{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.204 visninger | Oprettet:

Kan JEG få forældremyndigheden ?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har indimellem tanker om, at jeg vil have forældremyndigheden over min datter, men det er nok ikke det nemmeste her i landet, da min eks har en datter på 13, og en større lejlighed pt. (hun bor dog ikke sammen med nogen)

Jeg bor sammen med min nuværende kæreste, og vi skal skrives op til en større lejlighed, da vi senere gerne vil ha´ en sammen.

Men hvordan kan jeg blive bedre stillet på nogle punkter, der kan gøre chancen lidt bedre for mit vedkommende, i henhold til at for forældremyndigheden over hende ??

Ved godt det er et Bilgalleri, men håber der alligevel sidder nogle der kan komme med nogle råd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskmaskine - melder fejl og vil ikke komme af med vandet - Drain pump fault 900 kr.
  • Montering af 3 skabe 1.500 kr.
  • Installation af ovn og opvaskemaskine 2.000 kr.
  • Reperation af sage creatista plus 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan JEG få forældremyndigheden ??
  • #1   3. feb 2009 men håber der alligevel sidder nog<b>en</b> der kan komme med nogle råd.

• #2   3. feb 2009 hvorfor har i ikke fælles forældremyndighed

• #3   3. feb 2009 E H .
    Det har vi også pt.

• #4   3. feb 2009 det kommer helt and på hvordan du er økonomisk stillet og hvilke forhold du/i bor under. Jeres barns alder har også en del at sige.. hvis jeres barn er under en hvis alder vil hun juristisk blive ved moderen.. min kærste og mig har også talt om det, hvis det nu skulle ske vi gik fra hinanden ville hun få vores datter selvom vi har en delt forældremyndighed over vores lille pige.. Så det man skal gøre er at tag fat i den forældre der har barnet i jeres tilfælde hvorefter i nok skal have en advokat ind i sagen, da det hele desværre forgår juristisk..

• #5   3. feb 2009 UPS.. mente fælles forældremyndighed og ik delt forældremyndighed

• #6   3. feb 2009 [cdsd]burn.dk .
    For år siden, da jeg havde det med økonomien oppe at vende ved en advokat, fik jeg at vide, at det spillede ingen rolle.

Men hvad angår økonomien, så tjener jeg i snit, en del mere, end hvad min eks formår.

• #7   3. feb 2009 Hej, du kan desværre godt glemme alt om fuld forældremyndighed til dig, det er stort set umuligt med mindre moren er misbruger og forsømmer jeres barn. Jeg har været igennem hele turen med statsamt, advokater og retsager som jeg heldigvis vandt. Og min datter bor ved mig og jeg har det der svare til fuld forældremyndighed, men det er stadig fælleds med hendes mor. Vi har en 5-9 ordning hvor jeg har hende 9 dage og så har moren hende 5 dage...
    Hilsen Bjarke...

• #8   3. feb 2009 Hvis i har fælles forældremyndighed, og der ikke er nogen tegn på hverken vanrøgt eller mishandling fra morens side, så er dine chancer næsten lig nul, eftersom moren altid vil blive vægtet højest.
    Og eftersom i har fælles forældremyndighed over pigen, så skal moren opgive sin forældremyndighed før du kan få fuld forældremyndighed over barnet.
    Så jeg tror ikke du skal stile efter det...

• #9   3. feb 2009 på det punkt, er du bedst stillet, da de vurder om man kan klare det rent økonomisk.. synes selv det er et svært emne, da der er så mange faktorer der spiller en rolle.

• #10   3. feb 2009 Tænker nok også mest på, at beholde fælles forældremyndighed, men således, at min datter istedet bor hos mig.

• #11   3. feb 2009 http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=1213

Her er der en masse man kan læse om det..

• #12   3. feb 2009 BDOG
    Fordi jeg elsker den tøs, og jeg ved, at sammen med min kæreste, kan vi give hende en god opvækst.

• #13   3. feb 2009 Ved ikke om det er mig der husker forkert... men jeg syntes bare jeg have en kammerat der fortalte mig at når man var over 12 år, kunne man selv vælge hvem af forældrene der skulle have forældre møndigheden over en... han blev ihvertfald uvenner med sin mor og flyttede til sin far, og det var noget han selv valgte, han har vel været omkring 14 år på det tidspunkt... !

• #14   3. feb 2009 BDOG
    Hun har det sikkert godt, det er der vel ikke den store tvivl omkring, men jeg er af den overbevisning, at hun hos mig også kan få en god opvækst, stabil, uden at mangle en far.

• #15   3. feb 2009 BDOG
    Én af grundene til, at jeg mener, hun får en mere stabil opvækst hos min kæreste og jeg er, at vi tager mere højde for, at hun har en lettere grad af autisme, og det kræver en del mht opdragelsen.
    Det jeg kan se, når hun kommer hos mig, kontra hendes mor er, at vi gør hvad vi kan, for at hjælpe hende med forskellige ting, motorikken, sproget, og i det hele taget, at give hende noget ansvar.
    Desværre hos hendes mor, får jeg ikke fornemmelsen af, at de ting er i så meget fokus, eftersom hun bl.a ikke viser hende pli.

• #16   3. feb 2009 Når barnet bliver 13, kan han/hun selv vælge i normale sager.

• #17   3. feb 2009 jeg har lige fået fuld forældremyndighed over min datter på 15 jubiiii så stort. skal nok skrive lidt mere om det til dig

• #18   3. feb 2009 Auditosserne A
    Tillykke!!.. Vil blive glad for det, hvis du fortæller mig noget om det, og især mere omkring hvad de sætter i fokus.

• #19   3. feb 2009 Fiat 500 til salg !
    Hvis du endnu ikke har fået inblik i, hvorfor jeg ytrer ønske om, at min datter skal bo hos mig, så har du ikke læst det hele igennem.

• #20   3. feb 2009 Min begrundelse for at min datter skulle bo ved mig var og er at jeg kunne sætte flere grænser, stille krav, og støtte hende i skolen med lektier. Alt dette gjorde hendes mor ikke.
    Men det der især gjorde forskellen var også at min datter ønskede at bo ved mig. Hun er 15 år, så det lytter en dommer meget til.
    Min eks sagde så i retten at det var ok hun flyttede men det skulle være med fælles forældremyndighed, det kunne jeg ikke acceptere, det var alt eller intet. Min eks og jeg kan ikke tale sammen og har ikke gjort det i to år, samt at jeg har polititilhold (fortalte hende om alle dem jeg havde kneppet mens vi var gift, hvordan og hvornår og hvem) det brød hun sig ikke om så derfor.
    Mit råd til dig er at finde en god advokat, få denne til at finde ud af om du kan få fri proces, og så gå i retten. Inden du gør det er det nok en god ide lige at tage en snak med dit barn om hvor barnet ønsker at bo. Kan ikke lige se noget med en alder.
    Men der er sket en hoildningsændring vedr. om barnet kan bo ved faderen.
    Et eller andet sted har du alt at vinde intet at tabe.
    Vi var til et møde i retten, fortalte hver vores version, dommeren tog en snak med min datter i enerum, han ville en uge senere give en afgørelse på hvad han mente. Håber du kan bruge det til bare en lille smule.

Kommentér på:
Kan JEG få forældremyndigheden ??

Annonce