{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.123 visninger | Oprettet:

Ny varmvandsbeholder til bolig {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg skal ha skiftet min varmvandsbeholder. For lidt over et år siden fik jeg sat ny kedel op hvor vi valgte at få skiftet den gamle 30L el-vandvarmer ud med en vandvarmer på 110L.
Denne havde dog ikk el, men bruger varmen fra centralvarme systemet til at varme brugsvandet op.
Vi fik på daværede tidspunkt at vide at man kunne købe en "el patron" og montere så det blev det en combi vandvarmer. Det kan man dog ikke

Da det er ret dyrt og fyre med olie om sommeren for at have varmt vand så vil jeg gerne have den skiftet.

Skal jeg vælge en combi vandvarmer eller en kun med el? Behovet for varmt vand skal række til 2 voksnes forbrug til bad, rengøring + div, ikke til opvask.

Håber der er en vvs`er herinde som kan "guide" lidt på vej.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny varmvandsbeholder til bolig
  • #1   21. jan 2009 El er ALT for dyrt at bruge til at opvarme vandet med.

Overvej solvarme?

Mine forældre har lige købt for 35.000kr solvarme ( et eller andet BATEC system ).

Fra april til september sidste år, tændte de ikke op i fyret smiley

• #2   21. jan 2009 kun til 2 voksne er en el helt ok,og de nye du får er fine og meget mere økonomiske i brug

• #4   21. jan 2009 Jeg havde taget en combi beholder, med el patron.. ! Okay, el er lidt små dyrt, men det er kun om sommeren når fyret er slukket! smiley
    Forresten så håber jeg at du vælger en Metro beholder, da de altid har en god service og garanti ordning.. smiley

Den undre mig en smule, at man ikke har solgt jer en combi beholder fra starten af..!

God fornøjelse.. smiley

• #5   21. jan 2009 Tonni L

Jeg har pt. ikke budget til solvarme anlæg

Katja

Har også Metro nu og kunne aldrig finde på og købe andet ; )

• #6   21. jan 2009 kan du ikke bare lukke af for varmen til huset og lade fyret lave varmvand? jeg har fyret til at køre hele året men har også gulvvarme i badeværelset som er tændt hele året.
    hvad er det for en vvb du købte den gang? er det en metro?
    vis du tager en combi beholder skal du huske at slukke cirk pumpen om sommeren på varmeanlæget ellers laver el patronen bare varme til radiatorerne, det har jeg oplevet nogle gange.
    arbejder som vvs montør

• #7   21. jan 2009 Pingo!

Good Job! smiley

Ej men det gode ved Metro er også er det er så nemt hvis noget går i stykker...! Jeg har siddet som vvs grosist i nogle år! Og jeg har alid bare elsket når folk havde problemer med metro- Forbi det er så pisse nemt at hjælpe kunden! smiley

• #9   21. jan 2009 Katja

Det skulle også ha været en combi varmer men ham der blev sendt i byen for at bestilte, har enten bestilt den forkerte eller også har de leveret den forkerte. Men ham der satte den op sagde man kunne få el patron hvilket man ikke kan, kun res dele til dem der har iforvejen

• #10   21. jan 2009 og tror 110 l er rigelig til 2 mand,jeg overvejer at skifte min elvandvarmer på 110 l ud med en på 50-60 ltr (til 1 mand)er bare i tvivl om hvor meget jeg kan spare i kw

• #11   21. jan 2009 Stefan

Nej jeg har ingen stophane eller andet som kan gøre det ikk kommer rundt i huset, for slukker jeg pumpen har jeg jo intet varmt vand : (

Tror du jeg kan spare noget ved og montere en stophane? Har godtnok overvejet det, de kunne være billigere end 4000 til en ny beholder

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.603
    #12   21. jan 2009 køb en kombi, hvis ik du vil ud og investere i solvarme osv
    det kan aldrig svare sig at have fyret kørende om sommeren... slet ikke hvis det er olie...
    det er hvad vvs'erne plejer at anbefale. det hænder jo at vi skal ud og lave strøm til dem

• #13   21. jan 2009 vis det var mig vil jeg nok starte med at sætte et par haner på så du kan lukke af for varmen til huset men så den stadig kan lave varmvand. havde en el beholder på 30l da jeg lavede om, synes at elmåler kørte hele tiden

• #14   21. jan 2009 Er der nogle besparelser i og sætte stop haner på? For der er jo forskel på 1-2 haner i Jem & fix til 60kr stykket og en combi eller el varmer til 3-4000kr : )

• #15   21. jan 2009 er der forskel i forbrug af kw om en elvandvarmer skal varme 50 eller 110 liter op,mener når det er varmet op,så cirkulerer det vel bare,

• #16   22. jan 2009 Så er der en tegning af opsætningen http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=38852

Kommentér på:
Ny varmvandsbeholder til bolig

Annonce