{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.138 visninger | Oprettet:

Blandning af mørtel mm. {{forumTopicSubject}}

Jah ved godt det nok burde være på boliggalleri men der sker bare intet derinde.

Nå, men jeg skal til og mure lidt her i foråret og vil høre efter hvordan mørtel skal blandes - altså hvilket forhold?
Også gerne blandnings forhold på puds til sokkel : )
Har tidligere fået at vide da jeg pudsede væggene i mit badeværelse at lidt blå LIP var godt og blande i også når man skulle pudse?

Har sgu ikk mange fiduser til overs for de færdig blandede sække fra jem&fix osv.

Håber der er en murer eller 2 der vil svare på det : )

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blandning af mørtel mm.
  • daniel h
    daniel h Tilmeldt:
    sep 2003

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 52
    #1   6. mar 2009 http://www.husk-det-hele.dk/default.asp

Mener der står noget derinde. måske det hjælper.

• #2   6. mar 2009 sokkelpuds..muregrus 0,4 mm 3 dele grus til en del cement
    muremørtel bakkemørtel 0,4 mm 10 dele mørtel en del cement

• #3   6. mar 2009 Hva med alm pudsen af mure? Hva er forholdet der? Hva med det LIP er der hold i det?

• #4   6. mar 2009 strandmørtel 0,2 mm 10 dele mørtel 1 del cement
    lip er nu et godt produkt og kan bruges til meget men det er nu hver sin smag hvordan man selv bedst kan lide mørtlen men jeg bruger aldrig lip blandet op i mørtlen

• #5   6. mar 2009 Super : ) tak for svarene

• #6   10. mar 2009 husk at jo mindre kornstr jo mere vand skal der i og jo mere svind kommer der... og så kan man risikere at det bliver porøst... start med at blande en lille portion 1:3 (1 Del cement - 3 Dele sand (4mm) og bland det meget tyndt op.. kast det ud over soklen i et meget tyndt jævnt lag.. lad det sidde og tørre... grunden til man gør det er at sokkelpudsen hæfter bedre . . bagefter bland en sokkelpuds 1:3 Sand og cement og Skrab på og ret af med en loddestok... =) god fornøjelse.. en ganske normal puds til vægge skal bare blandes 1:10 / 1:11 (1 del cement 10/11 dele Strandmørtel 9%)

god fornøjelse..

• #7   4. maj 2010 ja 1 cement -10 bakkemørtel når du murer.
    og 3 dele sand til 1 cement. og drop det lip til sokkelpuds. i det firma jeg arbejder i bruger vi altid lidt sæbe i beton til sokkelpuds fordi at så bliver det meget nemmere at arbejde med , bare et lille fif. og det er bare ganske almindelig sæbe.

Kommentér på:
Blandning af mørtel mm.

Annonce