{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
23.951 visninger | Oprettet:

Oksekød! ;o) {{forumTopicSubject}}

Til de mad-kyndige... ;o)

Jeg har noget oksekød i mit køleskab, som har sidste anvendelsesdag i dag, men for så lige at være HELT sikker, så vil jeg lige spørge, om oksekød normalt har en svag let sur lugt/duft?

Jeg forestiller mig, at når det er for gammelt, så VÆLTER der en STANK op fra pakken, når man åbner - det gjorde der ikke. Det er kun når jeg stikker næsen HELT ned til kødet, at den let sure lugt/duft kommer frem...

Hvad siger I - Kan jeg bruge det nu alligevel og samtidigt undgå dårlig mave? smiley

<b>Plexi</b>

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Oksekød! ;o)
  • #1   14. mar 2009 Hvis kødet er blevet brunligt, ville jeg nok lade det lægge... Men hvis det stadig er rødt, så go for it...!

• #2   14. mar 2009 det er noget du skal gøre op med dig selv.. dog nok ikke noget du tar vildt stor skade af..
    men nej det plejer ikkke og lugte surt hvis det er frisk..

• #3   14. mar 2009 det er nok VED at blive dårligt.. bare steg det grundigt, så ville jeg ikke være nervøs. .

• #4   14. mar 2009 hvis det er holdbart til idag, så bare sørg for at det bliver gennemstegt .. så burde der ikke være noget problem

• #5   14. mar 2009 KANON!

Tak for svarene, drenge!

Jeg vil skynde mig ud og vold-stege noget oksekød! Ellers står den nemlig på pizza i aften, og det går ikke, da jeg er lidt på kur! smiley

Tak endnu engang og god weekend! ;o)

<b>Plexi</b>

• #6   14. mar 2009 Oksekød vil altid have en lettere "duft", sådan er det. Husk på, når oksekød er "gammelt", er det velhængt. Det er ikke som andet kød der skal smides ud med det samme. Og havde det været rigtig dårligt, ville du ikke være i tvivl.

• #7   14. mar 2009 Når man tager kødet fra køledisken, skal det bruges samme dag - også selvom der står noget andet på pakken. Så snart "kølekæden" er brudt, så går det galt med bakterier etc.

Dertil skal siges, at hvis man gennemsteger kød godt nok, så kan selv fordærvet kød ikke gøre dig syg. Det smager bare af lort! I nogle lande (sydamerika) betragtes råddent oksekød som en delikatesse :-[

• #8   14. mar 2009 smag på det rådt.. bare en lille smule hvis det smageer surt. er der ingen tvivl.. ud med det.. er selv slagter og ja okse kød kan godt have en lidt sur lugt.. meget svagt.. men du kan tydelig smage det hvid det er fordaget.

• #9   14. mar 2009 Phuck @lot ~

så kan du så kasere atl det kød du køber i supermarkeder. da alt er ompakket og har ligget uden for køler mends det bliver ompakket... smiley

• #10   14. mar 2009 bare lige så i ved det smiley

• #11   14. mar 2009 Thomas & Katja .: Man kommer ALDRIG råt hakkekød i munden, med mindre det er frisk tatar-kvalitet! Man kan blive død-syg af det! Rigtig dårlig idé!

• #12   14. mar 2009 ok så fortæld mig lige hvad foreskelden er på "andmindelig oksekød" og tatar kød??? ingen ting ud over fedt procenten. har selv lavet kilovis af tatar kød.. og tro mig det behandles lige så dårligt som det du kalder anmindelig oksekød..

alle andre opfatelser er en illution for at få det bedre med sig selv smiley
    velbekomme.... skal lige sige at jeg selv spiser det med største glæde tros jeg er slagter og har set hvordan kødet behandles

• #13   14. mar 2009 Thomas & Katja :."så kan du så kasere atl det kød du køber i supermarkeder. da alt er ompakket og har ligget uden for køler mends det bliver ompakket... :-)" -

Ja, undrede også mig smiley

• #14   14. mar 2009 det er kun hakke kød der skal bruges inden for 24 timer

• #15   14. mar 2009 Thomas & Katja .: Du er en godt nok knold at høre på! Tatar-kød er oksefilet / oksemørbrad, der er skrabet fint. Hakket oksekød er afskårede rester og andet skrammel, der er hakket og pakket.

Det er ulovligt at ompakke kød, og der er heldigvis kun få, der gør det alligevel.

• #16   14. mar 2009 kunne ikke lade være.. mange tror de køber kvalitet når de køber kød i supermarkeder osv. sørgeligt nok når du startet i en af vores store køder i danmark. vi snakker Coop eller dansk supermarked.
    vil ikke sige hvilken. så for du en håndbog om hvordan de forventer du behandler deres kød. bland andet er det fyrings grundlag at ompakke kød, men når du har læst den for du afvide at det der kan man ikke drive foretning på. og så ompakker vi lige hakke kød der må ligge i foretningen i 3 dage så det ender med at ligge der 6 dage.. er det så stadig ikke solgt bliver det lavet til færdig ret.

samme gælder stort set alt andet kød.

• #17   14. mar 2009 kun få... ja ca 90% af alle slagtere og supermarkeder... og ja jeg ved godt hvad tatar bør være lavet af.. men ved også hvad det bliver blandet med.

Kommentér på:
Oksekød! ;o)

Annonce