Problemer med udlejer HJÆLP ? {{forumTopicSubject}}
Hej folkens
Nu har jeg hentet meget nyttig hjælp vedr. biler hos alle jer herinde.. men denne gang er situationen en helt anden men håber stadig at nogle kan hjælpe mig og min kæreste og den lille .
Vi har fået mange problemer med vores udlejer og han ønsker nu at sætte os ud ... fordi en husleje er betalt 2 dage forsent. vi ved at vi kunne vinde sagen via retten .. men da vi ikke ønsker at blive boende da der er masser af andre problemer har vi fået en frist på knap 4 uger til at finde en ny lejlighed.
er der nogle herinde der kan hjælpe os ?
Evt med kontakt til nogle eller hvis nogle har en bruger til en boligside vi må låne eller lign. det ville virkelig være en stor hjælp .. vi er fra odense og ønsker gerne bolig i samme by
Venlig Hilsen Per
Håber meget at nogle kan hjælpe
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 9.395
apr 2005
Følger: 99 Følgere: 96 Biler: 7 Emner: 470 Svar: 2.536
Der er min kæreste lige flyttet ud... Dejligt område, også børnevenligt... med lejeplads osv... Gå afstand til centrum og 2 min fra fakta...
apr 2005
Følger: 99 Følgere: 96 Biler: 7 Emner: 470 Svar: 2.536
jan 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Biler: 2 Emner: 115 Svar: 248
Jonas ... ved du hvem der lejer dem ud ?
mar 2006
Følger: 96 Følgere: 92 Biler: 3 Emner: 56 Svar: 1.324
jan 2008
jan 2008
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 35 Biler: 6 Emner: 424 Svar: 2.261
Situationen er jo sådan at vi ikk helt ved præcist hvor i vil bo?
Du skriver Odense, det et vidt begreb..
www.hd-ejendomme.dk
Har mange lækre lejligheder samt række + huse , de fleste er nyistandsat , så prisen er lidt høj synes jeg selv..
Dem ska man ihvertfald ikk stå i kø hos..
Hvis du søger på google under cityhuset i odense, der er heller intet opskrivnings gebyr, de har lejligheder i odense city , og de også lækre har været hos begge boligselskaber og har været yderst tilfreds med dem..
Håber det ka bruges..
Venlig hilsen Kim
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.001
Hvis det er pga. 2 dage for sent har udlejer ikken rettigheder i forhold til retten, da det nok ikke for retten er hensigtsmæssigt at sætte jer på gaden, og dette vil de nok ikke lige gøre.
Hvis de gør så er jeres historie ikke helt ren i kanten, og det koster jo mere for jeg at flytte og ikke mindst i al hast osv.
Bliv boende og søg noget andet og noget indenfor en boligforening da i har en størrer sikkerhed der.
Jeg kan desværre ikke give jeg andet råd, og har ikke oplysninger som kan hjælpe jer videre, andet end at gå på kommunen og høre om de kan hjælpe jer i den sitiuation i står i da det lyder til at i har et barn.
Min far gav mi foor mange mange år sidet et råd som var.: Betal din husleje til tiden og hav et godt forhold til din bank, så kan det aldrig gå helt galt, for tag over hovedet er en nødvendighed....;-))
jan 2008
Dan M .. nej du har ret i de ikke kan smide os ud via retten ... men som sagt så har vi ikke mere energi at bruge af
vi kunne sagtens tage kampen op ... men vi vil hellere bare væk
okt 2007
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.001
jan 2008
Dan M vi kæmper sammen .. nu kæmper vi sammen om at komme væk og videre
okt 2007
Ellers er det
www.bolig-portalen.dk
Koster et gebyr for 3mdr , men der har du en sikkert, man får så mange tilbud derinde fra, fik tilbudt 3stk om dagen, vil næsten garantere dig det der du får din bolig,.
Medmindre din kæreste ikk er for kræsen med at hun ska ha en rød løber hvor hun går og det ska være det største a det største
Du kan godt hører jeg stadig kæmper med min herhjemme ikk? ;P
jan 2008
vi har kigget derinde og har nettop fået adgang ... så vi er i fuld gang
okt 2007
Men tjek siden ud, jeg fik ihvertfald tilbudt mange derinde fra..
Venlig hilsen Kim
maj 2006
Følger: 16 Følgere: 28 Biler: 5 Emner: 12 Svar: 1.160
dec 2004
Følger: 1 Emner: 195 Svar: 586
De er ligeså slemme som Rolf Barfod.
Jeg boede i en af deres lejligheder for næsten 3 år siden, jeg boede der kun i ca. 3 måneder, jeg nåede hverken at hænge billeder lamper eller noget på vægge og loft. Da jeg flyttede beholdt de hele mit dep. på 13.000kr mener jeg plus de ville ha mig til at betale 21.000kr oveni for rengøring, malerarbejde og udskiftning af dele som jeg havde skrevet på fejl og mangel liste da jeg flyttede ind. Jeg besøgte så ham der flyttede ind efter mig og der havde HD ejendomme hverken malet eller skiftet noget i lejligheden, derfor skrev jeg et brev til dem om at jeg ikke ville betale de penge for ting de ikke havde lavet og fordi lejligheden ikke skal afleveres i bedre stand end den var før indflyttning.
Først nu her næsten 3 år efter har jeg så modtaget et brev fra inkasso om at jeg skylder HD ejendomme 21.000kr!
Det kan de godt glemme alt om!!
Har snakket med advokater og Lejernes Landsorganisation om det og det sagde at jeg slet ikke er den eneste de har prøvet at ta røven på, og at man skal holde sig fra alt der har med HD ejendomme og Rolf Barfod at gøre.
Bare lige for at advare jer og andre der leder efter lejlighed
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 63 Biler: 5 Emner: 136 Svar: 2.798
De har (eller havde) et system der hedder den akutte boligliste.
Det er en ordning der gør at x antal ledige lejligheder fra boligforeninger skal forbi kommunen så folk der akut har brug for en bolig kan få en.
Eneste minus er at du får eet tilbud som du SKAL sige ja til, ellers ryger du af listen.
Den vej kom jeg ind i den boligforening jeg er i nu.
Og så snart man er inde, så kan man søge om boliger i andre "afdelinger" af boligforeningen.
maj 2008
Følger: 14 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 187 Svar: 2.613
suvern hjemmeside .. fandt selv min lejlighed igennem der
jan 2008
De valg vi har taget er taget ud fra et syn på vores lejekontrakt ´´sammen med en advokat.. og som jeg skriver i starten af annoncen så vile vi vinde sagen hvis vi ville når vi skal ind til retten. men da vi ønsker at forlade stedet hurtigst muligt er deres udsættelse en god ting for os . i det vi ikke er forpligtet til at betale for yderligere 3 måneders husleje.. lejligheden vi bor i nu skal afleveres uistandsat så mht. til det ingen problemer
Men tak for dit indlæg
Daniel A tak for dit råd ... ud fra hvad jeg kan se på deres side ligger deres priser også en smule for dyrt i forhold til hvad man får. men jeg vil lige have det du siger i baghovedet
Kim ZC Ja det vil vi også gøre på mandag .. det kan du tro .. og tak for det
Technomulen .... tak for rådet vi kigger der allerede
jan 2008
Problemer med udlejer HJÆLP ?