{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
441 visninger | Oprettet:

Passat 94´ TDI 90hk, hugger ved gas... {{forumTopicSubject}}

hey..
har en passat fra 1994 tdi 90hk., nogen gange når man accelerer hugger den og sender en sort sky bagud... det er kun nogen gange den gør det, men mest fra 3gear af og op efter...har haft tester på den, men viste ikke noget... nogen som har erfaring med det samme problem???? OBS den har aldrig været chippet...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Passat 94´ TDI 90hk, hugger ved gas...
  • #1   17. jan 2009 hmmmm - tjek turboen og undersøg om møllen er ved at falde af... af med slangen fra indsugningen ( den store gummi slange ) og mærk på møllen.. sidder ca en fingers længde inde.. kan den give sig bare en milimeter skal den til rep ASAP (HUSK: gør kun dette når motoren er SLUKKET!!!) - af med turboen og afsted til rep. Kan varmt anbefale midtjysk cylinderservice... Sidder møllen løs kan den ved høje omdrejninger give sig og noget af smørringen kan derved sendes ned i motoren = røg bagud og hakkende motor... Repareres turboen ikke, vil møllen til sidst knække og give en farlig masse svineri..

    Kan også tænkes bare at være et justeringsspørgsmål i dieselpumpen.. isåfald send hele bilen til en diesel-elektro der på under en time kan have den fit for fight.

    Tjek også lige alle vaccumslanger og skift om nødvendigt.


  • #2   17. jan 2009 har tjekket ALT... dog ikke taget turboen af.. men tror det er pumpen som laver fejlen... men tak..

  • #3   17. jan 2009 du skal ikke tage turboen af.. bare den store gummislange fra indsugningen..så kan du kontrolere mens den sidder på bilen.. bare husk for alt i verdenen at gøre det mens bilen er SLUKKET.. det kan ikke siges for tit, hehe... drejer møllen mister du en finger

  • #4   17. jan 2009 når på den måde... haha.. er altså ikke dum... skal nødig have fingerene ind i skovl hjulet hehe

  • #5   17. jan 2009 tjek din luft masseføler

  • #6   17. jan 2009 Det er din Pumpe.. Min golf havde præcis det samme problem.. Det er et stort problem på de første TDIér, pumperne har een fejl..

    Karsten


  • #7   17. jan 2009 hehe tro mig... kender faktisk flere der har fået fingrene i en turbo, bare fordi de liiiiiige skulle tjekke mens motoren var i gang... så... jeg skal sq ikke have flere fingre på samvittigheden, hihi

    men... prøv at sende den til en diesel elektro.. de han hurtig få den online igen.. kan varmt anbefale Thybo biler i thisted.. de har en rigtig fin diesel elektro.. har været der et par gange med min passat.


Kommentér på:
Passat 94´ TDI 90hk, hugger ved gas...

Annonce