{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.052 visninger | Oprettet:

Debat: Racisme {{forumTopicSubject}}

Sidder her idag inde på Facebook, og ser hos en af mine veninder, at hun nu har meldt sig en i en gruppe ved navn 'Stop Racism!!'.

For mig er det for såvidt fint nok, men må samtidigt erkende en undren i mit sind, 'hvorfor ?' spø´r du sikkert.

For mig, går racisme ud på, at der er nogle indvider/personer, der ikke tolererer andre af samme "herkomst", hvilket kan skyldes forskellige årsager, eftersom vi har hvert vores synspunkt på de fleste ting her i livet.

Men dog er der en ting der slår mig.

Racisme i forhold til hvem??

Jeg opfatter pt "situationen" således, at når det kommer til stykket, så er det ikke meget, jeg ser af vandtro folk, som egentlig har så meget imod, folk af en anden trosretning, vi tolererer det faktisk en hel del, og de eneste vi egentlig er "racistiske" overfor, er dem der ikke kan opføre sig ordentligt, og det er vel ikke svært at forhold sig til, eftersom Danmark er "vores" lille land, og her vil vi ha´ det så godt som muligt.

Men om igen, kigger jeg på folk af en anden trosretning, og kan godt understrege, at jeg kigger på dem, der render rundt med Koranen "under armen", så er der absolut NUL Tolerance, overfor folk af en anden trosretning.

Jeg ser et folkefærd herhjemme, som rent faktisk har øget kriminaliteten drastisk på alle punkter, faktisk står det folkefærd for 50% af <b>ALT</b> den kriminalitet der bliver begået i Danmark, selvom de kun udgør godt 10% af befolkningstallet, hvilket jeg synes er en smule skræmmende.

Udover det, så bryder jeg mig heller ikke om hvordan de egentlig tér sig overfor en almindelig dansker, ung som gammel, og det er tydeligt at se, bare man kigger i gadebilledet el. div centre, så ser man knægte i f.eks 10 års-alderen, der stiller sig op, og rent faktisk vil slås imod et voksent menneske.

Den mentalitet er jeg ikke den store fan af.

Er man racist idag, fordi man ikke bryder sig om folk, der vil ødelægge sit lands idyl, med vold, hærværk og ødelæggelse, bare fordi de tror, at det er deres "legeplads" ??

Hvis det er tilfældet, så er jeg racist helt ind til marven.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Debat: Racisme
  • #1   19. nov 2008 der er nogen af de sort jeg ikk har noget imod har en da venner, men der er rigtig mange jeg ikk kan li fordi de spiller så smarte (er der så os dansker der gør, og dem kan jeg self heller ik li)

  • #2   19. nov 2008 tim P
    Det er på det seneste blevet sagt af politiet/kriminalforsorgen, mener sågar det var det Københavnske der fortalte det i skærmen en aften. Det fakta er rigeligt for mig.


  • #3   19. nov 2008 man kan os prøve at se fek.s igår, der var der sku lige en 4årige dreng der blev sparkte ned af en scooter, og det var en sort

  • #4   19. nov 2008 Jeg kan sige det meget kort:

    Det er fuldstændig vanvittig godt skrevet. På den vel nok mest børnevenlige måde, uden at der er nogen der kan blive sure eller harme over det.

    Iøvrigt - så bakker jeg dig 112 % op !!!
    Vi har fuldstændig samme mening, opfattelse og forståelse for dette emne. Og så er jeg endda nok lidt værre / hårere / ondere.

    Godt skrevet - men nu bliver der sikkert masser af sjov og ballade resten af dagen, herinde på BG smiley


  • #5   19. nov 2008 Kim H
    Jeg er nok også selv værre/hårdere/ondere, men har en datter på 5 år, så er efterhånden ved at vide, hvordan tingene skal siges pædagogisk korrekt ;o)


  • #6   19. nov 2008 BluezCat-DK *:

    Hahaha..... Ahhh, det var der det kom fra !!!
    Du har ihvertfald formuleret dig på en rigtig god måde, som burde at være til at forstå.
    Bare en skam, der trods alt skal være så meget debat vedr. dette emne.

    Jeg kan gøre det meget nemt, men så bliver jeg nok oxo skudt i løbet af et par minutter eller noget. Men sådan er det jo smiley


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 226
    #7   19. nov 2008 Jeg personligt oplever langt mere racisme fra sort til hvid, ind omvendt. Så er godt træt af at høre på folk brokke sig over de slemme danskere der er så onde ved de udskyldige indvandre. Bemærkninger som fuck danmark og lorte land, er for mig grund nok til af smide disse mennesker ud af landet.

  • #8   19. nov 2008 Jeg er venlig og imødekommende overfor alle - lige indtil de råber: FUCKING DANSKERSVIN efter mig... Så bliver jeg nemlig til et rigtigt dansk svin...

  • #9   19. nov 2008 HØRT ! Rigtig godt beskrevet, på den helt rigtige måde . Er fuldstændig enig med dig !

    Og nej jeg syntes ikke man er racist blot fordi man er træt af at betale penge til folk der bare skal ødelægge landet .


  • #10   19. nov 2008 Savner lidt en kommentar, fra en af anden etnisk baggrund, gerne en, der lever efter Koranen.

    Kom frit frem


  • #11   19. nov 2008 Jeg er totalt enig med dig BluezCAt-DK.. Er fandme godt skrevet! smiley

    At være racist er at have noget imod mennesker af anden etnisk herkomst UDEN grund. Fx grundet hudfarve..

    At have noget imod mennesker der skader det danske samfund, på en så alvorlig og uacceptabel måde, er blot almen rationel tankegang!

    Ps. jeg er ikke racist... Men HADER sidstnævnte mennesker!!


  • #12   19. nov 2008 NB : Det var helt præcist 58% af al voldrelateret kriminalitet, som var skabt af personer med anden etnisk herkomst.

    HVORFOR skal den vold være nødvendig spørger jeg mig selv ?


  • #13   19. nov 2008 Wikipedia skriver blandt andet som definition af racisme:

    Begrebet racisme anvendes i dag ofte i bred betydning, hvor det omfatter alle negative ytringer mod en bestemt religiøs, politisk eller etnisk gruppering. Andre mener at udtrykket kun bør bruges snævert om en egentlig klassisk racelære, hvor en race opfattes overlegen eller underlegen i forhold til andre

    Hvis man kort skal beskrive det med "jævne ord", så vil det altså sige, at hvis ens synspunkt er at alle med en bestemt etnisk baggrund, eller en bestemt trosretning er idioter, så er man per definition racist.

    Hvis man derimod IKKE skærer alle over én kam, og stedet uafhængigt af tro eller etnisk baggrund, har det synspunkt, at de der nasser på det danske system, ikke kan opføre sig ordenligt på gaden eller lign. er idioter, så har det INTET med racisme at gøre ....


  • #14   19. nov 2008 Da jeg ikke ser nogen af anden etnisk baggrund, kommentere denne debat, går jeg udfra, at de nok har forstået budskabet, og ikke kan se nogen fornuftig idé i, at modargumentere det skrevne.

  • #16   19. nov 2008 Ramazan A
    'viis en indvandrer og dansker kommer op og slås? Hvem får mest skylder? INDVANDREN'

    De bliver jo ikke dømt, medmindre der er belæg for det.

    Men omvendt, "indvandreren" får jo for det meste skylden, hvorfor ??.. Fordi sandsynligheden for, at det rent faktisk ER "indvandreren", er 9/10.


  • #18   19. nov 2008 Det handler bestemt også om god opførelse og respekt for ordensmagten i danmark, en ting mange med anden etnisk baggrund har svært ved desværre.

  • #20   19. nov 2008 Men kigger man lidt anderledes på det, så har en større procentdel danskere en bedre uddannelse og bedre social arv end indvandre har og det viser sig også at procentdelen af danskere der laver kriminalitet som er socialt belastet og med dårlig uddannelse har lige så høj kriminalitets procent som indvandre har, danskere er bare igennemsnit bedre uddannet og har bedre socialt liv uden for ghetto dannelsen, så hvis danmark kunne integrere tilflytter flytninge osv. bedre ville kriminaliteten for indvandre også falde drastisk og det kunne ende med, danskere faktisk stod med den største del af det kriminelle.

  • #22   19. nov 2008 Der er nu engang bare ikke så nemt som du skriver det, det er jo bevist og der kan ikke herske tvivl at det er sværre for en person der lever i et socialt belastet miljø at få en uddannelse end en der ikke gør, og at smide alle indvandre ind i boligkomplekser gør netop at det ikke er nemt for netop dem at komme ud og integere sig få en uddannelse og godt job.

    Ja der er nogen der kan ja der er nogen der er stærke nok, men det er langt fra alle der besider den kvalitet og her mener jeg så danmark har fejler i integrationen af flytningen indvandre tilflyttere and what not ved nemlig at smide dem alle i samme gryde og tro det løser problemerne. Danmark fik dem anbragt fik løst et problem her og nu, men det har skabt nye problemer netop ghetto dannelse og dårlig miljø og kriminelle.

    Nej folk vælger ikke selv deres fremtid, igen kommer det an på ens opvækst det taler alle målinger jo på, hvis du bliver født ind i et miljø vil chancen for at du forsætter i det være meget stor, det ikke kun i danmark men i ALLE lande det er sådan, så det er sgu ikke noget folk vælger selv.


  • #23   19. nov 2008 º Scapegoat º
    Det drejer sig om, at lære fra sig, og hvem er bedre til at lære fra sig, end dem der er kommet videre ??

    Man skal ikke bare give dem fisk, men lære dem, hvordan man fisker, hvis du forstår.


  • #24   19. nov 2008 Det forstår jeg godt, men sådan hænger det nu engang ikke sammen, det gælder ikke kun for indvandre men for alle også danskere.

    At sige man bare kan gå en anden vej er noget vås det kan man altså bare ikke, så ville alle målingerne være anderledes.


  • #25   19. nov 2008 º Scapegoat º
    Grunden til, at målingerne nok er som de er, er, at der er nogen der ikke vil gå den hårde vej, de fleste vælger den nemme vej.


  • #26   19. nov 2008 Der er sikkert mange der gerne vil, men man vælger ikke selv sin sociale arv og det er langt fra alle der kan gå en anden vej.

Kommentér på:
Debat: Racisme

Annonce