{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
741 visninger | Oprettet:

Danmarks Indsamling (debat) {{forumTopicSubject}}

Hvorfor ??

Jeg kan tit og ofte undre mig over, at vi som lille Danmark, udadtil, skal vise os som en velfærdsstat, der har overskud til at "redde" den 3 verden, ved at ødsle penge afsted, og derved hjælpe deres situation.
Jeg er ganske enkelt temmelg træt af det.

For mig er det bl.a som at smide penge i et sort hul, for situationen, har jo ikke ligefrem forbedret sig bemærkelsesværdigt, men vi fortsætter med at sende vore penge derned.

Som den enkelte borger, har jeg ikke den store interesse i, at skyde en masse penge afsted til den 3 verden, da vi jo ikke ligefrem har en drømmesituation f.eks ved vores offentlige sektor, hvilket der bliver godt og grundigt sparet på, desværre mere for hvert år.

Jovist, er vi bedre stillet, end den 3 verden, men jeg vil hellere smide pengene i en opsparing til min datter, for hvem ved, om der til den tid, hun flytter hjemmefra, er noget der hedder sygesikringsbevis, hvem ved, hvor meget fødevarepriserne er steget, og er der i det hele taget noget, der til den tid hedder SU ??

Bare lidt af min årsag til, hvorfor jeg ganske enkelt ikke har den mindste lyst til at kyle penge afsted til sådan et "projekt".

Men jeg er måske den eneste med den holdning ??

Vi har hvér vores holdning/mening, og det skal stå dig frit for at ytre den.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Danmarks Indsamling (debat)
  • #1   24. jan 2009 Er sådan set enig med dig... plus mange af pengene der bliver sendt derned ryger i forkerte hænder..

Kan ikke blive ved med at være vores problem at de alle sammen har lyst til at bombe hinanden og derefter bygge det op igen for vores penge!!!

• #2   24. jan 2009 kan kun give dig helt ret jeg vil sku heller ikke smide mine penge afsted til sådan noget.
    Syntes det er fornuftigt at du heller vil bruge de penge på din datter så ved man de går til noget der er noget værd.

• #3   24. jan 2009 er fuldstændig enig. har ikke smidt penge efter det i mange år.da jeg ikke kan se at det hjælper noget.

• #4   24. jan 2009 Tja er sku spændt på hvor meget de for samlet ind, nu når vi finans krisen;o)

• #5   24. jan 2009 slap holdning og have.......

• #6   24. jan 2009 self hjælper det

• #7   24. jan 2009 Hvis det nu var dig var sad i den 3 verden og kæmpet for livet hver dag. Så vil du nok være glad for at få lidt hjælp.

Men jeg syntes at mange penge går til de forkerte. Feks lønninger til store chef stillinger osv. Hvis man nu tænker på Røde kors.

• #8   24. jan 2009 Dr. Phil
    Så kom frem med din holdning, ellers er jeg ikke tilbøjelig til, at tage dig seriøs.

• #9   24. jan 2009 lad holdning.

det hjælper. og det hjælper mange!. men det er ikke lige noget der giver fred på verdensplan i løbet af nogle få år.

det tager LANG tid at "gen"-oprette og stabilisere.

desuden giver det et godt syn på danmark fra hele EU og omverdenen af vi giver så stor en procentdel af vores samlede resucere til værdfærd.

• #10   24. jan 2009 Hvis kunne finde ud af at dyrke sikker sex lad vær med at skide i deres drikke vand kunne de komme langt.....

Jeg gider personlig ikke at smider en eneste korne i sådan en land

• TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator

Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.768
    #12   24. jan 2009 Kan huske tilbage i slutningen af 80`erene at der også var indsamling til børn i Afrika og kan man se nogen forandring fra den gang til nu? næh ikke rigtigt, så kan ikke rigtigt se hvad det skal gøre godt for og især nu hvor vi selv har krise. Men som der er en der siger vil det være bedre med penge til dyrvelfærd så vi kan komme dyretransport og mishandling af dyr til livs

• #13   24. jan 2009 Helge med de brede fælge !
    Hvis dete r tilfældet, at det hjælper, så kan jeg undre mig over, at vi fortsat smider penge derned, hvilket vi har gjort ufattelig længe, samtidigt tror/håber jeg ikke, at vi er det eneste land der gøre/har gjort.

Tæl millarderne sammen, der er sendt afsted til den 3 verden, og så fortæl mig, hvor stort et "fremskridt" der er sket i samme periode for de penge.

Lær dem istedet noget de kan have gavn af, som de kan gøre nytte af, for at forbedre deres egen økonomi, så kan vi snakke om en bemærkelsesværdig forandring.

Du skal ikke fiske for dem, lær dem istedet at fiske, hvis du forstår.

* Freude am Fahren *
    Vi ser meget lidt til resultaterne (hvis der så bare var nogen), men istedet skal vi blive ved med at kigge på reklamer, som fortæller indirekte, de penge vi sendte sidst, er sluppet op, så nu skal vi fatte "lommeuldet" igen.

• #14   24. jan 2009 freude am fahren...

Ja en masse kondomer

gylge beholder med låg på med huler i så kunne skider i den og så kunne man lave biogas ud af det...

Så nogle brønde til rent drikke vand som de ikke må skide i....

• #15   24. jan 2009 Vi hjælper dem og de hjælper os.. NOT... fatter det ikke :S for vi får jo skide megfet hjælp her i danmark hvis der er noget.. :S

• #16   24. jan 2009 BluezCat-DK *
    Kunne ikke blive mere enig.

• #17   24. jan 2009 mange af de projekter der er lavet dernede går fint så længe der er nogen til at hjælpe dem. men lige så snart de selv skal administrer det falder det hele på gulvet og pengene er spildt. det er da vist så mange gange i nyhederne. og vi kan sku da ikke holde dem i hånden hele tiden. det eneste der fungere er koruption. det kan de sku finde ud af.

• #18   24. jan 2009 Er det ikke lidt sløvt af de afrikanske lande?, hvor meget gør staten dernede? korruption, borgerkrig, smittefare osv.. Smider ikke en eneste kroner efter det, for selvom det går ubeskåret til afrika har jeg min tvivl, der sidder folk og gnider sig hænderne hvergang der er indsamlig... og det viser sig gang på gang, fint med at folk støtter det bare ikke mig, og det må være op til den enkle om man vil støtte eller ej..

• TruckerBenny A

#19   24. jan 2009 Var det ikke Palæstner der stod på rådhuspladsen og råbte: " Ned med demokrati, ned med Danmark " ?

• #20   24. jan 2009 synes sku bare at der er alt for mange velgørenheds-organisationer til at jeg gider at sætte mig ind i hvem man skal støtte.....

Efter mit hoved burde velgørened virke således:
    Hvert år modtager alle danskere et brev fra skat hvor man skal svare på om man i det komende år vil støtte velgørenhed.... Hvis så man svarer ja så bliver man hver måned trukket fx 2% mere i skat. De penge der så kommer ud af det skal af den danske regering deles op og sendes til de steder i verden som man i danmark har valgt at støtte. Samtidig skal der i det danske udenrigsministerium oprettes en gruppe der reser rundt i verden og tjekker at pengene lander i de rigtige hænder og lære de fattige hvordan de får mest muligt ud af de penge på sigt......

Problemet er jo at mange fattige ville købe vand for 50.000 kr hvis de fik de penge. så ville de have massere af vand, men kun i en periode og så skal de ha penge igen. Det rigtige ville være at bygge en brønd, så har de vand de næste 500 år og de skal derfor kun have penge til vedligeholdelse af den brønd..... sådan noget skal vi blive bedre til at lære dem.......

Se så ville jeg gerne støtte lortet.....

• #21   24. jan 2009 TruckerBenny A
    Min far sagde lige præcis det samme, der er samlet ind i 50 år og der sker ikke og skid. Så må det da være fordi det er den forkerte måde at gribe tingene an.
    Ligesom med alt det mad der bliver sendt derned som de kan købe billigt Det ødelægger de få bønders levebrød. De stopper da, de kan ikke tjene på det når alt andet er er rigtig billigt. Det er da en forkert måde.
    Lad dem da istedet at dyrke landbrug.

• #22   24. jan 2009 rejser*

• #24   24. jan 2009 jeg vil ikke støtte palistina.med de protester de lavede på rådhuspladsen. som truckerbenny skriver råbte de ned med danmark og ham med sin søn på skulderne klædt ud som selvmordsbomber med dynamitbælte om livet. det får de sku ikke sympati for.og heller ingen penge.

• #25   24. jan 2009 Susannah B
    Jeg håber vitterlig ikke, at du stoler blindt på medierne, for så er du i en uheldig situation, og forstår derfor godt din egentlige holdning.

Men husk, én ting er at forstå, andet er at støtte den, hvilket jeg er langt fra hvad angår dig.

• TruckerBenny A

#26   24. jan 2009 Nemlig man skal ikke råber af vores måde og føre land og bagefter be om penge, jeg vil heller give en vagabond lid penge så har han til øl og en bid mad end jeg vil give penge til det andet

• #28   24. jan 2009 Susannah B
    Jeg tror også selv du skal få styr på din baggrundsviden.

Danmark tjente godt på at være neutral under 1. verdenskrig; Handelsskibe sejlede med varer til de krigsførende parter, eksporten blomstrede og gullaschbaronerne havde kronede dage. Men Danmark kom i sidste ende til at tjene på krigen og på at være neutral.

De lande der har været inblandet i de ting er altid kommet på benene igen.
    Se et land som Tyskland hold da op.

Jeg mener der skal noget helt helt andet til end det der sker nu, med alt det indsamling. Det har der jo været i rigtig rigtig mange år og vi bliver ved at samle ind.
    Nej der skal andre boller på suppen!

• #30   24. jan 2009 Kan både se for og imod i den her lilledebat, men må indrømme at jeg deler bluezcat's holdning.... Jeg kan simpelthen ikke se ideen i at kaste penge ud af landet, når hele lortet er ved at falde fra hinanden herhjemme..

Udover det (og det lyder sikkert ultra egoistisk på nogen), så synes jeg ik ligefrem jeg har formange penge mellem hænderne selv, så endnu en grund til at holde dem i lommen...

• #32   24. jan 2009 Susannah B
    Det har du skam fuldstændig ret i, gør det det da ikke sandt?

• #34   24. jan 2009 Susannah B
    Hvad mener du?

• #35   24. jan 2009 giver af pricip ..ikke så meget som 25øre da vi betaler rigeligt via skatten.og det gælder for alle former for indsamling

• #36   24. jan 2009 Susannah B
    Den lukker vi bare her så.

• #37   24. jan 2009 bluezcat-DK
    er helt enig med dig og mange af de andre

Kommentér på:
Danmarks Indsamling (debat)

Annonce