{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Love omkring luftgeværer?
  • #1   16. mar 2009 Der er maks joule grænse på luftgevær i sverige. Så ikke noget man bare lige må tage med derover desværre.

• #2   16. mar 2009 Ja i DK er der kun krav til kaliber størrelse, minimum .22/5,5mm

Og så er der også noget krav til udgangshastighed hvis det skal bruges til jagt.
    Du må heller ikke jage på privat grund, du skal have jagttegn. også hvis du bare vil skyde en due, så vidt jeg ved da..

Reglerne i Sverige er sikkert anderledes.
    Undersøg lige for en sikkerhedsskyld om du må tage et våben med fra det ene land til det andet. Ved godt det ikke kræver våbentilladelse, men det er trods alt godkendt til jagtbrug i DK

• #3   16. mar 2009 Man skal søge om tilladelse til at indføre sådan et luftgevær til sverige, da det overskrider de 10 eller 15 joule som er maks og kræver tilladelse i sverige...

• #4   16. mar 2009 Det plejer ikke at være noget større problem for danske jægere at tage deres våben med til Sverige. Men de har også jagttegn, våbentilladelse osv...

Og så har de som regel lejet sig ind på en jagt.

Men kommer du uden noget som helst og bare gerne vil have et halvkraftigt (i svenske øjne) våben med ind, så tror jeg godt det kunne blive svært! hehe...

• #5   16. mar 2009 Hardballshoppen.dk linker til lovene om hardball og luftgevære hvis det er... der kan du i hvertfald finde det

• #6   16. mar 2009 pointen er, at en svensker SKAL have tilladelse til sådan et våben, da den overskrider deres 10joules grænse.

Tror i så en dansker, fordi det ikke kræver tilladelse i dk til sådan et gevær, bare kan tage det med derover og skyde som han vil, for det må han jo i danmark.?

Men det er vist ikke så slemt at få lov til det.

Spørg dem evt. herinde, nordisk-forum.dk de kan hurtigt give dig svar på hvordan det skal klares..

• #7   16. mar 2009 HOF -> lige præcis det jeg mener...

Svenskerne tager ikke så let på det som vi danskere gør.
    Måske er vores lovgivnin ikke helt stram nok, det kan man så diskutere...

man skal være 18 år? og kan så købe en 5,5'er der skyder 300 m/s? den slår jo en mand ihjel uden problemer.

• #8   16. mar 2009 peder, det er ingen ting dit eks.

Som 18årig kan du helt lovligt købe en 9mm pcp med en anslagenergi større end en .22lr, det giver satme ingen mening? heldighvis er det så dyr en hobby, at det ofte kun af dem der virkeligt kun har det som hobby og interessen i skydningen, der vil ofre det, som det koster...

Tror ikke en deltage af den såkaldte bandekrig vælger et klodset pcp gevær til +10.000,- og rende rundt med, når han sikkert kan købe meget værre ting til under det halve..

• #9   16. mar 2009 Min skyder 315 m/s faktisk med 5,5 cal

• #10   16. mar 2009 Philip -> også her...

Mener mit skyder 305 eller 315 m/s i 5,5mm
    Men bruger det fornuftigt.

Det er bare lidt vildt, at det nemt kan slå ihjel syntes jeg...

Men ja, som HOF siger, så kan man da sikkert anskaffe sig værre ting

• #11   16. mar 2009 Hva er chancen os for man bliver busted på vej til sverige=)

Kommentér på:
Love omkring luftgeværer?

Annonce