{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BØDE?!
  • #1   24. feb 2009 Det gør man smiley
    Eller ved ikke med alle bøder, men hvert fald dem jeg har fået, har jeg kunnet gøre det.

• #2   24. feb 2009 Ja

• #3   24. feb 2009 Du får halveret din bøde hvis du tjener under 133000 om året. Uanset om du er studerende eller ej

• #4   24. feb 2009 Har du en indkomst på under 137.500 før skat, SÅ kan den halveres ! men over, så nej ! ..

Har selv haft det problem og det lykkedes mig .. de tar din løn / indtægt for måneden hændelsen skete og ganger op

• #5   24. feb 2009 ja det er sgu noget svineri.

• #6   24. feb 2009 Jeg går også og venter på en bøde...

Tror bare ik den kommer - der er gået 4 uger nu... Håber lidt de har skrevet forkert nummerplade ned smiley

• #7   24. feb 2009 Tonni - Der gik 2 måneder før min kom, med klip og bøde..

• #8   24. feb 2009 Tonni.. Bare rolig, den skal nok komme, desværre smiley

• #9   24. feb 2009 og det gælder ikke parkeringsbøder da det er en afgift

• #10   24. feb 2009 jeg er kun på S.U og lidt knaster af og til for noget fritidsjob som lyder på en indtægt på 1500 kr om måneden..
    så kan umuligt have en indtægt på 133.000 om året.

Ja det er noget svineri!! det vi helt enige om.
    de har øjne som grippe !

Tonni L. puha, så skal du være heldig !! panserdamen stod længe og skrev min nummerplade ned..

fik du ikke udleveret et tilkendegivelse?

• #11   24. feb 2009 jeg mente nu at det er noget svinderi at folk kan få bøder halveret smiley

• #12   24. feb 2009 nåååh..

kommer an på hvad bøden er for.
    for at køre 110 igennem end zone på 50kmt f.eks. så er jeg helt enig med dig.

meen.
    jeg er blevet taget sammen med min kammerat i at køre uden sele..
    det jo ikke farligt for andre udover en selv, og det mener jeg ikke er noget svineri hvis man kan få sin bøde halveret..

• #13   24. feb 2009 Tonni ..

En af mine venner ventede over 1½ år for at få sin bøde og straf for spiritus kørsel .. Den skal nok komme .. Desværre

• #14   24. feb 2009 Lui det synes jeg, for det er jo bare at lade være, og det var da noget af det nemmeste at overholde. Kan man dumme sig må man betale.

• #15   24. feb 2009 tina.. enig.. det skal sku være det samme om man har indtægt på 1000 kr eller 10 millioner.. så må man bare være lovlydig..

• #16   24. feb 2009 Tonni L - Jeg fik først en bøde 7 måneder efter forseelsen, så nej de glemmer dig ikke.

Ja, du får halveret din bøde hvis du:

1. Er på SU
    2. Tjener under 137,000 kr. om året (2009 takst)

Men husk at den minimum kan blive 300 kr., og det er en meget langsommelig proces, da de jo sjovt nok ikke prioriterer det særlig højt.

• #17   24. feb 2009 Bonné P

Ja og hvor svært et det lige at tage selen på? Det er jo i virkeligheden den dummeste overtrædelse man kan få en bøde for, efter min mening.

• #18   24. feb 2009 Og fremgangsmåden er, at når du modtager bødeforlægget og girokortet, så ringer du til regnskabsafdelingen/bødekontoret i den politikreds der har udstedt bøden og beder om nedsættelse, og så skal du indsende lønsedler/årsopgørelser fra SKAT som kan dokumentere at du får SU/tjener under 137,000 om måneden.

• #19   24. feb 2009 Lui H.
    Hvem kommer til skade, hvis 2 kødhoveder falder ud af deres bil, og rammer mig, når den ruller rundt, fordi de ikke magtede og bruge sikkerhedsselerne?

• #20   24. feb 2009 Hvis man kører uden sele, så har man enten en for sløv bil, eller også er man bare en idiot smiley

• #21   24. feb 2009 Tina.. det kan vi nemt blive enige.. hvis man er stor nok til at bryde reglerne.. så er man også stor nok til at betale fuld pris.. Det burde være LIGE for ALLE!!

• #22   24. feb 2009 søren G.
    den teori du har, om at 2 falder ud vinduet og rammer dig.

ja det kan ske, men sandsynligheden for det kan ske er lidt overdrevet..
    vil mene at reglen om at få halveret sin bøde hvis man er studerende, er fair.
    og hvis man ikke er, så er det da helt iorden ikke at få den halveret.

Swedespeed , ja du har ret, men man behøver ikke være en idiot for at køre uden sele.
    nu er det ikke sådan at jeg med vilje ikke tag sele på..
    da jeg fik bøden, havde jeg lige været i banken og satte mig ud i bilen og kørte måske 500 meter ca. og så haps..
    betyder ikke at jeg er en idiot pågrund af jeg havde glemt selen.

tror alle mennesker, selv du og jer andre har prøvet at køre uden sele før smiley

det kan i vel godt erkende ? smiley

• Mathias B
    Mathias B Tilmeldt:
    nov 2004

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 109
    #23   24. feb 2009 Personligt kører jeg altid med sele - og ja, det er sgu ligegyldigt hvor langt jeg skal.

Synes da på ingen måde det er fair at mine skattekroner skal gå til at lappe folk sammen der ikke kan finde ud af at køre med sele.

Og kan nu heller ikke forstå hvorfor man kan få bøden halveret - hvad så med dem der tjener 250k kontra dem der tjener 500k - nøjagtig den samme bøde (med undtagelse af spritkørsel). Det synes jeg sgu ikke helt er fair - men nok fordi jeg ligger tættere på 250k gruppen end 500k gruppen smiley

• #24   24. feb 2009 Lii H.
    Det var kun din bemærkning jeg snakkede om "meen.
    jeg er blevet taget sammen med min kammerat i at køre uden sele..
    det jo ikke farligt for andre udover en selv" ikke bøden...

Kommentér på:
BØDE?!

Annonce