universal skal i sætte en dag af til hvert sted.
    I kan lave turen for ca 20.000 med fly til Miami, bil og overnatning. FDM er alt for dyrt, "Min" måde er billigere og mere fleksibel men FDM's tur er god til at planlægge din egen tur ud fra.

• #8   4. nov 2008 ps. I skal ikke droppe Sct Petersburg osv Det er det fedeste i Florida. Skær hellere ned på Orlando - prøv hvad der er der og så hurtigt videre

• #9   6. nov 2008 Er bare ikke helt vild med ideen om at komme derover og så først der skal til at lede efter overnatning. Sådan noget vil jeg gerne have afklaret hjemmefra.

• #10   6. nov 2008 Ring til FDM og sig dine ønsker. Det vil give dig et overslag på turen inden de booker flybilletter. Derved får du det bdste bud - derfra kan du altid vælge til og fra.

Har selv været u USA med FDM og skal det igen til sommer. Alt fungerer fint. Du kan læse om folks erfaringer inde på deres hjemmeside.

• #11   6. nov 2008 Ja, har læst lidt af dem. Men siden de er på FDM egen side må man gå ud fra at der næsten udelukkende er positive tilbagemeldinger de har derinde.

Derfor jeg gerne vil høre om det nu også forholder sig sådan i virkeligheden smiley

Regner med at tage kontakt til dem når jeg rimeligt har på plads hvad vi vil og nøjagtigt ved hvor menga penge vi har at gøre godt med.

• André E
    André E Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 1 Emner: 21 Svar: 42
    #12   23. dec 2008 hej, jeg har bestil 2 uger med fly og hotel i florida for 5800 pr næse gennem travellink, synes jeg er ret billigt.. Måske du kan bruge siden til noget... Held og lykke..

• #13   8. jan 2009 Har faktisk lige igår bestilt USA rejsen.

Dog ændrede vi lidt i rejsen så den indeholder en uge i New York. Derefter fly til Los Angeles i 4 dage hvor vi har bil og så kører vi til Las Vegas og er der 3 dage.

Bliver en FED tur. Team Benns stod for sammensætningen og koster lige under 12k pr. person.

Kommentér på:
New York - Florida rundrejse spørgsmål

Annonce