{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
883 visninger | Oprettet:

Selvophøjede politi mænd !! {{forumTopicSubject}}

Ja nu må jeg ha afløb for min fustration.......

i forbindelse med manden der endnte på hjelmen af en Taxa i sidste uge havde jeg i weekenden en større diskusion med nogle gæster vi havde.

Jeg hader disse selvudnævnte politimænd der kører rundt i trafikken som om de var ansatte hos færdselspolitiet !! Jeg brækker mig når fjolset der efter at ha lagt på hjelmen af en taxa står og siger "Vi er jo nødt til at gøre noget, han kunne jo ha slået nogen ihjel"
Ja det kunne han da, ud over ham der hang på hjelmen kunne han da ha slået masser af uskyldige ihjel fordi der lagde en på hjelmen af hans bil og fremtvang en flugt !!
Jeg forsvarer ikke den tåbelige taxa chauffør, men det er ikke amindelige borgeres pligt at få situationen til at eskalere, han kunne jo bare have anmeldt chaufføren til politiet.

MEN det der slår mig er så at læse dagen artikel i BT http://www.bt.dk/article/20081124/krimi/81124083/

Er der her igen tale om at der er nogen der kører rundt på mtorvejen og leger politimænd ??? Ja her resulterede det så i en dræbt 26 årig kvinde ?? Jeg håber det er BT der forsøger at få lidt kød på historien, for ellers skulle der godtnok gøres noget for at straffe den som måske med vilje har bremst traffiken på motorvejen !!!

ahhh, rart lige at komme af med det !!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Selvophøjede politi mænd !!
  • #1   25. nov 2008 Forstår ikke din fustration.. Hvis jeg opdagede en bil, som kørte som død og helvede, og andres liv ville være i fare, ville jeg helt klart forsøge at stoppe bilisten!

• #2   25. nov 2008 Det er din borgerlige pligt at hjælpe hvis du kan. Jeg siger ikke du skal hoppe op på hjelmen af en Taxa med 120 i timen - men hvis du ser en påvirket person der forsøger at føre køretøj, er det sku din pligt ikke bare at stå til og lade tingene ske.

• #3   25. nov 2008 man kan notere bilens nummer, kontakte politiet og lade dem om det... man kan tage nøglerne fra en spritbilist eller melde ham.. MEN - der er sq ingen grund til at gøre ondt værre... målet helligere IKKE midlet...

• #4   25. nov 2008 Ja, men det er jo ikke det der er tale om her........jeg har selv i flere tilfælde anmeldt spritbillister, men jeg kunne ikkefinde på at sætte mit eget og andres liv på spil for at stoppe en som har lavet en farlig overhaling eller har kørt for tæt på !!
    Jeg er ca 55000km om året på de danske veje og møder tit disse selvbestaltede panserbasser som med horn lygter vil gøre alt for at gøre andre opmærksomme på at de er kommet over 82kmt.

Oplever næsten dagligt på motorvejen nogen der med vilje bremser traffiken i ydersporet eller endnu værere BREMSER HÅRDT for at gøre opmærksom på at man er for tæt på...........ja flot når det så forudsager et harmonika uheld !!

Alle har idag en mobil......tryk 114 og anmeld synderen.......at forsøge at forfølge og presse en person der i forvejen skider på reglrne gør kun situationerne endnu farligere !!!

• #5   25. nov 2008 SÅ RIGTIGT da SQUIRREL !!

målet helligere IKKE midlet...

• #6   25. nov 2008 Pligt ja, men det er en ting at forhindre en situation, eller få den til at eskalere yderligere... Smide sig op på en motorhjelm, nej... Forfølge på afstand og ringe til politiet, ja...

• #7   25. nov 2008 Altså nu snakker jeg heller ikke om at køre ind i folk for at stoppe dem.. At hoppe op på en kørende bil, er jo direkte dumt.. Man aner jo ikke om psykopaten ville køre videre, som er tilfældet.

Men har man chancen for at stoppe skaden før den sker, gør man det...

• #8   25. nov 2008 Strafflovens paragraf 253 siger: Med bøde eller fængsel indtil 2 år straffes den, som, uagtet det var ham muligt <b>uden særlig fare eller opofrelse for sig selv eller andre</b>, undlader

1) efter evne at hjælpe nogen, der er i øjensynlig livsfare, eller

2) at træffe de foranstaltninger, som af omstændighederne kræves til redning af nogen tilsyneladende livløs, eller som er påbudt til omsorg for personer, der er ramt af skibbrud eller anden tilsvarende ulykke.

Dvs. hvis det kan ske under sikre og ufarlige forhold, hvilket det tilsyneladende ikke kan, i situationen med taxaen, så skal man hjælpe, ellers er det eneste man kan gøre at ringe til politiet, så enkelt kan det siges.

• #9   25. nov 2008 jeg vil nu holde med '''S J''' kan man stoppe noget så dumt som ham taxa manden har gjordt og stoppe andre billiste inden der sker større skade eller er farligt for en selv og andre så stop dem dog.

vis taxa manden får fængsel så siger jeg tak fordi vis amn er så dum at ha en liggene på motor hjælmen så langt som han har så er man jo dum i hovede.
    og de andre dum billiste der kære tæt for at komme hurtigt frem. så køre uden om isted for vis jeg vil køre 80 på vejen (som er lovligt) så behøves i ikke ligge op i røven så køre uden om det gør i måske mere klovt i.

min mening

• #10   25. nov 2008 Nu var det jo vel heller ikke sådan, at ham manden selv hoppede op på en kørende bil på kølerhjelmen af den taxa - sådan som jeg har forstået det.

Han stillede sig foran taxaen for at hindre den i at køre, hvilket resulterede i at taxamanden satte igang, og manden landede på kølerhjelmen og fik sig en køretur

Man kan så diskutere, om det var nødvendigt - for grundlæggende er jeg enig med egernet foroven

• #11   25. nov 2008 jeps.. selvtægt er ikke altid vel-tægt... har man sagt A, ja så må man også sige B.. desværre kommer C hurtigt derefter og medfølger D.. A og B er ikke så vigtige.. det er C og D man skal leve med bagefter!

• #12   25. nov 2008 Egerndrengen. Havde du kunnet forestille dig at en given bil ville køre dig ned og fortsætte med 120 i timen fordi du stiller dig foran ham?

Det handler om at han ikke kan forudse, manden er SÅ psykopatisk - og så bliver valget pludselig død ved asfalteksem eller at hænge på og håbe chaufføren slår hjernen til igen.

• #13   25. nov 2008 Casper H>>> alt er sq muligt - intet er sikkert.. noget er dog mere sandsynligt end andet.. Var det mig der sprang ud foran denne taxa, ville jeg nok sige at det var mest sandsynligt at jeg ville blive kørt ned...

og nej.. jeg skal sq ikke være bagklog.... jeg mener bare at manden på taxa'en et sted selv var skyld i at havne der... A: han stiller sig ud foran ham... B. taxaen starter C: er så her manden vælger at tage turen, fremfor at springe til siden eller hoppe af mens farten var forholdsvis lav... D: kunne meget vel være en masse omkommende, fordi chaufføren ikke havde udsyn / blev stædig / og meget meget mere....

En bil er lige så dødbringende som et automatvåben - havde manden stillet sig ud foran en der stod og fægtede med et gevær og var han eller andre blevet ramt af det fordi han skulle spille helt, ville medlidenheden nok være noget mindre herinde...

Målet helliger ikke midlet - og bagkogskabens klare vand er så rent, at det kan få selv rødvinspletter til at forsvinde!... og JA - den er lige så meget rettet mod mig selv! Der er ingen af os der ved hvordan vi vil reagere i en akut situation - man må bare stole på sine instinkter og håbe de har valgt rigtigt.. det gælder uanset hvor langt der er fra tanke til handling!!

• #14   25. nov 2008 Det går sku nok hurtigere i virkeligheden end han vitterligt når at gennemtænke scenariet grundigt nok til at kunne vurdere udfaldet. Hans "instinkt" siger ham den psykopat skal stoppes, og det resulterer i en ridetur på bilens køler/tag.

Men havde han vidst chaufføren var hjernedød havde hans valg nok været et andet.

• #15   25. nov 2008 Taget i betragning af udfaldet kunne have været meget værre vis han ikke havde prøvet at gøre noget, så ville vi alle nok have det bedre med at have prøvet end bare have kigget på...

• #16   25. nov 2008 Ja selvfølgelig skal han da stoppes, men mon ikke det ville have været klogere at køre ind foran ham og holde fremfor at bruge sin egen krop til at stoppe 1500kg taxa med ??

Os almindelige mennesker er bare slet ikke trænet til at håndtere den slags situationer, derfor ender de tit med at eskalere voldsomt, og så kommer der for alvor mennesker i fare.

Ang. sagen om den dræbte 26årige så venter jeg med spænding på at høre mere om hvad der skete før uheldet.

• #17   25. nov 2008 http://ekstrabladet.dk/112/article1089480.ece

Der var lige den fra motorvejen. Jeg har også oplevet det nogle gange, hvor jeg kommer kørende hurtigere end nogle der bare "fylder" overhalingssporet. Jeg blinker i god tid så der ikke opstår panik, og bliver det nødvendigt, blinker jeg gerne igen.

Men selvom mandan nu i 3 km har kørt 110, så i samme øjeblik som jeg er forbi ham, trækker han ud, opverhaler og trækker ind foran mig og bremser... Hvad fanden skal det gøre godt for?

Har ALDRIG forstået den måde at køre bil på...

• #18   25. nov 2008 Casper H>>> nogen klipper jule-hjerter - andre klipper kørekort.. selvretfærdighed, stædighed og egoisme er der desværre meget af på de danske motorveje..... det og så alt for gamle mennesker!

• #19   25. nov 2008 Enig - men hvorfor en familiefar med børn i bilen og stationcar pludselig skal ligge og overhale "tilbage" og bremse - og hele den leg der - det overgår simpelthen min forstand. Det er fandme hjernedødt.

• #20   25. nov 2008 Casper H: ja skide være med det er dumt.......det kan jeg leve med, men det er jo LIVSFARLIGT !!! Hvis jeg kører med en der opfører sig sådan så sparer jeg ikke på kommentarerne !!!!

• #21   25. nov 2008 Casper H>> ja, skræmmende nok er det famileicontainere der søger den slags spænding... så få da en midtvejskrise med stil og køb en gammel cadilac og få det overstået frem for at tro du er motorvejens konge (ikke rettet mod Casper H, men mod dem i hans eksempel)

• #22   25. nov 2008 Nemlig egern!

efter en snak med journalisten kan den nu læses i volpykfri version:

http://ekstrabladet.dk/112/article1089480.ece

• #23   25. nov 2008 Man burde omdøbe bilerne til egoist centraler...

• #24   25. nov 2008 Hvis det ellers var lovligt med streamere i bagruden, ville jeg ellers gerne have en der lød:

"Overhal bare - jeg kan ta' det"

fru egern foretrækker dog følgende bag i mazda'en

"Ta den hvalp - du er lige blevet overhalt af en folkeskolelærer"

( og JA - det er fru egern der er folkeskolelærer, hihi)

• #25   25. nov 2008 WAI - det kunne man vel med rette. Glæder mig sku til at slippe for myldretid i århus C og den ugentlige tur på motorvejen. Hjemmearbejde - here we come!

• #26   25. nov 2008 Squirrel - den sidste som fru egern foreslår kunne nok hidse mangt en mand op. Det er synonym med at overhale i en 2CV med campingvogn. smiley

• #27   25. nov 2008 Casper H>>> jeps hehe

• #28   25. nov 2008 Ja med den opdatering http://ekstrabladet.dk/112/article1089480.ece så blir det jo bare meget værre !!

Håber de to røvhuller blir kvalt i deres eget lort en nat !!!

Alt dette opstået fordi folk bare nægter at holde til højre på motorvejen !!!

Kommentér på:
Selvophøjede politi mænd !!

Annonce